Fungerar Amazon Fire Tv Stick i Sverige?

Permalänk

Fungerar Amazon Fire Tv Stick i Sverige?

Tänkte höra om någon vet om Amazon's Fire Tv fungerar i Sverige, jag är då intresserad av följande, vill införskaffa en då jag vill ha en kontroll samt möjligheten till strömma från min nas:

* Netflix
* Spotify
* XMBC (Kodi)

Rubrik korrigerad enl § 3.1 // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av rajjejosefsson:

Tänkte höra om någon vet om Amazon's Fire Tv fungerar i Sverige, jag är då intresserad av följande, vill införskaffa en då jag vill ha en kontroll samt möjligheten till strömma från min nas:

* Netflix
* Spotify
* XMBC (Kodi)

Amazon's Fire vet jag tyvärr inget om. Men borde inte en Chromecast fixa det?

Permalänk
Medlem

Jag har en Amazon Fire TV (med kontroll). Använder den bara för netflix, men det funkar utmärkt. Med netflix så är det kontot som håller regionsinfon (antar det är samma med hbo eller dylikt). Spotify finns installerat på den också, men det har jag tyvärr aldrig använt.
Kodi borde funka också, men du kanske får sideloada grejen. Det är ju mer eller mindre en android enhet så du kan installera typ varenda android app som finns.
Har använt plex på den för att strömma ifrån min dator och det har funkat utan några problem alls.

Permalänk

@NFRS: Är det stickan? Har hört att den ska ge ganska dålig bild. Ingen aning om det stämmer dock.

Visa signatur

Nuvarande system 2016-:
Intel i5-4570S | ASUS H97M-E | Corsair RM550X | 16 GB DDR3 Ballistix Sport | BeQuiet Pure Rock | Samsung EVO 850 250 GB | Temjin TJ08-E | Samsung Writemaster DVD-RW | Dell S2216 21,5" @1920x1080 | Windows 7

Gamla system: https://anotepad.com/notes/kt55k5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rajjejosefsson:

Tänkte höra om någon vet om Amazon's Fire Tv fungerar i Sverige, jag är då intresserad av följande, vill införskaffa en då jag vill ha en kontroll samt möjligheten till strömma från min nas:

* Netflix
* Spotify
* XMBC (Kodi)

Apple tv 4, infuse istället för kodi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kjellkritisk:

@NFRS: Är det stickan? Har hört att den ska ge ganska dålig bild. Ingen aning om det stämmer dock.

Har inte stickan så kan inte svara på om det ger dålig bild eller ej. Har Fire TV och den funkar alldeles utmärkt (i alla fall för mina behov).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trollhattan:

Apple tv 4, infuse istället för kodi

Eller en simpel chromcast2 med kodi. Blir inte smidigare för 390kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Eller en simpel chromcast2 med kodi. Blir inte smidigare för 390kr.

Va hur skickar man kodi till chromecast eller hur menar du?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bärplockaren:

Va hur skickar man kodi till chromecast eller hur menar du?

http://www.alphr.com/google/google-chromecast/1002065/chromec...

Kör på "the long way"

Det är såklart inte lika smidigt som med andra prylar men för 390kr kan jag ha min surfplatta på standby för att streama kodi.
Min raspberry pi kostar mer; och har inte direkt stöd för appar så som netflix och viaplay heller. Bästa är såklart att välja en mediaspelare som klarar allt, dvs drivs med Android för kompatibilitet. Brukar bli dyrare.

Permalänk
Medlem

Jag har just skaffat en Fire TV gen 2 från England. (Ebay)
Får den inte att initial installeras, "hittar inte update"
Sjukt störande.
Nån som vet hur jag borde göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minton:

Jag har just skaffat en Fire TV gen 2 från England. (Ebay)
Får den inte att initial installeras, "hittar inte update"
Sjukt störande.
Nån som vet hur jag borde göra

Jag funderar på en jag med, fick du den att fungera till slut eller har du fortsatta problem?