Ljudet bryts/kopplar om på laptop efter Windows 10

Permalänk
Medlem

Ljudet bryts/kopplar om på laptop efter Windows 10

Hej

Vet inte om denna tråd tillhör Win10, Ljud, eller Laptop (men förmodligen win10)

Efter att jag uppgradera till Windows 10 (Ren installation) på så började ljudet krångla
Det fungerar ett tag men beroende på vad man tittar/lyssar på så bryts ljudet och knastrar till och växlar mellan olika källor verkar det som,
När man lyssnar på 1 ljudkälla (film exempel) så går ljudet bra för det mesta men klickar till med några sekunders mellanrum,

När man kollar på olika källor (youtube, spotify,spel) så kan det hända att ljudet "växlar" och blir tyst i några sekunder, för att efter en stund byta till rätt källa,

Någon som har tips?
Har testat avinstallera, installera om samma drivare, windows updates, stänga av/på diverse funktioner i ljudpanelen

Windows 10 64bit
HP Elitebook 820 G2
Realtek High-Definition (HD) Audio Driver - 6.0.1.7564 Rev.A 17 Aug 2015

MVH
Pey

Permalänk
Medlem

Gjorde du uppgradering eller en ren installation?

Om du uppgraderade kan jag rekommendera dig att göra en clean install då detta löser ofta drivrutinsbaserade problem som kan uppstå i sammanband med uppgradering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Gjorde du uppgradering eller en ren installation?

Om du uppgraderade kan jag rekommendera dig att göra en clean install då detta löser ofta drivrutinsbaserade problem som kan uppstå i sammanband med uppgradering.

Hej glömde speca detta, jag installera rent, (uppdaterade informationen ovanför)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pey:

Hej glömde speca detta, jag installera rent, (uppdaterade informationen ovanför)

Verkar har kommit lite nya drivare:

http://h20564.www2.hp.com/hpsc/swd/public/detail?sp4ts.oid=73...

Testa med den som släpptes i november förra året.
http://h20564.www2.hp.com/hpsc/swd/public/detail?swItemId=ob_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Vad konstigt, för när jag söker via produkten HP elitebook 820 G2 så är den senaste drivare just dessa jag beskriver,
Hur hitta du dessa från november?

Jag får prova senare ikväll när jag kommer hem
mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pey:

Vad konstigt, för när jag söker via produkten HP elitebook 820 G2 så är den senaste drivare just dessa jag beskriver,
Hur hitta du dessa från november?

Jag får prova senare ikväll när jag kommer hem
mvh

HP's sidor är jävligt stökiga vilket inte alltid resulterar i att den senaste drivaren inte publiceras.
Hittar alltid nyare under "Revision History".

Permalänk
Hedersmedlem

Passar bättre här.

*Tråd flyttad - §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Hej

Tyvärr ingen lycka än, testade det nya drivarna, men samma fel kvarstår,
Känns väldigt konstigt detta,