Dator till arbetet och film/serier

Permalänk
Medlem

Dator till arbetet och film/serier

Hej,

Har kollat runt lite och fastnade för denna dator.
Just funktionen verkar vara riktigt bra.

https://www.komplett.se/product/855360/datorer/datorer-barbar...

Skulle ni rekommendera denna till kontorsarbete och film/serier?
Har ni någon annan likvärdig för samma peng?

Tack snälla på förhand.

Permalänk
Medlem

Jag kanske är gammal och gaggig (och inte är van vid modernt kontorsarbete), men det där är inte en kontorsdator. Den där är till för den som vill ha en mycket lätt och smidig dator med sig på resande fot. Ska du sitta på kontoret mycket vill du ha möjlighet att docka datorn.

//edit dustin har en HP Probook 650 på nedsatt pris (6500 nu, var 8500 innan) som jag bedömmer som helt ok för kontorsarbete ihop med docka och lite runtomkringprylar.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

@Gurk: Det blev lite fel med kontorsarbete, det jag syftade på var att den inte ska används till något spel eller tyngre arbete.
Officepaketet på olika sätt samt film/serier.
Hemma använder jag en stationär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrollis:

@Gurk: Det blev lite fel med kontorsarbete, det jag syftade på var att den inte ska används till något spel eller tyngre arbete.
Officepaketet på olika sätt samt film/serier.
Hemma använder jag en stationär.

Då är det en super-racer för sådant trivialt.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T