Grafikkortsproblem EVGA GTX 780

Permalänk

Grafikkortsproblem EVGA GTX 780

Hej mina vänner!

Jag har idag stött på ett fel som jag personligen aldrig fått förut, jag har fått tag i ett EVGA GTX 780 som jag stoppade in i min dator idag och därefter så bootade jag datorn och det första jag ser är att under tiden bootar så får jag massa gråa streck och punkter över min ruta och det fortsätter genom hela uppstartsprocessen.

Från och med att windowsloggan visar sig så försvinner dessa gråa streck och punkter och allt ser normalt ut men då börjar nästa problem att windows hittar inte mitt 780, den hittar inte kortet själv och den visar inte sig i device managern.

Jag testade att ladda hem de senaste drivrutinerna till kortet men ännu ett problem här nu är att efter den installerat klart och jag startar om datorn så har den inte installerat några drivrutiner alls, utan när jag öppnar GeForce Experience igen så börjar den att ladda hem samma drivrutiner igen som jag nyss installerat, och i den onda cirkeln fortsätter det.

Har testat byta plats på kortet mellan PCIe platserna men blir samma sak på alla. Jag har testat på två olika datorer och även ominstallerat min datorn med windows 7 och windows 10 men blir exakt samma sak på båda! Så jag är som lite fast nu! Vad tror ni det är som har hänt?

Mvh /Kristoffer

System:
Operativsystem: Microsoft Windows 7 uppdaterat med senaste uppdateringarna
Processor: Intel Core i7-920
Processorkylare: Hyper 212 Evo
Moderkort: P6T-Deluxe V2
Minne: 3x 4GB Corsair Dominator 1600 MHz
Grafikkort: ATI HD4670 för tillfället tills mitt 780 vill funka!
Hårddisk: Seagate Mekanisk 500GB + 120GB OCZ SSD
Nätaggregat: Chieftec 750W "kan inte exakt modell"

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna samt bump, §4, raderad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Låter spontant som att kortet inte sitter i ordentligt eller att det rentav är trasigt.

Permalänk
Skrivet av Billy Joe Bob:

Låter spontant som att kortet inte sitter i ordentligt eller att det rentav är trasigt.

Ja vi funderar på om det är så också, men jag är säker på att kortet sitter i som det ska göra! Har testa flera olika platser med, sedan så testade jag även med ett 980 av en kompis som funkade som det skulle på samma plats