Strömma PC-spel till Xbox 360? Vad behöver jag?

Permalänk
Medlem

Strömma PC-spel till Xbox 360? Vad behöver jag?

Jag har
Xbox 360 och kontroller.
Dator som klarar av spel (annat rum ca 15 meter från xbox) med Windows 10.
Bra TV.
Snabbt nätverk.

Har läst att man ska kunna på något sätt strömma spel från ens PC till ens XBOX. Dvs det är som att man spelar på ens XBOX men egentligen spelar man från sin PC. Detta ska fungera likt som man ex kan strömma film från en dator till en annan fast man kopplar in någon adapter i ens PC som gör att ens XBOX kan spela upp från ens PC genom ens nätverk.

Någon som vet mer om det här? Vad är det man behöver (gärna länk till produkten)?

Permalänk

Efter en snabb googling så tror jag inte att det går. Man kan strömma från One till PC och möjligtvis från PC till One (enligt årsgamla nyhetsartiklar), men inte från PC till 360 (musik och film går dock bra).
Det låter som om steam link skulle kunna uppfylla dina behov, den är ju dessutom billigare nu under summer sale.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Eller om du har ett Nvidia kort som stöds så finns också Nvidia Shield som ett alternativ

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Detta är inget Xbox 360 stödjer, eller One för den delen.

Lättast är att skaffa en Nvidia Shield eller Steam link ( som förövrigt är på rea just nu ) om du vill Streama PC spel till TV.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Detta är inget Xbox 360 stödjer, eller One för den delen.

Lättast är att skaffa en Nvidia Shield eller Steam link ( som förövrigt är på rea just nu ) om du vill Streama PC spel till TV.

Japp, jag har en Steam Link och den fungerar jättebra. Går utmärkt att köra med 360-kontroller till den också om man har en dongel.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."