Macro till BF3, 4 och hardline

Permalänk

Macro till BF3, 4 och hardline

På senaste tiden så har jag hört att många använder macron när dom spelar. Nu är det inte tillåtet att prata fusk och jag har varit i kontakt med Swec ang denna tråd för att jag vill veta vad ni andra tycker.
Att använda ett macro för att slänga ut en ammo/med låda har jag inga problem.
Men däremot så finns det dom som använder programerbara macron för att få bort rekylen och kulspridningen samt att dom kan hålla andan hur länge som helst (som sniper). Och enligt många skall detta inte vara någon form av fusk.

Jag vill höra eran åsikt. Anser ni detta som någon form av fusk.
Jag skall ringa Dice i veckan och se vad dom har för åsikt ang detta.

Kom ihåg att det är inte tillåtet att prata fusk rent generellt. Utan jag vill gärna höra vad ni anser om det är ett fusk eller inte.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem

För mig låter det som det är självfallet att det är fusk. Speciellt om att få bort rekylen och att hålla andan som sniper.

10/10 fusk

Permalänk
Medlem

säger väl sig självt att det är fusk?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Hur kan ett macro göra så att man kan hålla andan längre? Rekylen kan gå att hantera med ett macro, men att få bort hur kulorna sprider sig är väl omöjligt eftersom det är random?
M16a4 går väl inte heller att få full auto med macro på grund av att det är random när den, kommer inte på ordet nu, hakar upp sig?

Tror att Epsilon var anklagade för att använda sig utav macro i BF3 men vet inte om det kom fram någon form av bevis eller ifall det var skitsnack.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Över gränsen till fusk enligt mig, skulle inte accepteras i en stor turnering men som hemmakväll kan det vara ok. Sen är det i viss mån mer utnyttjande av glitch, andningen för sniper felaktigt från DICE men i övrigt känns det som användarfusk rakt genom

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Hur kan ett macro göra så att man kan hålla andan längre? Rekylen kan gå att hantera med ett macro, men att få bort hur kulorna sprider sig är väl omöjligt eftersom det är random?
M16a4 går väl inte heller att få full auto med macro på grund av att det är random när den, kommer inte på ordet nu, hakar upp sig?

Tror att Epsilon var anklagade för att använda sig utav macro i BF3 men vet inte om det kom fram någon form av bevis eller ifall det var skitsnack.

Jag vet inte riktigt hur det fungerar Men det jag vet är att det handlar om nån slags av mjukvara till ett specifikt tangentbord/mus.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasseman84:

Jag vet inte riktigt hur det fungerar Men det jag vet är att det handlar om nån slags av mjukvara till ett specifikt tangentbord/mus.

Men det kan väl inte vara möjligt att ställa in något som inte har något mönster?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv

På de turneringar jag har tävlat i så drogs gränsen till en "action" per knapptryckning.
Scripts och macros för bhop med mera räknades självklart som fusk. Var är tävlingsandan när datorn spelar åt dig?

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Men det kan väl inte vara möjligt att ställa in något som inte har något mönster?

Har grävt lite till om detta. Vissa macro script är c++ script. Har inga kunskaper om c++ men det jag har läst är att scripten fungerar endast tillsammans med ett specifikt spel och tangentbord/mus.
Exempel: Logitech G15 (tangentbord) tillsammans med BF4. Macrot fungerar troligtvis inte i BF3 och BFH.
Men jag vet egentligen inte helt säkert. Det skrivs mycket på internet och det finns mycket som inte är sant.
Eftersom jag själv aldrig använder fusk/macro i online spel så har jag ingen koll på hur man skaffar dom och installerar dom.
Men på google kan jag givetvis ta reda på detta. Men det är ingenting jag tänker lägga min tid på då jag kan spela istället och vara stolt över att jag har spelat, utan någon form av hjälp från datorn (typ aimbot, ingen kulspridning och ingen rekyl etc.).

Skrivet av anon185723:

På de turneringar jag har tävlat i så drogs gränsen till en "action" per knapptryckning.
Scripts och macros för bhop med mera räknades självklart som fusk. Var är tävlingsandan när datorn spelar åt dig?

Tack fxfighter. Blev väldigt glad över din åsikt om detta som har erfarenhet inom E-Sport och tävlingar / turneringar.
Det är precis på de sättet jag spelar och vill även att "team mates" och motståndare skall spela med.
Ju mer man spelar ett spel ju bättre blir man. Men om man använder sig av någon sorts fusk / macro så blir man inte en "bätttre" spelare anser jag.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasseman84:

Har grävt lite till om detta. Vissa macro script är c++ script. Har inga kunskaper om c++ men det jag har läst är att scripten fungerar endast tillsammans med ett specifikt spel och tangentbord/mus.
Exempel: Logitech G15 (tangentbord) tillsammans med BF4. Macrot fungerar troligtvis inte i BF3 och BFH.
Men jag vet egentligen inte helt säkert. Det skrivs mycket på internet och det finns mycket som inte är sant.
Eftersom jag själv aldrig använder fusk/macro i online spel så har jag ingen koll på hur man skaffar dom och installerar dom.
Men på google kan jag givetvis ta reda på detta. Men det är ingenting jag tänker lägga min tid på då jag kan spela istället och vara stolt över att jag har spelat, utan någon form av hjälp från datorn (typ aimbot, ingen kulspridning och ingen rekyl etc.).

Men macro är väl som att göra många saker samtidigt genom att trycka på en knapp?
Som att ctrl+n startar webbläsaren men detta görs genom ett tryck t.ex på en sidknapp på musen.

Kan ingen som vet hur det funkar förklarar hur detta macrot i så fall skulle funka i ett spel där det inte finns något speciellt mönster.
Anta att jag har ett tangentbord med macro och genom att trycka på en knapp så tar jag upp defibrillator och då börjar den laddas automatiskt och släpps efter ett visst antal sekunder, alltså fixar macrot så jag slipper trycka på 4, hålla inne musen och sedan släppa. Men om knappen som tar fram defibrillator ändras lite då och då ifrån 3 till 4 utan något speciellt mönster, då kan det väl inte vara möjligt att binda det?

Angående det där med att det bara funkar till vissa spel beror sig väl på att det man vill att macrot ska göra skiljer sig från spel till spel. Men har man samma knappar att reviva någon i BF4 och Hardline så ska det väl funka med samma?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Men macro är väl som att göra många saker samtidigt genom att trycka på en knapp?
Som att ctrl+n startar webbläsaren men detta görs genom ett tryck t.ex på en sidknapp på musen.

Kan ingen som vet hur det funkar förklarar hur detta macrot i så fall skulle funka i ett spel där det inte finns något speciellt mönster.
Anta att jag har ett tangentbord med macro och genom att trycka på en knapp så tar jag upp defibrillator och då börjar den laddas automatiskt och släpps efter ett visst antal sekunder, alltså fixar macrot så jag slipper trycka på 4, hålla inne musen och sedan släppa. Men om knappen som tar fram defibrillator ändras lite då och då ifrån 3 till 4 utan något speciellt mönster, då kan det väl inte vara möjligt att binda det?

Angående det där med att det bara funkar till vissa spel beror sig väl på att det man vill att macrot ska göra skiljer sig från spel till spel. Nu har jag ingen koll på om rekylen är densamma i CS 1.6 och CS:GO men om det är likadant, så ska ett macro funka precis lika bra till båda spelen, väl?

Som sagt. Vet inte hur det fungerar egentligen. Det jag har märkt av är att spelare säger att dom använder sig av macron för att ta bort rekylen och kulspridningen. Innan jag skapade denna tråd så var jag inne och spelade BFH och en spelare i motståndarlaget dödade mig om och om igen med headshot och det var inte många kulor som kom ifrån honom. I chatten så började en spelare påpeka att det är något som inte är rätt med denna spelare. Dödad med direkta headshots om och om igen. Sen så började flera spelare också påpeka att dom dödas med enbart headshots.
När rundan var över så startades en ny runda (conquest large) och spelare som tidigare hade varit med i samma "lag" som spelaren/fuskaren började också ifrågasätta honom om att det är någonting som inte är rätt. I chatten så var det en livlig diskussion om denna spelaren och det handlade om just detta med bara headshots från denna spelaren.
I nästa runda (tredje för mig) tog det fart ennu mer. Någon nämnde att han hade spelat in bevis och skulle skicka in denna video till serverns admins via deras hemsida.
Spelaren/fuskaren påpekade gång på gång att han använder ett macro som inte räknas som fusk. Många ansåg att det var ett fusk och till slut så tog en admin ett aktivt beslut att banna spelaren från servern.
Rundan fortsatte och det blev riktigt roligt och spela igen.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasseman84:

Som sagt. Vet inte hur det fungerar egentligen. Det jag har märkt av är att spelare säger att dom använder sig av macron för att ta bort rekylen och kulspridningen. Innan jag skapade denna tråd så var jag inne och spelade BFH och en spelare i motståndarlaget dödade mig om och om igen med headshot och det var inte många kulor som kom ifrån honom. I chatten så började en spelare påpeka att det är något som inte är rätt med denna spelare. Dödad med direkta headshots om och om igen. Sen så började flera spelare också påpeka att dom dödas med enbart headshots.
När rundan var över så startades en ny runda (conquest large) och spelare som tidigare hade varit med i samma "lag" som spelaren/fuskaren började också ifrågasätta honom om att det är någonting som inte är rätt. I chatten så var det en livlig diskussion om denna spelaren och det handlade om just detta med bara headshots från denna spelaren.
I nästa runda (tredje för mig) tog det fart ennu mer. Någon nämnde att han hade spelat in bevis och skulle skicka in denna video till serverns admins via deras hemsida.
Spelaren/fuskaren påpekade gång på gång att han använder ett macro som inte räknas som fusk. Många ansåg att det var ett fusk och till slut så tog en admin ett aktivt beslut att banna spelaren från servern.
Rundan fortsatte och det blev riktigt roligt och spela igen.

Fast ett macro är ju ett kommando som gör flera saker med ett knapptryck:
https://en.wikipedia.org/wiki/Macro_(computer_science)

Citat:

A macro (short for "macroinstruction", from Greek μακρός 'long') in computer science is a rule or pattern that specifies how a certain input sequence (often a sequence of characters) should be mapped to a replacement output sequence (also often a sequence of characters) according to a defined procedure.

Ett macro skulle inte kunna sikta åt honom men däremot ta bort rekyl. Han hade förmodligen aimbot.

Angående din fråga i trådstarten så skulle jag säga nej, det är inte okej med macro i onlinespel oavsett om det bara gör saker som inte ger ett direkt övertag. Är det något spel där det är tillåtet så är det givetvis okej.

Edit: Kom på nu att jag bindade knappar för att köpa t.ex ak, granat, flash, ammo, kevlar i 1.6. Fanns inbyggt i spelet och då är det självklart okej.
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?l=swedish&...

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Finns inte inbyggt i spelet vilket betyder att det inte är tänkt att användas=fusk

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem

Det är inte ok någonstans ! Bara att söka på tex AEK No recoil macro på tuben så kan man se hur det fungerar. Tycker att all form av macron to.m spawn macron är cheating big time.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackis:

Det är inte ok någonstans ! Bara att söka på tex AEK No recoil macro på tuben så kan man se hur det fungerar. Tycker att all form av macron to.m spawn macron är cheating big time.

Vad är ett spawn macro?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimmp:

Finns inte inbyggt i spelet vilket betyder att det inte är tänkt att användas=fusk

Ett macro gör bara knapptryckningar, så det finns inbyggt i spelet. Dvs det skulle gå att göra för hand om man var snabb och duktig nog.

F.ö, fuskar man är det bara bevis på att man är dålig.

Permalänk
Medlem

Om du har en macro knapp kopplat till ett script som jobbar utanför spelets funktioner skulle jag kalla det fusk tex bhop script eller liknande men svårt att säga generellt.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk

Var inne på "tuben" o kollade lite. Videon jag länkar där en spelare använder sig av aimbot vilket inte är ett macro. Men däremot så hade han en hel del macron. Ingen rekyl, inge kulspridning, automatisk avfyrning när han siktar (t.ex rödpunktssikte) och ganska mycket mer. Blir så arg när jag ser sånna spelare på online servrar. Tänkte ringa Dice och se vad dom har för åsikter om detta då en hel del anser att macron är tillåtna. Och det verkar som om macron som används kommer från en annan mjukvara/script.
Så för mig så är dom macron som har nämnts här i tråden = FUSK.
https://www.youtube.com/watch?v=i5-qPa-8RtI

Edit:
Läste på battlelog forumet och hittade många bra inlägg. Det verkar även som att vissa blandar ihop macros och key bindings. Så här lyder reglerna gällande macros:

11. Rules of Conduct
You may violate the Terms of Service if, as determined by EA in its sole discretion, you:
- Use or distribute unauthorized "auto" software programs, "macro" software programs or other "cheat utility" software program or applications.

http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2979150...
Tråden är nu låst och moderatorns ordval var väldigt tydligt gällande macros.

Mer information
Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasseman84:

Var inne på "tuben" o kollade lite. Videon jag länkar där en spelare använder sig av aimbot vilket inte är ett macro. Men däremot så hade han en hel del macron. Ingen rekyl, inge kulspridning, automatisk avfyrning när han siktar (t.ex rödpunktssikte) och ganska mycket mer. Blir så arg när jag ser sånna spelare på online servrar. Tänkte ringa Dice och se vad dom har för åsikter om detta då en hel del anser att macron är tillåtna. Och det verkar som om macron som används kommer från en annan mjukvara/script.
Så för mig så är dom macron som har nämnts här i tråden = FUSK.
https://www.youtube.com/watch?v=i5-qPa-8RtI

Edit:
Läste på battlelog forumet och hittade många bra inlägg. Det verkar även som att vissa blandar ihop macros och key bindings. Så här lyder reglerna gällande macros:

11. Rules of Conduct
You may violate the Terms of Service if, as determined by EA in its sole discretion, you:
- Use or distribute unauthorized "auto" software programs, "macro" software programs or other "cheat utility" software program or applications.

http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2979150...
Tråden är nu låst och moderatorns ordval var väldigt tydligt gällande macros.

Men jag förstår fortfarande inte hur ett macro kan avfyra automatiskt utan att man gör något själv. Kan ingen vänlig själ förklara detta eftersom ett macro gör en serie av tryckningar.

Startade en tråd om det här: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1432380-fragor-om-macro
Hoppas det kan ge bättre svar.

Svar:

Skrivet av Tino:

Macron är för mig något som låter dig göra flera saker med en knapp, och som har väldigt simpel logik i sig. Exemeplvis Logitechs G Keys eller World of warcraft macros eller CS:Go buy scripts

Det du är ute efter är fusk, som då är program som körs på din dator som manipulerar spelet eller din input åt din fördel.

An sak du bör tänka på är att bara för att någon säger att ett macro så behöver det inte vara det. Oftast används en och samma term för olika saker pga att den som använder det inte vet skillnaden eller för att den som budskapet är för inte vet skillnaden, därför är det stor skillnad på Macro (se ovan) och "Macro" (program)

Jag såg det klipp du länkade till i den andra tråden, deras beksrivning av "Macro" är "MSE progaming is a universal low-level drivers for keyboards and mice, developed with . NET 4.5 ( only requirement)" Detta är avancerad programmering och solklart fusk.

PS. Aimbot är aimbot oavsätt om man kallar det för cheat, hack, "macro" eller macro.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Tror att Epsilon var anklagade för att använda sig utav macro i BF3 men vet inte om det kom fram någon form av bevis eller ifall det var skitsnack.

Jo, dom är rutinerade scripters/macro users

https://www.youtube.com/watch?v=uBgmEQjIo48

Fö så ska nog allt som du inte kan göra själv i spelet, som har effekt på din prestation klassas som cheat.

Visa signatur

Asus 3080 TI | 5900X | MSI X570S Torpedo Max | Kingston Fury 3600 Mhz | Seasonic Focus GX 850W | Torrent Compact | Dark Rock Pro 4

Permalänk

Om jag följer en spelare som fuskar (aimbot, macro etc.) via spectator och spelar in (streaming card). Vad skulle ni rekommendera att jag laddar upp klippet någonstans för att få EA/Dice att reagera. skicka en "report" om att han använder fusk i battlelogg är det första jag gör när jag verkligen är säker på att fusk används.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasseman84:

Om jag följer en spelare som fuskar (aimbot, macro etc.) via spectator och spelar in (streaming card). Vad skulle ni rekommendera att jag laddar upp klippet någonstans för att få EA/Dice att reagera. skicka en "report" om att han använder fusk i battlelogg är det första jag gör när jag verkligen är säker på att fusk används.

Dice har en egen server du kan ladda upp till, dom hade det i bf3 och bf4 iallafall.

Visa signatur

Asus 3080 TI | 5900X | MSI X570S Torpedo Max | Kingston Fury 3600 Mhz | Seasonic Focus GX 850W | Torrent Compact | Dark Rock Pro 4

Permalänk
Skrivet av iskalle:

Dice har en egen server du kan ladda upp till, dom hade det i bf3 och bf4 iallafall.

Du har ingen adress till denna server?

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk

(Ber om ursäkt för dubbla inlägg. Kunde inte hitta någon "edit" knapp).
Jag har har även skrivit ett inlägg i battlefield forumet angående vart jag ska ladda upp bevis på nån som använder macron och/eller fusk.
Ladda upp (i mitt fall) videon till YouTube som en olistad video och anmäl profilen på battlelog med en länk till videon.
Tänk på att det är inte tillåtet att länka videon i battlefield forumet. Jag tror att det inte är tillåtet länka videon här på Swec forumet heller då det inte är tillåtet att diskutera fusk.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasseman84:

(Ber om ursäkt för dubbla inlägg. Kunde inte hitta någon "edit" knapp).
Jag har har även skrivit ett inlägg i battlefield forumet angående vart jag ska ladda upp bevis på nån som använder macron och/eller fusk.
Ladda upp (i mitt fall) videon till YouTube som en olistad video och anmäl profilen på battlelog med en länk till videon.
Tänk på att det är inte tillåtet att länka videon i battlefield forumet. Jag tror att det inte är tillåtet länka videon här på Swec forumet heller då det inte är tillåtet att diskutera fusk.

En kille på battlelog skrev att han laddat upp en video på youtube och länkat i samband när han rapporterade fuskaren. Två månader senare hade klippet fortfarande 0 views.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Synd. Kanske göra klippet tillgängligt för alla istället och hoppas att flera personer anmäler profilen. Nån som vet något annat stort forum där man kan länka videon. Ska fråga sweclockers om det är tillåtet att göra i sweclockers forum.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz