Permalänk
Medlem

Acer 27" Predator XB270HUD hur bra?

Beställde denna skärmen idag från cdon :
https://www.inet.se/produkt/2205436/acer-27-predator-xb270hud...

Den ser ut att vara bra men det jag är orolig för är bild kvalitén och hur klara och fina färgerna är. Jag vet att det är en TN panel men jag har också hört att just den här TN panelen ska vara väldigt bra, nästan i klass med en ips panel. Är det någon som har en sådan här skärm och kan bekräfta det eller har sett hur bra den är?

Visa signatur

Processor: I5 8600K l Kylare: Corsair H115i pro l Grafikkort: GTX Strix 1070 8GB l Moderkort: Asus Strix Z370-E
Ram: Corsair Vengeance 16GB l Lagring: M2 nvme Samsung 960 EVO 250 GB, Samsung SSD 256GB ,WD Black 2T l Chassi: Corsair Crystal 570X Mirror
Skärm: Acer 27" Predator XB270HUD 144hz

Permalänk
Bildexpert 📺

@Mr.D: TN-panelerna som klarar 2560x1440 och 144 Hz är väldigt bra för att vara TN.Det är inte "nästan lika bra som IPS" eftersom det fortfarande är samma grundproblem i form av att bilden ändrar sig vid minsta lilla vinkel. Men jämfört med andra TN-skärmar och särskilt äldre gaming-TN, är det stora förbättringar.

Permalänk
Medlem

@Laxpudding: jo vinkel problemet är medveten om men jag tänkte mer på hur starka "fina" färgerna är. Jag hade en asus 242H innan och på den så såg färgerna väldigt matta ut typ

Visa signatur

Processor: I5 8600K l Kylare: Corsair H115i pro l Grafikkort: GTX Strix 1070 8GB l Moderkort: Asus Strix Z370-E
Ram: Corsair Vengeance 16GB l Lagring: M2 nvme Samsung 960 EVO 250 GB, Samsung SSD 256GB ,WD Black 2T l Chassi: Corsair Crystal 570X Mirror
Skärm: Acer 27" Predator XB270HUD 144hz

Permalänk
Inaktiv

@Mr.D: Har läst om många som är väldigt nöjda med färgerna på skärmen. Tror inte det kommer vara några problem!

Permalänk
Bildexpert 📺

@Mr.D: Svårt att säga vad som är "fina färger". Men på de TN-gaming-skärmar jag testat har det alltid funnits en ideal vinkel där färgerna i stort beter sig som väntat. Den vinkeln är inte alltid den uppenbara, det kan vara rakt på i rak vinkel så att man måste ha skärmen väldigt högt på bordet. Kan också vara en mer lutad position. Detta måste sedan matchas med olika inställningar. Default-inställningen kan vara sådan att ljusar upp hela bilden väldigt mycket vilket ger blaskiga färger (men tydliga fiender i gräset typ).