Hjälp, vad ska jag göra (ledighetsprojekt, bygga vad för sorts burk?)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2015

Hjälp, vad ska jag göra (ledighetsprojekt, bygga vad för sorts burk?)

Som titeln antyder, jag har lite för mycket tid över just nu och vill roa mig med att bygga en ny burk. Just nu pendlar det mellan:

• Skylake i Lian Li PC-O5, självsleeva, kanske anodisera lite PCH-flänsar eller något, iaf. med inriktning på estetiken

• X99 / Broadwell-E i Define S, inget fönster, ingen estetik, bara arbetsstation-prestanda

• Skylake i moddat/målat Node 202, typ konsol-replacement med matchande kontroller och skärm

Allra helst hade jag byggt X99 / Broadwell-E i mITX-forrmat, men eftersom det absolut enda valet isf. är ett ASRock X99E-ITX så går det bort.

Vad hade ni gjort, och varför? Det här kommer bli tredjedatorn (eller typ åttonde om man räknar in bärbara) så jag bygger mest för att det är kul och bygga, men man vill ju ha en väl fungerande dator när allt är klart. Hård/customloop går bort pga. olika skäl.

Kom med förslag

Stationär 1: i7-6700k, 32 GB Corsair LPX, EVGA 980 Ti SC+, Define Nano S Laptop 1: Lenovo Yoga 3 Pro Core M 5Y71, 8 GB RAM, 3200x1800 IPS Laptop 2: MacBook Air 13 2015 Laptop 3: MacBook Air 11 2015 Tablet 1: Surface Pro 3 i7-4650U, 8 GB RAM Tablet 2: iPad Air 2 2015

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2004

Om du bara ska bygga för att det är kul och får ta lite tid så kanske det vore skoj och prova att sleeva själv och verkligen optimera kabeldragningen i ett mindre chassi med öppen sida.

Jag lägger min röst på första valet, Lian Li PC-O5.

Maximera prestanda i mindre/litet format är tankegångarna som även kommer styra mitt nästa bygge. ATX storleken behövs inte längre för min del.