Witcher III på easy

Permalänk
Inaktiv

Witcher III på easy

Skulle vilja spela Witcher III men hatar att managera utrustning, magier, skilltrees, loot, alkemi och sådant trams som fråntar fokusen från själva "styra-gubben-delen" så jag undrar om det skulle funka att spela spelet på "easy" och endast förlita sig på en väldigt liten ansträning kring de bitarna?

Permalänk
Medlem

Du kommer inte ifrån dem bitarna ändå, även om du spelar på easy.

Utrustning; dina svärd och din rustning slits så du måste reparera båda två, detta gör man enkelt med inventory items om man behöver men det måste fortfarande göras.

Magier; flera av magierna är rätt viktiga för combat, Quen framförallt är väldigt användbar.

Skill tree; detta är något som också är rätt viktigt om man någonsin vill komma någonstans i spelet. Dock är det inget särskilt ansträngande att hålla på med, du får en skill point per level/Place of Power och den är bara att sätta på den ability du vill ha, samt att para ihop rätt Mutagen med rätt set av abilities så man får rätt bonus.

Alkemi; Jag tyckte bara att jag egentligen behövde två potions när jag spelade igenom spelet, Thunderbolt och Swallow, och man får recept + ingredienser för båda när man gör ett av de första questen i spelet. Jag rekommenderar dock att man uppgraderar båda till både Enhanced och Superior.

Inget av dessa system är dock krångligt över huvud taget, så jag tycker ändå att du borde ge spelet en chans. Det enda som är dåligt med Witcher 3 är egentligen att det förstör alla andra RPG man någonsin spelat, det är så fruktansvärt överlägset allt annat att det nästan är löjligt.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem

Det där är ju att ta bort allt det roliga med spelet för det är så spelet är gjort och det är så det är menat att spela spelet, men testa gärna att spela det så för det blir jävligt kul sen när du kommer in i allt det. Hur roligt som helst att crafta armor och hitta diagram.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dmFT:

Det där är ju att ta bort allt det roliga med spelet för det är så spelet är gjort och det är så det är menat att spela spelet, men testa gärna att spela det så för det blir jävligt kul sen när du kommer in i allt det. Hur roligt som helst att crafta armor och hitta diagram.

Jag triggas inte av sånt. "Crafta armor" och "hitta diagram" gör min gubbe bättre. Varför måste han bli bättre? Är fienderna för svåra annars?

Jag föredrar spel som Shadow Of The Colossus och Zelda-spelen. Minimalt med uppgradering och oftast är de funktionella vilket gör att man kan lägga fokus på spelupplevelsen.

Permalänk
Inaktiv

@Krabbtumme: Tack för ärligt svar och tips på hur jag ska ta mig an detta projekt.

Permalänk
Skrivet av anon15480:

Jag triggas inte av sånt. "Crafta armor" och "hitta diagram" gör min gubbe bättre. Varför måste han bli bättre? Är fienderna för svåra annars?

Jag föredrar spel som Shadow Of The Colossus och Zelda-spelen. Minimalt med uppgradering och oftast är de funktionella vilket gör att man kan lägga fokus på spelupplevelsen.

Crafting delen behöver man inte bry sig om iaf om man kör på de lite lättare svårighetsgraderna, du klara dig utmärkt med den gear du lootar.

Visa signatur

I7 13700kf | Asrock Z790 m-ITX Wifi | Noctua NH-U12A | Cooler Master Nr200P | Corsair SF 750 |OCZ Trion 240GB | Samsung 830 128 Gb | 2x 480GB Kingston SSDNow | 32 Gb DDR5 6000mhz |Asus TUF OC 3080 | Kringutrustning: Tangentbord Logitech G915, Logitech G603,Philips fidelio X2, Skärm Asus Tuf 1440p 165hz TN, AOC G2460PF 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon15480:

Jag triggas inte av sånt. "Crafta armor" och "hitta diagram" gör min gubbe bättre. Varför måste han bli bättre? Är fienderna för svåra annars?

Jag föredrar spel som Shadow Of The Colossus och Zelda-spelen. Minimalt med uppgradering och oftast är de funktionella vilket gör att man kan lägga fokus på spelupplevelsen.

Jag förstår vad du menar och så, jag känner ibland samma sak med RPG spel.
Men i witcher är det faktiskt inte farligt.
Om du nu inte alls tycker om det så kanske witcher inte är ett spel för dig, även fast du gillar spel man svingar svärd och så.
Du kanske ska köra dark souls eller nått, då behöver du bara satsa på att finslipa dina egna skills och inte karaktären i spelet lika mycket

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon15480:

Varför måste han bli bättre? Är fienderna för svåra annars?

Jag ser den delen som strategi. Man måste använda rätt verktyg för jobbet. Om jag ska ut och slåss med en vampyr så kanske jag inte bara tar mitt svärd. Utan jag tar med mig korset, vitlöken o heligt vatten. Ska en ödla spotta gift på mig så vill jag ha med mig lite motgift för annars går de åt helvete.

Det var den aspekten jag gillade mest med witcher. Läsa gammla böcker som talar om för mig vad som kan göra kampen mot mytologiska varelser enklare. Sen förbereda mig eller ta konsekvenserna. Villket skulle va o dö i de flesta fall.

Sen kunde man utnyttja mer eller mindre sådana fördelar. Vissa kunnde till och med visa sig vara skrönor.

Karaktären är inte bara en master chief med ett stort svärd o feta muskler som manglar monster. Han e en lärd man som med list, magi och styrka överkommer övernaturliga hinder. Jag skulle då inte gå ut i strid mot en eldsprutande drake utan att blöta ner mig o ha en jävligt effektiv strategi för att ta kål på den.

Man skulle kunna säga att de ger en kännsla av realism. Ungefär som att blunt vapen är bra mot plåtarmor, stickvapen är bra mot ringbrynja och stålsvärd inte är bra mot pansarvagnar.

Det är en upplevelse som är i witchers core. Gillar man inte den aspekten så skulle jag skita i witcher spelen helt och hållet.

Permalänk
Medlem

Den biten kan du nästan skippa helt om du kör på lättaste skulle jag säga. Men då går du miste om stora delar av spelet, Witcher 3 är ett tungt rollspel där magier, uppgradera utrustning/bomber/liknande har en stor roll, detta bygger i sin tur på samlande av div saker.

Gillar man inte dessa moment så är nog witcher inte lämpligt helt enkelt, det är ett rollspel med allt vad det innebär.

Permalänk
Medlem

Ni har alla glömt nämna den viktigaste delen av Witcher III: Gwent!!

Att sikta på att göra alla Gewnt quest och att samla alla kort är en upplevelse som inte bör missas! Att bara springa runt och "styra gubben"... Kan rekommendera 8-bitars Super Mario kanske.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 6700k | MSI GTX 1070 Gaming X | MSI Z170A Gaming M5 | Corsair 16GB DDR4 2133MHz CL13 Vengeance | Corsair RM750x | Samsung 850 EVO 250GB | Seagate Desktop 2TB | Be queit! Pure rock | NZXT Noctis 450 Vit | AOC G2460PG 144Hz G-Sync | QPAD MK-80 Pro MX Blue | Logitech G502 Proteus Spectrum | Kingston HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av hd_Jehu:

Ni har alla glömt nämna den viktigaste delen av Witcher III: Gwent!!

Att sikta på att göra alla Gewnt quest och att samla alla kort är en upplevelse som inte bör missas! Att bara springa runt och "styra gubben"... Kan rekommendera 8-bitars Super Mario kanske.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju definitivt en smaksak, jag körde en eller två matcher Gwent och insåg snabbt att det inte var något jag roades av, hade det varit ett krav att köra detta för att ta sig igenom spelet hade jag slutat lira.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.