Bärbar dator med GTX 980/1080 för VR?

Permalänk
Medlem

Bärbar dator med GTX 980/1080 för VR?

Hej!

Mitt psykopatiska ex hällde vatten i min dator så jag måste fixa en ny asap till jobb.

Har hört att det finns laptops med riktiga 980 gtx i. Vad heter modellerna och tillverkarna? Finns det några med 1080/1070?

Haft en med 980M som inte fungerar med VR pga av "optimus"-tekniken.

Behöver bara ha den släpbar då jag alltid har ströminkopplad men helst 15".

Permalänk
Skrivet av nullable:

Hej!

Mitt psykopatiska ex. hällde vatten i min dator så jag måste fixa en ny asap till jobb.

Har hört att det finns laptops med riktiga 980 gtx i. Vad heter modellerna och tillverkarna? Finns det några med 1080/1070?

Haft en med 980M som inte fungerar med VR pga av "optimus"-tekniken.

Behöver har den släpbar då jag alltid har ströminkopplad men helst 15".

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1412980-en-riktig-lapto...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Asus, MSI och Clevo har modeller med desktop 980 i. Dock bara Clevo vad jag sett i Sverige. Pc-konsulten.se låter dig konfigurera laptopen själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av ocr123:

Asus, MSI och Clevo har modeller med desktop 980 i. Dock bara Clevo vad jag sett i Sverige. Pc-konsulten.se låter dig konfigurera laptopen själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Säkert att du inte har något med PC-konsulten.se att göra då du verkar rekommendera dom i varje tråd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Säkert att du inte har något med PC-konsulten.se att göra då du verkar rekommendera dom i varje tråd?

Jag har ingenting med dem att göra. Dock svider det att se folk lägga 10-20k på skitlaptops. Pc-konsulten och Webhallen (webhallen config) är i stort sett de ända som säljer Clevo laptops i Sverige. Skillnaden med Pc-konsulten är att där kan du konfigurera laptopen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7