Hjälp med rullande information på TV

Permalänk
Medlem

Hjälp med rullande information på TV

Hej!

Jag jobbar som produktionsledare i byggbranschen och jag tänkte att vi skulle ha en TV som kan visa lite information för de anställda.
T.ex energiåtgång på arbetsplatsen, scheman, skyddsrondsprotokoll och bilder.

Min första idé är ungefär så här:
Tänker mig att man kopplar in en Intel Compute Stick i TV:n som visar ett bildspel på samtliga filer i en mapp (PDF-filer och Foton, eventuellt bara foton men då måste jag lägga ner tid på att konvertera alla PDF-filer till foton) sedan kan jag t.ex koppla den mappen till dropbox eller liknande och så fort någon av filerna ändras eller läggs till nya så visas dessa på TV:n istället.

Tänkte kolla här först om någon här har erfarenhet av liknande sedan tidigare så kanske jag slipper uppfinna hjulet igen.
Borde vara en hel del där ute som sysslar med sånt här till vardags.

-TrueType

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

Ska du inte ha realtidsvärden från energiåtgång och liknande krångel så är det ett bildspelsprogram du är ute efter... som har den önskvärda egenskapen att kunna ta alla bilder ur en vanlig mapp utan att du specificerar vilka det är.

Dom flesta bildvisningsprogram har den funktionen på något sätt (väldigt vanligt iaf) och när jag googlade runt lite på detta så var det någon som skrek sig hes för detta: http://www.picajet.com/en/index.php - om jag förstod rätt, ett tillägg för picasa.

Iaf, ACDSEE, irfanview, picasa, xnview - har vid en snabb anblick denna funktion, dom flesta med extra finesser såsom att hämta ur flera mappar och flashiga effekter.

Vill du vara lite coolare så kan du ju göra en liten hemsida med slideshow-funktion.

Om du har dropbox på den datorn som ska visa, och sätter upp det att synka mot molnet så kan du via andra datorer/telefoner/whatevs lätt få in och ersätta nya bilder.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T