Permalänk
Medlem

Behöver jag nytt moderkort?

Hej jag har en 2500k processor och ett gigabyte moderkort. Men jag ska köpa ett nytt chassi som är mATX och undrar var man kan köpa mindre moderkort som passar, jag vill gärna ha ett sånt man kan överklocka med. Mvh Gizzu

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gizzu77:

Hej jag har en 2500k processor och ett gigabyte moderkort. Men jag ska köpa ett nytt chassi som är mATX och undrar var man kan köpa mindre moderkort som passar, jag vill gärna ha ett sånt man kan överklocka med. Mvh Gizzu

Hmm, det är 1155 socket va? Sökte lite på inet och dustin och dustin har en server-moderkortsbräda. Det verkar som du får söka på typ tradera, amazon och liknande ställen då dom nog inte tillverkas längre. Eller om du bygger på budgeten och köper nyare moderkort och processor som finns i butik.

Permalänk
Medlem

Okej, vad borde vara ett rimligt pris på ett begagnat moderkort?

Permalänk
Medlem

@Gizzu77: Begagnade 1155 moderkort är väldigt eftertraktade, särskilt lite bättre modeller med formfaktor mATX. Räkna med uppemot en tusenlapp.

Erik

Permalänk
Medlem

Okej, är det något speciellt man ska kolla efter när man köper det?

Permalänk
Medlem

vill du klocka behöver du p67, z68 eller z77 chipset. Hade kollat efter dem, Köpte själv mitt asus p8p67 för 800 på ebay. Finns ju extrema budgetkort för runt 400 lite här och var också. Det lättaste är ju att stanna kvar vid ATX :)!

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C