Video: AMD startar uppror med Radeon-tema

Permalänk
Melding Plague

Video: AMD startar uppror med Radeon-tema

Med nya grafikkort på menyn vankas det forumbatalj på hög nivå. Via en ny reklamfilm vill AMD samla alla supportrar under samma flagg.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Man får väl hoppas att det finns något krut i korten då.
Självförtroende verkar de ha iallafall

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

Var är Ruby och The Fixer

Permalänk
Avstängd

Vore ytterst intressant att se ett pris/prestanda index så vi får se vilken gpu som ger mest för pengarna.
Hoppas ni tar med det imorgon!

Permalänk

Det enda som fattades var att "Hymn till Sovjetunionen" skulle spelas i bakgrunden.

Visa signatur
Permalänk
Proffsmobbare

Precis vad som behövs, bengaler och ännu fler forum-pajaser med märkesanknytning. Bra jobbat, röda laget.

Permalänk
Medlem

Wtf The fixer var Nice detta var bara konstigt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk

I mitt tycke tveksam reklam, istället för att ha en massa bengaler och skit hade de kunnat använda gammalt material från gamla upplopp. Har dock ingen koll på omd et går att få tag på.

Det framgår ju åtminstone att de satsar på att nå ut till gemene man och inte bara riktar sig mot entusiaster.

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem

Ja, den här videon var ju verkligen röd. Ungefär som deras finanser.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Inaktiv

"Grafikmakaren AMD satsar på att väcka känslor och samla supportrar inför lanseringen av Radeon RX 480 "Polaris"."

Dold text

Var väl vad jag kom att tänka på hehe. Får hoppas att Polaris-satsningen kan jämna ut marknaden, speciellt den för diskreta grafikkort där Nvidia i dagsläget dominerar lite väl mycket. Nu ser siffrorna förstås annorlunda ut om man kollar på andra produkter men ja, är ju just diskreta kort som brukar synas mest i nyhetsartiklar.

Permalänk
Inaktiv

Är det bara 480 som släpps imorn? Eller kommer 460 470 också i samma veva?

Permalänk
Citat:

Exhibit 1 : AMD Marketing

1. Spend hundreds of thousands creating good commercial

2. Kill hype before anyone buys your card by linking to radeon.com/rx
which redirects to this piece of shit website: http://www.amd.com/en-us/innovations/software-technologies/ra...
do you really think the average user gives a fuck about the advantages of 14nm FinFet?
Are they expecting to sell Polaris to CERN or to people like me and you?

Show ad on times square... > Everyone gets excited and visits Radeon.com > What the fuck is Finfet? Time to buy Geforce.

Exhibit 2 : nVidia Marketing

http://www.geforce.com

1st thing they see "How to build a VR rig" | Fallout 4 Mod contest | Obduction VR gameplay | Advertisement for a game

Its funny because AMD is leaps and bounds ahead of Nvidia in VR tech but people probably still think Nvidia cards are best for VR because you have retards at AMD telling people about GCN architecture while Nvidia is showing you how you can build a VR rig with an Nvidia GPU.

At this point it's not even a false circlejerk about AMD's shitty marketing department. seriously when you invest so much in a commercial (and made a good one), don't you want users to actually go to the link you gave them? Then hook them in MORE once they hit the link??

Uh I would like to apply for position of AMD's Marketing Chief. I have an undergraduate degree in Business and I took 1 Marketing 101 class.

Relevant kommentar jag läste angående den här reklamfilmen...

Permalänk

Det var en skum reklamfilm, rätt extrema paralleller, gillar den inte. Dock måste jag säga att det ser bra mycket mer professionellt än deras tidigare grejer och får nog bra mycket mer uppmärksamhet, + på den fronten i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inte så genomtänkta budskap i trailern?
"We've lived with the idea that good is good enough"...
"but now there's a new way and everything will change"
Jag hajar verkligen inte vad som ska förändras?
Principen med 480 är väl densamma som AMD haft sen hedenhös: lite långsammare men lite billigare.

"We've accepted the unacceptable where average was just normal"
Average ÄR normalt (Hur 17 ska man bära sig åt för att inte acceptera det?)

Korkade klyschor är verkligen irriterande...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Märks mycket väl att det här med marknadsföring inte är deras grej. Men de försöker i all fall.

Permalänk
Medlem

Märks att man börjar bli gammal...

Totalt intetsägande " reklam"... Vad vill de ? att jag skall gå ut å slå en nVidia kort köpare..
på käften ?
- Vad är det som kommer som är så nytt och varför skall jag revoltera mot.. vad ?
[ - att de inte klarar av att producera hög teknologiska underverk ?
- att nVidia har betydligt bättre kort; för de som har råd ?
- stödja deras kort för " saken skull" - för att de behöver detta ?
`(( eller rättare sagt ledning, VD och investerare ! )) ]
Sluta hypa´- sluta skrävla, sluta sälj skit i lyxförpackning och bara sälj istället för att skapa hype av ingenting.

( att korten är ..¨bra.. är en sak... att de är billiga är en annan... Att sajter runt omkring i hela världen LEVER på att skriva om detta och allehanda saker är en tredje... MEN !
Vad har sakerna med varandra att göra förutom att sälja mer saker åt folket ?

- Tänker jag som den surgubbe jag är... jag som inte köper kort för att de har RGB belysning... - de har "flest fläktar av alla... - mest höjda Hz eller är Knallgröna...
jag som "bara" köper kort för att de skall fungera.. som skall vara prisvärda och dessutom Billiga...

Låt bolagen släppa "skiten/ läs korten---> se sedan Vad ni får och kom sedan med utlåtanden och se till Vad ni fick för pengarna...
Spekulationer och gissningar är som flugskit... inte mycket värt...

Tänker jag och somnar om...
T.

Visa signatur

Thomas.

Permalänk
Inaktiv

Jag drog då direkt paralleller till Sovjet och Trump. Make AMD great again...
Gissar att PR avdelningen lider mycket av pengabristen de med

Permalänk
Medlem

Kul

Skrivet av Granter:

Vore ytterst intressant att se ett pris/prestanda index så vi får se vilken gpu som ger mest för pengarna.
Hoppas ni tar med det imorgon!

Mmm, så en lista (som jag febrilt letat efter, men inte hittade igen!) där mitt R9 280X låg i topp över mest "Bang for Buck" idag...det gillas.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Oj, och där drog krigföringen i kommentarsfältet igång på allvar o_O

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tal666:

Märks att man börjar bli gammal...

Totalt intetsägande " reklam"... Vad vill de ? att jag skall gå ut å slå en nVidia kort köpare..
på käften ?

Haha ungefär så funderade jag också. Kanske beror det på att jag var i "datorkrigsåldern" för över 15 år sen. Den kompis som köpte TNT istället för Voodoo var inte längre min kompis.
Numera får liksom folk köpa vad de vill för min del. Fast mer konkurrens vore trevligt både inom CPUer och GPUer, så man får väl hoppas den här reklamen/uppviglingen lockar en och annan pubertal tonåring så de får sälja lite produkter.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk

"Make good great again"

Ska amd släppa ett halvkasst kort som de genom marknadsföring ska få konsumenter att tro vara bättre än vad det är enligt gamla hederliga prestandatestmåttstockar?

Permalänk

Angående vad inspiration till videon är skulle jag själv säga att inspirationen ser ut att komma från anti-austerity demonstrationer runtom i världen och demonstrationer som är anti "the 1% megaricherino cooporate bla bla" ~ ;P

Svar på off-topic raderat. // MOD
Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd smått rensad, se § 1.6.* (Känns som att ytterliggare rensningar kommer...)

På ämnet hoppas jag på bra uppkommande lanseringar från dem men känns lite väl hård hype över kort som inte ligger i toppklassen imo.

Kommentar på off-topic som spårade ur raderad.
Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Sitter och funderar över vilken gpu till vintern. 1070 eller något AMD.

Har varit så fruktansvärt trött på nvidia drivers sen jag köpte mitt 970 förra året.
Och det är fruktansvärt mycket buggar varje ny version, verkar som nvidia har noll koll längre.
Hade nästan aldrig problem med drivers ifrån AMD.

Kanske dags att gå tillbaka om det kommer något vettigt vs 1070

Permalänk
Medlem

Funderar fan på gå köpa ett AMD kort bara för att stötta dem.

Känner mig blåst och halvt ruinerad efter 1070 och 1080 lanserades mitt gtx 980 ti som var top of the notch kortet som jag köpte för 7999 kr höll bara i 7 månader. Den är värd mindre än 50% av det priset nu, fy fan vad surt tänk er dem som köpt GTX titans för 11000 kr då 1080 kostar drygt 2000 kr mindre presterar bättre detta känns verkligen inte bra.

AMD behövs för att Nvidia inte skall kunna hålla på med det som de gör nu, mjölkar skiten ur oss med bantade chips i alla möjliga frekvenser och prisklasser.

Kom igen nu AMD #BetterRed.....!

Visa signatur

The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist..
Usual Suspects

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Daemon:

*Tråd smått rensad, se § 1.6.* (Känns som att ytterliggare rensningar kommer...)

Inte direkt rimligt med tanke på tidsrymden. ^^

På ämnet hoppas jag på bra uppkommande lanseringar från dem men känns lite väl hård hype över kort som inte ligger i toppklassen imo.

Hehe, precis. Videon lades upp redan i lördags och producerades förstås innan dess.

Samtidigt får man ju tänka på att det är ett kort i det segment som kommer sälja mest också. Är nog bra att satsa på marknadsföring även för dessa mellanklassare.

Vad gäller själva videon upplever jag den vara något inspirerade av Apples gamla 1984-reklamfilm:

Skrivet av JimmieSan:

Sitter och funderar över vilken gpu till vintern. 1070 eller något AMD.

Har varit så fruktansvärt trött på nvidia drivers sen jag köpte mitt 970 förra året.
Och det är fruktansvärt mycket buggar varje ny version, verkar som nvidia har noll koll längre.
Hade nästan aldrig problem med drivers ifrån AMD.

Kanske dags att gå tillbaka om det kommer något vettigt vs 1070

Är du helt säker på att kortet verkligen fungerar som det ska? Behöver ju inte vara drivarna om kortet fungerar så illa.

Mitt gamla Gigabyte 8800 GTS 512MB fungerade aldrig bra, var klockad för högt från fabrik om jag inte minns helt fel. Inget problem med drivarna med just det kortet utan att kortet var defekt.

Permalänk
Medlem

Att anknyta till Sovjet och Trump känns inte som ett speciellt smart drag när man ska marknadsföra sig.

Det hjälper heller inte att den som skrev manuset inte tänkte till riktigt. "We've accepted the unacceptable, where average was just normal." Ja, det är ju i princip i linje med definitionen av genomsnittlig att det kommer vara det normala. Om allt blir bättre blir genomsnittet också bättre.

Förhoppningsvis blir grafikkorten mycket bättre än detta.

Skrivet av JimmieSan:

Sitter och funderar över vilken gpu till vintern. 1070 eller något AMD.

Har varit så fruktansvärt trött på nvidia drivers sen jag köpte mitt 970 förra året.
Och det är fruktansvärt mycket buggar varje ny version, verkar som nvidia har noll koll längre.
Hade nästan aldrig problem med drivers ifrån AMD.

Kanske dags att gå tillbaka om det kommer något vettigt vs 1070

Lustigt, då jag haft en motsatt upplevelse med mitt 970. Jag har sett AMD-folk haft problem med titlar jag spelat men jag har inte haft några minnesvärda problem själv. Jag kommer dock fortsatt vara öppen för båda sidor när det är dags att köpa ett nytt grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Sitter och funderar över vilken gpu till vintern. 1070 eller något AMD.

Har varit så fruktansvärt trött på nvidia drivers sen jag köpte mitt 970 förra året.
Och det är fruktansvärt mycket buggar varje ny version, verkar som nvidia har noll koll längre.
Hade nästan aldrig problem med drivers ifrån AMD.

Kanske dags att gå tillbaka om det kommer något vettigt vs 1070

Du tror alltså inte att det möjligen är hårdvaran som är problemet och inte drivrutinerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Är du helt säker på att kortet verkligen fungerar som det ska? Behöver ju inte vara drivarna om kortet fungerar så illa.

Mitt gamla Gigabyte 8800 GTS 512MB fungerade aldrig bra, var klockad för högt från fabrik om jag inte minns helt fel. Inget problem med drivarna med just det kortet utan att kortet var defekt.

Skrivet av Friterad:

Du tror alltså inte att det möjligen är hårdvaran som är problemet och inte drivrutinerna?

Var det inte sjukt många drivrutiner med 364.XX som var helt galet buggade? Tidigare fullt stabila kort som går totalt loss på dem drivrutinerna. Visserligen verkar det vara fläckigt på användarbasen, men otroligt stora fläckar. Minns en hel del trådar här på SWEC med folk vars grafikkort flippat ur totalt efter 364.XX uppdatering.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Inaktiv

Vart sugen på glass när jag såg reklamen konstigt nog.