Vart kan man köpa ett Hyper 212-fäste?

Permalänk
Avstängd

Vart kan man köpa ett Hyper 212-fäste?

Tjo! Har precis köpt en ny dator i delar och tänkte ta smått och gott från min gamla för att spara pengar. En av dom sakerna är min Cooler Master Hyper 212 CPU-kylare, men när jag skulle montera den så märkte jag att fästena på mitt förra moderkort var fast och jag misstänker att jag inte sparade de gamla fästena och skruvarna man fick med kylaren. Känns dumt att behöva köpa en helt ny kylare bara för att jag inte har kvar fästet.
Så frågan lyder: Vart kan man få tag på endast ett intel-fäste och skuvar till en Cooler Master Hyper 212?

Tack!

Permalänk
Skrivet av djdanell:

Tjo! Har precis köpt en ny dator i delar och tänkte ta smått och gott från min gamla för att spara pengar. En av dom sakerna är min Cooler Master Hyper 212 CPU-kylare, men när jag skulle montera den så märkte jag att fästena på mitt förra moderkort var fast och jag misstänker att jag inte sparade de gamla fästena och skruvarna man fick med kylaren. Känns dumt att behöva köpa en helt ny kylare bara för att jag inte har kvar fästet.
Så frågan lyder: Vart kan man få tag på endast ett intel-fäste och skuvar till en Cooler Master Hyper 212?

Tack!

buntband är billigt

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grönahunden:

buntband är billigt

Och här sökte jag som en galning efter 3D modeller att CNC/3D-printa. Ibland är den lättaste lösningen den bästa!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Medlem

Cooler Master finns ju även här i forumet.

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1424878-cooler-master
Ifall du stöter på problem.

Lycka till.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Glöm inte backplaten om du inte har den heller http://www.cmstore.eu/parts-replacements/cooling/accessories/...

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.