Frågor om grand theft auto V

Permalänk
Avstängd

Frågor om grand theft auto V

Hej. Jag har planer på att skaffa Grand Theft Auto V så fort jag köpt en bra dator. Jag har spelat spelet pånps3 och gillade det men det tråkiga är att jag inte får uppleva samma uppdateringar och nya saker som andra spelare och det känns mer roligt att köra spelet på PC.

Mina frågor går ut på så här:

1. Finns det chat bar i spelet så att man kan skriva till flera spelare samtidigt istället för att behöva prata i mick eller sända pm till en spelare i tagen. Om det inte finns kan det finnas någon mod eller dlc för det?

2. Hur handskas man med troll? Har hört att det finns massor av troll som kryllar och vill sabba för andra spelare.

3. Hur skiljer sig crew skapanden med det i ps3 och andra nyare konsoler?

4. Kan man spela online med sitt steam konto eller måste man skapa någon form av rockstar konto? Jag kunde iallafal spela online med PSN konto. Dock så är jag inte så kunnig om vad social club egentligen är.

5. Finns det friendly free roam där spelare inte kan döda varandra och samarbetar mer med varandra precis som red dead redemption? Finns det något mod för detta?

6. Kan man som crew eller gängledare fixa så att lagkamraterna inte kan döda varandra?

7. Kommer rockstar fortsätta adda nya stuff?

Permalänk
Medlem

@yusuke40:

1. Ja, finns chat (all) chat (team) och voice.

4. Du behöver ett socialklubb konto, du kan troligtvis "transferra" din karaktär från ps3 och fortsätta med denna på PC.

5.Vet ej exakt men du kan gå in i passiva mode så att ingen spelare kan skjuta dig.

7. Dom addade väl något ganska nyligen?

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mSebbe:

@yusuke40:

1. Ja, finns chat (all) chat (team) och voice.

4. Du behöver ett socialklubb konto, du kan troligtvis "transferra" din karaktär från ps3 och fortsätta med denna på PC.

5.Vet ej exakt men du kan gå in i passiva mode så att ingen spelare kan skjuta dig.

7. Dom addade väl något ganska nyligen?

1. Tack. Vilken tagent chattar man med?

2. Hur gör man det?

7. Tack igen

Permalänk
Medlem

Köp spelet bara Jag spelade det på PS3 och PS4, inte i närheten av hur bra det är på PC. Kommer nytt material hela tiden. Speciellt för online mode. Kunde vart lite mer till offline mode tycker jag dock. spelar 50/50.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xcluzive:

Köp spelet bara Jag spelade det på PS3 och PS4, inte i närheten av hur bra det är på PC. Kommer nytt material hela tiden. Speciellt för online mode. Kunde vart lite mer till offline mode tycker jag dock. spelar 50/50.

Det enda frågan är hur man ska hantera troll och sådana som vill sabba för en hela tiden? Känns väldigt skrämmande över hur mycket uppmärksamhet trolling inom gaming får på youtube.

Permalänk
Medlem

@yusuke40: Har inte haft några problem förutom att det var någon noob som skulle vara pilot på en heist som inte visste hur man lyfte från marken och körde då alltså flygplanet på marken efter vägen

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem

Undvik trollning genom att spela med en grupp vänner. Alternativt kan du använda passive mode om någon konstant dödar dig. Kör inte heist med randoms, det är rena mardrömmen.

Permalänk
Medlem

@yusuke40: T = all chat, y = team chat.

Vet ej hur, logga bara in på ditt social klubb när du startar spelet så kommer du bli frågad eller liknande så löser det sig.

Visa signatur

13700K & GTX 3070