Köpa 6700k@4.6ghz, 6800k@4.4ghz eller vänta på Kaby Lake?? (Spelprestanda)

Permalänk
Medlem

@Xaves det var i och för sig inte Jag som tog upp om att framtidssäkra en dator men ok
Lycka till

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aeig:

@Xaves: Bra val, du får Broadwell-E, personligen hade jag valt 5820K, nästintill identisk prestanda men 800 kr lägre pris.

Oavsett vad är det bara att gratulera till en riktigt bra CPU!

MVH

Tack mannen! Tror det blir kanoners! Jag väljer hellre en 6800k p.g.a. mindre tillverkningsprocess, mer strömeffektiv och lägre värmeutveckling och stöd för lite snabbare minnen. Sedan ser de nya x99 moderkorten väldigt trevliga ut

Skrivet av Halloojj:

Vad har du för skärm och vilken fps vill du uppnå?

Har en Foris 2421, vill upp i 200+ FPS i bl.a BF4, det får jag inte i nuläget då min 3570 sätter stopp, vet dock att det går med en i7'a.

Skrivet av Pathway:

@Xaves det var i och för sig inte Jag som tog upp om att framtidssäkra en dator men ok
Lycka till

Inte jag heller Jag tog upp framtidssäkerhet inom processorer
Tack!

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

@DST:

Du bara gissar och bollar med massa siffror. Jag har inget att hämta från dig. Har redan fått bra input från de andra och det blir ett 6800k på vatten. Dessutom är det 1080p som gäller för mig. I 4K sänker jag kraven för hög FPS.

Allvarligt, räknar du med att det sker stora framsteg i CPU prestanda med tre månaders mellanrum då? Vilken verklighet lever du i?

Ska vi prata framtidssäkerhet kan vi ju ta Intel Core i7, 2600k. Den om någon processor var minst sagt framtidssäker!

Du har varit reggad här sen 2008 iaf, om inte annat borde du veta att mitt bollande med siffror representerar verkligheten för hur ett system reagerar vid höga upplösningar.

Men du har du bestämt dig vad du ska ha nu iaf.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DST:

Du har varit reggad här sen 2008 iaf, om inte annat borde du veta att mitt bollande med siffror representerar verkligheten för hur ett system reagerar vid höga upplösningar.

Men du har du bestämt dig vad du ska ha nu iaf.

Om du läst tråden öht så ser du att jag har en Foris 2421 på 1080p som jag använder till flertalet av de spel jag spelar där jag önskar så hög fps som möjligt, så som battlefield serien, overwatch mm, dessa spelar jag inte i dina "högre upplösningar" och behöver således i allra högsta grad uppgradera processorn då det är stor skillnad på en Ivy i5'a och dagens bästa i7'or under 1080p och mediumgrafik.

Tack för din input dock. Jag är fullt medveten om att CPU spelar mindre roll i 4K upplösning. Med eftersom att jag kommer att satsa på GTX 1080Ti i SLI framöver så finns det då en risk att min trötta gamla i5'a flaskar oavsett om det är 4K eller inte. Jag tror för övrigt att jag kommer att få nytta av mina extra två kärnor framöver, med dx12 och bättre stöd för fler kärnor än 4 på intågande.

God kväll.

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk

Ingen svarade på hans fråga om mobo, visste kan man ha samma mobo til skylake som kabylake? eller ingen som vet kanske?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Sitter själv och tänker uppgradera min i7 4770-k och har tittat på i7 6850-k.
Har ett MSI 1080 gaming x och jag undrar också om det är värt nya serien LR skylake.
Edit 4770

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Ingen svarade på hans fråga om mobo, visste kan man ha samma mobo til skylake som kabylake? eller ingen som vet kanske?

Ofta kommer det adaptrar att köpa eller få gratis mot köpbevis (beroende på modell och tillverkare av kylaren) Så har du en påkostad kylare är det nog lugnt även om Intel skulle byta hålbild.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb