Javascript setDate formaterar fel

Permalänk

Javascript setDate formaterar fel

Sitter fast, jag har ett datum som jag formaterar i YYYY/MM/DD vilket fungerar bra men försöker även lägga till 6 dagar på det datumet, men då formaterar den datumet som Tue Aug 16 2016 23:24:05 GMT+0200 (W. Europe Daylight Time)

Detta sker nog för jag inte formaterar enddate, men vart gör jag det?
har försökt med att sätta på .format('YYYY/MM/DD'); på enddate och myDate variabeln men det vill den inte.

var moment = $('#calendar').fullCalendar('getDate'); var startdate = moment.format('YYYY/MM/DD'); var myDate = new Date(startdate); myDate.setDate(myDate.getDate() + 6); var enddate = myDate;

EDIT: Fick hjälp av en kompis, löste det så här:

var thisweek = $('#calendar').fullCalendar('getDate'); var startdate = thisweek.format('YYYY/MM/DD'); var myDate = new Date(startdate); myDate.setDate(myDate.getDate() + 6); var enddate = myDate; var enddate = moment(myDate).format('YYYY/MM/DD')

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Använder du http://momentjs.com/ ?
Om inte så kan jag rekommendera det när det kommer till datum/tid i javascript.

Permalänk

Fick hjälp av en kompis, löste det så här:

var thisweek = $('#calendar').fullCalendar('getDate'); var startdate = thisweek.format('YYYY/MM/DD'); var myDate = new Date(startdate); myDate.setDate(myDate.getDate() + 6); var enddate = myDate; var enddate = moment(myDate).format('YYYY/MM/DD')

Visa signatur