Svart skärm efter systemåterställning, W10? [löst]

Permalänk
Medlem

Svart skärm efter systemåterställning, W10? [löst]

Idag upptäckte jag att kalkylatorn inte startade. "Det går inte att öppna appen med det inbyggda administratörskontot". Jag misstänkte virus och gjorde systemåterställning med valet att behålla mina filer.

Lät den stå och tugga och upptäckte snart att skärmen blivit svart. Musen syns dock! Tog mig in i recovery-menyn, F9, och testade en startreparation, det gick inte heller.

Gjorde om systemåterställnigngen där jag nu skulle observera när den blir svart. Datorn gör alltså själva återställningen utan problem, misstänker jag. Vid 95% i återställningen visas installationsförloppet av windows 10. Där når den 15% och blir sedan alltså svart. Nu låter jag datorn bara stå, kan det vara att den fortsätter i mörkret? Haft den knappt ett år.

Edit: Nu har skärmen "slocknat" som om ingen signal kommer till skärmen.

Trådflytt [mod]
Permalänk
Medlem

Löste problemet

@3810down:

Löste problemet och postar lösningen ifall någon annan får samma problem, hittade på ett annat forum:

"THIS PROBLEM APPEARS TO BE A COMMON ISSUE DURING INSTALL. IT HAS BEEN AN ONGOING ISSUE WITH WINDOWS 10 DURING DEVELOPMENT.

Below is a Microsoft Knoledge Base entry from April of this year.

https://support.microsoft.com/en-us/kb/3055414

"The lock screen in Windows 10 Technical Preview Build 10061 might appear as a black screen with a mouse cursor
Symptoms

When you sign out of Windows 10 Technical Preview Build 10061 and return to the lock screen, you might see only a black screen with a responsive mouse cursor. Pressing the Alt+Tab keys or the Ctrl+Alt+Del keys has no visible effect.
Workaround

If you are experiencing this issue, follow these steps to sign into Windows:

At the black screen, press the Ctrl key once on an attached physical keyboard. (You won’t see any visible change, but pressing the Ctrl key will place the cursor in the password box that you’re currently not able to see.)

Now type the password of the user that just signed out and press Enter.This will sign you back into Windows and the desktop will appear.

If you failed to sign in because you mistyped the password, press Enter once more. Then retype the password and press Enter." ...

PLEASE NOTE: IF YOU ARE INSTALLING WINDOWS 10. AFTER ENTERING YOUR PASSWORD, THE CURSOR SHOULD VANISH FOR SEVERAL MINUTES WHILE WINDOWS COMPLETES THE INSTALL SETUP. MY COMPUTER, A FAST ALIENWARE, TOOK ABOUT FIVE MINUTES TO COMPLETE THE SETUP AND THEN THE WINDOWS 10 DESKTOP APPEARED."

Permalänk
Hedersmedlem

*Direkt W10-relaterat, tråd flyttad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro