Vad tycker ni om denna build funkar den ?

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om denna build funkar den ?

Tänkte höra vad ni tycker om denna då jag inte är allt för haj på detta. tog med lite av de ni tippsat om tidigare. men tyvärr blev ekonomin stram just nu. försten webbhallen bygger inte datorn åt mig som på inet eller? valde mest webbhalen för prisets skull.men har ni tips om något som inte ökar priset för mycket så tipsa mig gärna.tar all hjälp jag kan få.jag måste köpa kylpasta va, det ingår inte eller? är det några extra kablar jag måste köpa till HDMI kabel har jag från min gamla dator . detta är vad jag tänkte börja med iaf och sen uppgradera med tidens gång.

Webhallen varukorg

Permalänk

Två saker att klaga på: Dels passar inte moderkortet med processorn; Med Skylake-processor vill du köra med Z170/H170-moderkort. Jag vill också avråda dig från att köpa RX480 då det visat sig ha problem med strömförsörjningen; det kan tydligen dra över de specificerade 75W som PCI-e kan ta direkt från moderkortet. Sweclockers la upp en artikel om detta tidigare idag.

Visa signatur

MSI z170a SLI-Plus - i7 6700K @ 4,6GHz - RTX 2060 - 32GB HyperX Fury DDR4 2666Mhz - Fractal Design arc midi r2 - Noctua UH-14S

Permalänk
Medlem

CPU passar inte i moderkortet, du ska ha en bräda med socket 1151 och då ska du även ha DDR4 inte DDR3.
Vill du ändå ha det moderkortet måste du byta till en äldre CPU med socket 1150.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Totoman:

Tänkte höra vad ni tycker om denna då jag inte är allt för haj på detta. tog med lite av de ni tippsat om tidigare. men tyvärr blev ekonomin stram just nu. försten webbhallen bygger inte datorn åt mig som på inet eller? valde mest webbhalen för prisets skull.men har ni tips om något som inte ökar priset för mycket så tipsa mig gärna.tar all hjälp jag kan få.jag måste köpa kylpasta va, det ingår inte eller? är det några extra kablar jag måste köpa till HDMI kabel har jag från min gamla dator . detta är vad jag tänkte börja med iaf och sen uppgradera med tidens gång.

Webhallen varukorg

Fixade till ditt urval. Kylpasta ingår med processorn. Men i alla fall plockade ihop ett budget paket som motsvarar ditt ovan. Netonnet har kampanj på processorn så kylare ingår. Samt de har kampanj på flera gtx 970, plockade med ett i toppklass. Minskade ned RAM till 8GB men resten av tillbehören är bättre eller samma. Bytte chassi till ett vitt Phanteks p400.

Priset blev 500kr lägre.

https://www.netonnet.se/Customer/SharedList/102041

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterX:

Fixade till ditt urval. Kylpasta ingår med processorn. Men i alla fall plockade ihop ett budget paket som motsvarar ditt ovan. Netonnet har kampanj på processorn så kylare ingår. Samt de har kampanj på flera gtx 970, plockade med ett i toppklass. Minskade ned RAM till 8GB men resten av tillbehören är bättre eller samma. Bytte chassi till ett vitt Phanteks p400.

Priset blev 500kr lägre.

https://www.netonnet.se/Customer/SharedList/102041

Såg ju bra ut men är gtx970 bättre en amds nya rx480? Sen om jag senare vill byta grafikkort eller minne måste jag byta andra saker med då? Tack för tipsen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Totoman:

Såg ju bra ut men är gtx970 bättre en amds nya rx480? Sen om jag senare vill byta grafikkort eller minne måste jag byta andra saker med då? Tack för tipsen.

Skickades från m.sweclockers.com

RX 480 kostar bara 100k mer på netonnet. Så vill du ha ett plocka med det istället. Jag lade till ett 600w istället för 500w nätagg pga ström problemen.

Skulle väl säga att AMD kortet är optimerat till DX12 spel. Och gtx 970 till DX11. Du får jämföra tester. Dock får man fortfarande bra med pengar för ett gtx 970 begagnat så det är ingen jätte förlust. Det borde även snart dyka upp RX 480 med andra kylare.

Minne är bara att lägga till senare. När du har mer pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Totoman:

Såg ju bra ut men är gtx970 bättre en amds nya rx480? Sen om jag senare vill byta grafikkort eller minne måste jag byta andra saker med då? Tack för tipsen.

Skickades från m.sweclockers.com

480 är snäppet bättre än standard 970. Dock finnas fabriksklockade 970 som är i samma nivå som 480. Exempel är EVGA Geforce GTX 970 Superclocked ACX 2.0 som är trevligt och för 2790kr är det ett fint kap. Har du 1000kr till att spendera så köp EVGA Geforce GTX 980 Superclocked ACX 2.0 för 3790kr.

Nej du behöver normalt inte byta några andra delar förutsatt att nätaggregatet du har klarar av ditt nya kort (nog med watt).

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro