Permalänk

Hjälp mig uppgradera min dator

Hej! Jag har tänkt uppgradera min gamla speldator så att jag kan spela spel som t.ex Overwatch med bra grafik/fps. Det jag har för tillfället just nu är det följande:

Windows 7 Ultimate 64 bit
AMD 7850 Dual-Core Processor 2.80 Ghz
4 GB RAM
GeForce GTX 260
GA-MA770-UD3 (om jag har förstått det rätt)
Antec 300 Three Hundred Ultimate Gaming Case (utan front fans)

Sedan har jag också saker så som Cd-Drive, Hårddiskar och allt annat.

Har kollat runt lite på grafikkort och processor men det är en grej jag är lite fundersam på. Och det är om jag bör använda mitt gamla moderkort, fläkt och case för att spara in på lite extra pengar? Eller är det någon jag också borde byta ut när jag uppgraderar min dator?

Är det någon som har bra tips på vad jag bör köpa för något? Min budget ligger på 6000/7000 Kr just nu.

Tack!

Permalänk
Medlem

Skulle råda om att byta rubbet och uppgradera win 7 licensen till win 10 licens. För 6-7kkr kan du få en OK overwatch dator, men begagnat är överlägset i den prisklassen. EDIT: Chassit var faktiskt rätt bra, behåll det.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk

@Random12345: chassit kan du använda resten är så gammalt att det helt enkelt inte passar med nuvarande delar..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Här mitt förslag på är en hyfsad bas-rigg. Tight budget för gaming men det kan gå, beror lite på hur mycket du kan återanvända av din gamla i form av disk och PSU.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9510703/

Stavfel
Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk

Det jag är mest fundersam över är mina nuvarande fläktar duger till de nya delarna. Min kompis föreslog detta grafikkort som en lösning, vad tycker ni?

https://www.inet.se/produkt/5411369/asus-geforce-gtx-960-2gb-...

kan tänka mig att lägga några hundralappar på nya fläktar om det är nödvändigt, har ni några förslag?

Permalänk
Skrivet av Random12345:

Det jag är mest fundersam över är mina nuvarande fläktar duger till de nya delarna. Min kompis föreslog detta grafikkort som en lösning, vad tycker ni?

https://www.inet.se/produkt/5411369/asus-geforce-gtx-960-2gb-...

kan tänka mig att lägga några hundralappar på nya fläktar om det är nödvändigt, har ni några förslag?

960 2GB för 2100kr tycker inte jag är värt priset.. skulle nog kollat efter ett 380X eller 390 för runt 2-2500kr
480 skulle jag inte valt förän dom rett ut problemet med PCI-E porten.

du borde kunna använda dina gamla fläktar (det är en av dom få delarna i datorn som du faktiskt kan dammsuga för att hålla rent.. håll bladen still så dom inte varvar upp.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

En annan variant är ju att du köper beg. delar här på SweC marknad. Finns gott om allt.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk

@Grönahunden: okej jag förstår, finns det några bra alternativ till 480 i typ samma prisklass?

Permalänk

@Random12345: beroende på vilka spel du spelar så har AMD/Nvidia vissa fördelar/nackdelar. R9 390 & GTX 970 med Eftermarknadskylare ligger ju närmast vad du tänkt dig i pris?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk