Vilken serie (ej film) kan du rekommendera oss andra att se?

Permalänk
Medlem

Ja som nämnt tidigare så är Fringe riktigt bra. Har precis sett senaste avsnittet av Ray Donovan, Riktigt bra! Jon Voight är lysande! Igår började jag titta på Aranyélet. Verkar bra och har fått högt betyg. The Flash är ok likaså Daredevil och Helix som jag sett klart på, mycket spännande serie

Permalänk
Medlem

Sökte i tråden och tror inte att någon har nämnt Halt and Catch Fire med Lee Pace.

Bättre än både Silicon Valley och Mr. Robot. Utspelar sig i "Silicon Prairie" (Texas) på 80-talet. Lee Pace rollkaraktär Joe MacMillan, en avfälling från IBM, vill bygga en PC-klon. Tillsammans med opolerade visionären Cameron Howe (Mackenzie Davis) och den bittre men brilliante ingenjören Gordon Clark (Scoot McNairy) ger han sig i kast med uppgiften.

Många hinder väntar och i främst säsong två blir det riktigt spännande. Serien är skapad av AMC (Mad Men) och man vet både hur man skapar realistiska miljöer och tidstypiska markörer, men framför allt en bra dialog. Man ser både boxade Atari ST-maskiner och Commodore 128:or, även en och annan Jolt Cola-burk, så ibland blir det lite väl mycket markörer.

Säsong tre kommer nu i augusti. Säsong 1+2 finns på HBO Nordic, men serien gick på Viasat först och jag antar att det är där säsong tre går.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Föredetting

Skulle nog vilja slå ett litet slag för The Goode Family och animerade Clerks. En säsong vardera, även om The Goode Family förmodligen är Mike Judges sämsta projekt (Extract undantaget) är det fortfarande rätt bra. Clerks om man är ett fan av Kevin Smith.

King of the Hill är annars min absoluta favoritserie när det kommer till tecknat.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Men för helvete, gubbar!

Allt med Joss Whedon är bra, varför har ingen nämnt (för att använda alla andras klyschiga uttryck) Dollhouse!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Stranger things kom ut på netflix igår, sett halva och den är trevlig.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

True Detective
Fargo
The Sopranos
Twin Peaks
Silicon Valley
Entourage

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk

Varför har ingen nämnt Orphan Black? Sevärd serie med kloner.

Permalänk

Action:
Band Of Brothers

Sköj:
Little Britain
Monty Python's Flying Circus

Infotainment:
The World at War
The Blue Planet

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

@Dunde:
Glömde du The Expanse?

Handlar om att människor har flyttat ut i solsystemet, Mars och Kuiperbältet(?)
men det är inte ett stabilt förhållande.

Har inte fastnat så för den.

Om vi går OnT så tipsar jag om en gammal goding, Farscape, för er som gillar Sci-Fi kostymaction. Gillar man inte serien så kan man se den ändå och dregla över Claudia Black (Aeryn Sun)

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Men för helvete, gubbar!

Allt med Joss Whedon är bra, varför har ingen nämnt (för att använda alla andras klyschiga uttryck) Dollhouse!

Gillade den serien som fan, men har förståelse för varför den inte passar alla

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Stranger things kom ut på netflix igår, sett halva och den är trevlig.

Inne på sista avsnittet nu och denna serien är inget jag kan rekommendera.
Ofattbart att den fått 9.4 på IMDB.
Men smaken är väl som baken

Permalänk
Medlem

Rederiet

Permalänk
Avstängd

Började nyligen se om Community och den är sjukt bra. Så mycket metahumor och tema-avsnitt i diverse former, men så bra hela tiden. Se den.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av SUMITOMO:

Inne på sista avsnittet nu och denna serien är inget jag kan rekommendera.
Ofattbart att den fått 9.4 på IMDB.
Men smaken är väl som baken

Sett klart den med häromdagen, och jag gillar stilen. Som en blandning mellan Twin Peaks, Arkiv X, Super 8 och Stand by me med Cthulhu-inslag som för tankarna till True Detective.
Att den sen refererar kraftigt till 80-talskultur är bara episkt. BMX-cyklar, gamla enorma walkie-talkies, The Thing-postern i spelkällaren, Dungeons & Dragons-spel... Det är som ett nördfrosseri utan dess like.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Netflixs serie Scream, bara för att den är så fruktansvärt dålig så måste man nästan se den

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

Van Helsing

Del 1 finns ute nu.Väntar på del 2

EXTANT

2 säsonger ute

mer info
Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Oj det beror ju på vad man gillar att se på, några förslag är:

SciFi/"Survival"
Falling Skies
The Last Ship
The 100
Jericho
Badlands
Colony
Dark Matter
Revolution

Crime/Drama/Thriller/Mystery
Suits
Black List
Mr Robot
Narcos
The Americans
Quantico
The Night shift

Dokumentärer/dylikt
The curse of Oak Island
Deadliest Catch
Trailblazers

Permalänk
Medlem

Har sett extremt många serier i alla genres och den bästa är Ray Donovan. Många serier är bra i början, men sen blir de avslutade utan logik eller tappar kvalitet tills man tröttnar. Det man vill ska hända sker aldrig typ.

Men inte Ray. Han gör det man vill, även när det är helt fel. En bad guy med stort hjärta. Missa inte!

Sen har vi Banshee, serien håller inte samma kvalitet för varje avsnitt, men de WTF-moments som kommer lite då och då är nog bland de brutalaste jag sett i en serie och de har lyckats med att få actionbiten spännande. Storyn i första avsnittet är bad guy snor nya sheriffens identitet och låtsas vara polis i den lilla staden Banshee, där han gör lite som han vill.

Justified är en nu avslutad serie som fick gå klart och som har en bra story från början till slut. Lite lägre tempo, bad boy sheriff i redneck country med riktigt färstarka karaktärer. Deadwood-älskare bör inte missa. Börjar lite segt men blir snabbt bättre.

Lite samma tema i alla ovan. Bad boy gör lite som han vill, med lagom av allt man förväntar sig av en riktigt bra serie. Ni som gillar samma stil kan gärna tipsa om liknande(citera då). Gillar mörk humor, ögongodis och bra drama/action.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Jericho (även om det bara finns 1½ säsong)
http://www.imdb.com/title/tt0805663/

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Medlem

Bara jag som gillade Frasier?!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Bara jag som gillade Frasier?!

Nejdå, Frasier är kul

Permalänk
Medlem

De två sista dagarna på semestern plöjde jag de två säsongerna som finns ute av The Leftovers. Snubblade över ett annat indirekt tips på internet och sedan var jag fast. Ganska förvånad att jag inte hört/sett något om den innan. Kanske är den snäppet för konstig för gemene man.

Permalänk
Medlem

Jag är fullkomligt besatt av Broad City för tillfället. Maken till roligare och skönare serie får man fan leta efter, dock svårt om man ska benämna den som en chick flick serie. Den innehåller förvisso en del tjejsnack, men inget görs på det "löjliga skrattiga" sättet. Utan i mer rå form. Fullständig briljant skådespel av personer man aldrig hört talas om tidigare, bla Hannibal Buress och Arturo Castro. Roligt är också att för oss Seinfeld fans så är NBC chefen Bob Balaban med till och från.
Kan varmt rekommendera denna serie, synd bara att våren 2017 inte direkt är imorgon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Modern Family är härlig.
Gillar sen också en underbar äldre engelsk serie, Skenet bedrar. Denna bör ses.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RVX:

Jag är fullkomligt besatt av Broad City för tillfället. Maken till roligare och skönare serie får man fan leta efter, dock svårt om man ska benämna den som en chick flick serie. Den innehåller förvisso en del tjejsnack, men inget görs på det "löjliga skrattiga" sättet. Utan i mer rå form. Fullständig briljant skådespel av personer man aldrig hört talas om tidigare, bla Hannibal Buress och Arturo Castro. Roligt är också att för oss Seinfeld fans så är NBC chefen Bob Balaban med till och från.
Kan varmt rekommendera denna serie, synd bara att våren 2017 inte direkt är imorgon.

Skickades från m.sweclockers.com

Då bör du kolla in Time Travelling Bong med och av Ilana och Paul W Downs (som spelar gymkillen i Broad City). Miniserie så bara tre avsnitt tyvärr, men grymma.

Permalänk
Medlem

Bra tråd detta. Kan ge några tips i alla fall, förmodligen redan nämnda men ändå.

Black Sails. Game of Thrones, Bloodlines, Stranger Things, Daredevil och sist men inte minst Narcos.

Ja jag är lite av Netflix nörd.

Permalänk

@Batwoman: vet inte ifall detta är allt för mainstream, men jag gillar verkligen breaking bad

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Då bör du kolla in Time Travelling Bong med och av Ilana och Paul W Downs (som spelar gymkillen i Broad City). Miniserie så bara tre avsnitt tyvärr, men grymma.

Tack, ska definitivt kollas upp!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hehe, jag märker att jag har en väldigt tvetydig smak när det gäller serier. Jag plockar vilt från alla kategorier.

Men mina huvudnummer är i vart fall:
Downton Abbey
Dexter
Archer
Vänner

Sedan skulle jag kunna lägga in några andra serier som jag själv har njutit av.
Breaking Bad
Two and a half men
The big bang theory
Game of Thrones
Suits
Family Guy

Har säkerligen glömt något