Video: AMD startar uppror med Radeon-tema

Permalänk
Medlem
Skrivet av M3ntalist:

Man skäms själv när man ser på videon fastän man inte har någon anknytning till AMD, typ samma känsla man får när man tittar på filmen Borat med Sacha Cohen. No, no. Just no, please.
Fan va pinsamt.... hnng!

Jag begriper inte heller hur de kan hypa ett prestandamässigt två år gammalt kort som dom gör???

för att dem vet att alla konsumenter inte vet om det...

"Join the Rebellion" spotta fräsa de ska vara IMPERIET, THE DARK SIDE, då kanske de hade fått sälja ett kort till mig

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dahippo:

Det handlar om att alla har råd med upplevelser. Även den lilla människan. Se det inte som en teknisk revolution se det som upplevelse för alla revolution.
Vad är det mest hypade ordet bland HW och SW utvecklarna, ordet upplevelse eller immersive, typ VR.

Den lilla människan borde inte förslösa sitt liv i en VR-verklighet. För då lägger inte den lilla människan energi på att förbättra sin lott i detta livet.

"We will give away 5000 units to those with the best flags"

"We will build flagship gaming cafés at strategic locations where gamers can play on the cheap.
We think outside the box and will place them in the hoods."

Det sista hade till och med jag kunnat bli projektledare för. Men jag föredrar ett högdraget von oben-perspektiv på människorna därnere. En varm, böljande, värmealstrande aktivitetskoloni på 6,5 miljarder individer. Kollegorna och jag sticker testinstrument in i era medvetanden och ser vilka responser som kommer ur er. Ju bättre vi blir på att skapa, underhålla och förstöra synapskopplingar desto bättre blir vi på att styra era val, leverne, umgängen, beteenden och hela samhällssystem.

Vi har lärt oss att verka i det dolda för att inte skapa barnsliga motståndsfickor som lätt mutas med sänkta priser. Vissa genuttryck följer gärna, andra följer om de inte tror de har någon motståndare då kopplar deras recessiva motståndsuttryck igång och adrenalinet flödar inom dem. Ju fler kopplingar vi skapar till belöningssystemen desto lydigare tjänare får vi.

Den ultimata euforin är ständig aktivitet, orgasmer under tjänande. Nu vet ni varför vi skapade det äldsta yrket. Vi tog de mest euforiska och betalade dem för deras tjänster.

Vad tror ni, hade det gått att skapa en film baserat på dessa lösa insinuationer? Mycket CGI och pang pang, en djup berättarröst, Matt Damon i huvudrollen med anspelning på Elysium och så vidare.

Visa signatur

Allting är gratis. Bara höja skatten.
http://imgur.com/gallery/hhD3J
I zenit av Roms storhetstid mutades romarna att rösta på senatorer i utbyte mot mutor
https://www.youtube.com/watch?v=gJ2tPMIh6u0

Permalänk
Medlem

Har AMD anställt någon från gamla VPK till kommunikationsavdelningen eller vad det här?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sulle82:

Funderar fan på gå köpa ett AMD kort bara för att stötta dem.

Känner mig blåst och halvt ruinerad efter 1070 och 1080 lanserades mitt gtx 980 ti som var top of the notch kortet som jag köpte för 7999 kr höll bara i 7 månader. Den är värd mindre än 50% av det priset nu, fy fan vad surt tänk er dem som köpt GTX titans för 11000 kr då 1080 kostar drygt 2000 kr mindre presterar bättre detta känns verkligen inte bra.

AMD behövs för att Nvidia inte skall kunna hålla på med det som de gör nu, mjölkar skiten ur oss med bantade chips i alla möjliga frekvenser och prisklasser.

Kom igen nu AMD #BetterRed.....!

Höll bara i 7 månader?
Har det gått sönder? Så får du ett nytt på garanti.
Allt sjunker i pris annars och jag tror du kommer vara sjukt nöjd med ditt 980ti ett bra tag.
Bara för att 1070 och 1080 släppts gör ju inte ditt 980ti sämre.
Mindre värt ja men vi köper väll inte nya datordelar för att tjäna pengar på dom?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Jag tänkte slå till på ett 1070... men nu vågar jag inte

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Tja, säg vad man vill men... AMD är bra skumma ibland (eller ofta).

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sulle82:

Känner mig blåst och halvt ruinerad efter 1070 och 1080 lanserades mitt gtx 980 ti som var top of the notch kortet som jag köpte för 7999 kr höll bara i 7 månader. Den är värd mindre än 50% av det priset nu, fy fan vad surt tänk er dem som köpt GTX titans för 11000 kr då 1080 kostar drygt 2000 kr mindre presterar bättre detta känns verkligen inte bra.

Om du köpte det för 7 månader sen var det ju redan 5 månader gammalt när du köpte det. Hade du råd att blåsa åtta tusen på ett halvårsgammalt grafikkort bara för att ha det bästa som finns en stund så har du väl råd att göra det igen... Det har alltid varit såhär med grafikkort, även om det bästa inte alltid har kostat så mycket mer än genomsnittet som det gör nu.

Som jag minns det var det bara några år sen bang for the buck-kurvan såg annorlunda ut när det gällde grafikkort. Det näst bästa kortet kostade drygt hälften så mycket som det bästa gjorde men var bara något sämre (~10%), medan budget-korten kostade bara något mindre och presterade mycket sämre. Då var det lätt att hitta en "sweet spot" där man fick mest för pengarna. Då som nu kändes det omotiverat att betala vad en genomsnittlig hel dator kostade för något som ändå skulle vara "gammalt" om något år.

De senaste åren känns det som att priserna för high end-korten har dragit iväg något alldeles vansinnigt samtidigt som det saknats bra alternativ för den som vill ligga nära toppen vad gäller prestanda (1070-serien är både dyr och dessutom ganska mycket sämre än 1080). Det ska bli intressant att se om AMD lyckas fylla den luckan snart...

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon5930:

Hehe, precis. Videon lades upp redan i lördags och producerades förstås innan dess.

Samtidigt får man ju tänka på att det är ett kort i det segment som kommer sälja mest också. Är nog bra att satsa på marknadsföring även för dessa mellanklassare.

Vad gäller själva videon upplever jag den vara något inspirerade av Apples gamla 1984-reklamfilm:

https://www.youtube.com/watch?v=2zfqw8nhUwA

Är du helt säker på att kortet verkligen fungerar som det ska? Behöver ju inte vara drivarna om kortet fungerar så illa.

Mitt gamla Gigabyte 8800 GTS 512MB fungerade aldrig bra, var klockad för högt från fabrik om jag inte minns helt fel. Inget problem med drivarna med just det kortet utan att kortet var defekt.

Snyggt hittat Och riktigt välgjord reklam från 1984! Tyvärr verkar det dock som om apple är en av de värsta på att infria 1984 boken många gånger om.

Permalänk
Medlem

HAHA, vilken reklam!
Spelar på en massa känslor med art design från nån kommunistisk era, blandat med nån urban flair... herregud.

Jaja, produkterna lär bli hyggliga i alla fall så det säljer nog mer den vägen, word-of-mouth.

Nä, gör om gör rätt AMD.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk

300kr extra för dubbla minnet.
Telefontillverkare, se och lär.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Vet inte om denna släpptes lite för tidigt men det ser inte bra ut för RX 480. Presterar lika bra som ett 970 i vissa spel men sämre i de flesta. Värst blev det i Project Cars där 970 får 50% mer FPS än RX 480.
Med tanke på att man kan få 970-kort för ca 2400-2700 kr, typ samma pris som RX 480 så har nog AMD inte lyckats röra om i grytan tillräckligt mycket för att komma tillbaka hårt i marknaden.

https://www.youtube.com/watch?v=5CJBaZ9V2Eo

Visa signatur