Budgetlösning för PS3-streaming? (Twitch)

Permalänk
Medlem

Budgetlösning för PS3-streaming? (Twitch)

Hej,

Är lite sugen på att streama PS3, men jag vet inte vilken apparat jag ska ha. Det handlar absolut inte om någon professionell streaming, och jag har inte jättehöga krav på ren bildkvalitet. 30 FPS 720p skulle jag vara nöjd med. Möjligtvis 60 FPS om det är någon enstaka hundralapp dyrare. Däremot vill jag inte att bilden (eller ljudet) jag får tillbaka till min TV blir lidande alls eller minimalt. (viktigt!) Har ingen aning om hur dessa apparater vanligtvis klarar detta?

Grejen är då att jag är inte beredd att lägga någon större summa på detta. Det är naturligtvis relativt, men jag har kollat på Hauppauge HD PVR 2 Gaming Edition som hastigast, och det är i den prisklassen jag hade hoppats landa. (egentligen ännu lägre men det kanske är omöjligt) Om det måste till mycket mer pengar så får det vara helt enkelt. Det här är bara något jag tänkte göra för skojs skull om det var genomförbart på min tänkta budget.

Så, ja. Några tankar? Är ovannämnda produkt något att ha? I en annan halvt relaterad tråd jag gjorde för ett tag sedan sade man att "gaming"-produkter är skräp (något jag vanligtvis är beredd att hålla med om), men det känns som det finns väldigt många nivåer av standarder när det gäller ljud- och bildprodukter!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Jag vet att när jag var aktiv på youtube mellan 2008-2012 så var PVR 2 det alla använde, vet inte hur läget ser ut nu dock. Min uppfattning av produkten är att den fungerar väldigt bra och gör sitt jobb. Om inte den funkar så rekommenderar jag även Avermedia Live Gamer Portable, liten och nätt och gör sitt jobb bra. https://www.inet.se/produkt/6305862/avermedia-live-gamer-port...

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Okej. Den finns på Dustin för 1 200 kr, så kan överväga den med. Men det här med HDCP har jag missat inser jag nu. Måste använda komponent eller skaffa en HDMI-splitter som avlägsnar HDCP-kodningen. Vill helst använda HDMI, men verkar ju vara lite lotteri att hitta en splitter som ordnar detta. Som sagt för streaming kvittar det, men vill inte gärna tumma på kvaliten för min egen del.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

A-ja, det blev en AVerMedia. Om inte annat för att jag kunde beställa den hem. Blev även en splitter från Amazon vars kommentarer antydde at den skalade bort HDCP. Ska bli spännande!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080