Palit GTX 1080 är löjligt bra!

Permalänk
Medlem

Har nyss vattenkyld mitt Jetstream. Maxad gaming och stress test på 4K, 50 till 55 grader..

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Har nyss köpt ett 1080. Springer in i power limit nästan direkt känns det som. Jag kör 120% i MSI afterburner. Jag har läst att det finns två bios, kommer det ena göra så jag kan höja mer? Är inte jättesugen på att flasha till moddat bios och hålla på. Är det en biosswitch och i så fall, var sitter den? Kan jag på något vis kolla så powerlimit faktiskt höjs när jag höjer det i MSI AB? Det är ett Jetstream förresten.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Har nyss köpt ett 1080. Springer in i power limit nästan direkt känns det som. Jag kör 120% i MSI afterburner. Jag har läst att det finns två bios, kommer det ena göra så jag kan höja mer? Är inte jättesugen på att flasha till moddat bios och hålla på. Är det en biosswitch och i så fall, var sitter den? Kan jag på något vis kolla så powerlimit faktiskt höjs när jag höjer det i MSI AB? Det är ett Jetstream förresten.

Vad menar du? "Springer in i powerlimit", innebär det att kortet inte klockar upp som det ska? Har alltid kört mitt GTX 1080 Super Jetstream med powerlimit 120% och kortet har alltid dragit iväg klockfrekvensen över 2000 MHz. Vad gör ditt kort?

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Vad menar du? "Springer in i powerlimit", innebär det att kortet inte klockar upp som det ska? Har alltid kört mitt GTX 1080 Super Jetstream med powerlimit 120% och kortet har alltid dragit iväg klockfrekvensen över 2000 MHz. Vad gör ditt kort?

Jag menade när jag klockat kortet så springer det in i powerlimit Redan när jag har 2000-2012MHz på core och 11000 på minnet så visas det att kortet begränsas av powerlimit. Även om jag sätter minnesklocken till stock så dyker powerlimit upp.
Bild hur det ser ut när jag kör stresstestet i 3dmark.

Går ju hellre in i en vägg när kortet kraschar än att det är powerlimit som sätter stopp. Kanske inte går utan att byta till annat bios?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag menade när jag klockat kortet så springer det in i powerlimit Redan när jag har 2000-2012MHz på core och 11000 på minnet så visas det att kortet begränsas av powerlimit. Även om jag sätter minnesklocken till stock så dyker powerlimit upp.
Bild hur det ser ut när jag kör stresstestet i 3dmark.
http://i66.tinypic.com/9fqft1.jpg
Går ju hellre in i en vägg när kortet kraschar än att det är powerlimit som sätter stopp. Kanske inte går utan att byta till annat bios?

GTX 1080 klarar inte mycket mer än drygt 2000 MHz oavsett vad du gör. Spelar noll roll med kylning, extra strömförsörjning eller andra trix. Max i klockhastighet ligger mellan 2000-2150 MHz. Det spelar ingen roll vad du gör, där är max.

Visst du kan fortsätta meka med annan bios men vid det här laget verkar det ganska klarlagt att gränsen går vid 2000-2150 MHz. De futtiga extra procenten i prestanda är verkligen inte värda tiden de tar att få fram.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

GTX 1080 klarar inte mycket mer än drygt 2000 MHz oavsett vad du gör. Spelar noll roll med kylning, extra strömförsörjning eller andra trix. Max i klockhastighet ligger mellan 2000-2150 MHz. Det spelar ingen roll vad du gör, där är max.

Visst du kan fortsätta meka med annan bios men vid det här laget verkar det ganska klarlagt att gränsen går vid 2000-2150 MHz. De futtiga extra procenten i prestanda är verkligen inte värda tiden de tar att få fram.

Jag laddade ner senaste betan från MSI AB. I den kan man ställa in vilken frekvens som ska vara på vilken spänning lite noggrannare. Med hjälp av det verkar jag kunna tweaka lite bättre. Nu när powerlimit slår in så går jag ner till 2034-2050 istället. Den håller sig än så länge relativt stabil på 2050 men går upp då och då på 2062.
Ingen krasch i 3dmark stresstest än men ser framemot att testa den i spel imorgon. Kortet är förövrigt fruktansvärt tyst även om jag kör med en rätt aggressiv fläktkurva atm.

Har kört ett lite längre stresstest tidigare där grafen så likadan ut men satte på igen för glömde ta print.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Kul att höra, själv kollat på detta kortet och blir nog ett sådant

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

jadå, men i min mening lite sent att köpa kort nu. Vänta på nästa generation.

Tyckte jag hörde att 11-serien inte släpps förrän slutet av 2018. Så garanterat inte "för sent" att köpa.

Sen kan man ju tänka att 1080 är lite äldre nu men 1080ti är fortfarande det bästa som finns.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Hva er forskjellen mellom Pallit Jetstream 1080 ti og GameRock Premium modellen? Er ikke i behov av noen RGB belysning. Er det samme kjøling, VRM og alt annet er detsamme og kun klokken der er forskjellig? Akkurat nå har jo Komplett kampanje på Jetstream modellen for 7 249 kr. Er det verdt å ta den modellen eller er det kanskje bedre å legge til litt mer penger for ZOTAC GeForce GTX1080Ti AMP Extreme Core hvilket skulle være ferdig klokket litt høyere (men også koste rundt 8 699 kr)? Funderte også på Asus Strix 1080 ti OC, men den virke vanskeligere å få fatt i. ZOTAC virke å være litt hurtigere i benchmarks enn ASUS OC fra de jeg kunne få frem ved google.

For min del prioriterer jeg et stillegående system fremfor max klokke. Vil også helst unngå å få et kort med coil whine, dersom noen modeller er bedre til å slippe dette.

Planlegger å skaffe meg en i7 8700K og Asus Strix z370-G wifi, så kortet må kunne passe til et microATX bygg (FD Mini C).

Takksam for litt hjelp innen kampanjen vil være over!

Permalänk
Medlem

@Gigantrix: Palit er store kort med deres monsterkøler

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

@Gigantrix: Palit er store kort med deres monsterkøler

Er ikke de fleste aftermarket kjølere rett store i dag for 1080 ti GPU, særlig med fabrikk overklokking?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Till micro atx hade jag själv satsat på detta: https://www.sweclockers.com/nyhet/23830-zotac-avtacker-geforc... som jag tror du själv var inne på att kolla: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4369203

Sitter själv med ett Palit GTX 1080 och kortet är enormt stort. Köpte det av enormt trevliga medlemmen @era909

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Hade sån tur köpte helt NY Palit GTX 1080 Super Jetsream för 3500kr genom en annons plasten satt kvar innan dess kunde ej hitta denna kort eftersom dem är slutsålda! Det säger en hel del om deras kort jag är så nöjd med den,har bra kylning och är tyst.

Visa signatur

Asus Rog Crosshair VIII DARK HERO| AMD Ryzen 9 5950X| G.Skill Tridentz RGB 16GB 3200 Mhz | Asus Rog Strix 3090 OC 24GB | EVGA G2 850W Gold| Samsung EVO 970 M.2 1TB | CPU kylare- NZXT Kraken X73 | Chassi: Fractal Design R6 | Skärm: Asus Rog Swift PG278Q | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av zan76:

Hade sån tur köpte helt NY Palit GTX 1080 Super Jetsream för 3500kr genom en annons plasten satt kvar innan dess kunde ej hitta denna kort eftersom dem är slutsålda! Det säger en hel del om deras kort jag är så nöjd med den,har bra kylning och är tyst.

Även om man har en aggressiv fläktkurva är kortet förvånansvärt tyst även vid spel. Jag börjar inte störa mig på fläktarna förrän dom är uppe runt 70-75% och det är onödigt mycket. Det ultimata är att ha kortet körandes på 60%, i stort sett ljudlöst (beroende på hur kräsen man är säkert men ändå) och då håller det bra temperaturer. Även om man går upp över det så verkar det inte spela någon roll utan håller samma temperatur oavsett. Rekommenderar att göra en egen fläktkurva i MSI AB. Jag fick själv göra mitt kort semipassivt eftersom det låg på 10-15% även i idle.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag har beställt Palit GTX 1060 JETSTREAM för 3 veckor sedan men trevligt kort jag spela några gånger med wot o battlefield börja slocka skärm flera gånger då nåt fel på kort den så jag skicka rma till webhallen o dom kolla den om nåt fel kort då annars får ny kort med annan märke istället .. men tråkigt även bara kort tid som har problem med kort men jag undrar om ni haft uppleva oxå eller ?

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem

@Quadcore: Hade det problemet med mitt Palit 1080 Game Rock men nytt nätaggregat löste problemet.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Skrivet av zorken:

Ni som har köpt ett Palit kort 1070/1080 Super Jetstream eller GameRock Premium är ni nöjda med korten?

har ett 1080 gamerock premium, aldrig varit så nöjd. tyst, svalt och topprestanda👍

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av EsoxLucius:

har ett 1080 gamerock premium, aldrig varit så nöjd. tyst, svalt och topprestanda👍

Skickades från m.sweclockers.com

ps. lite fult kanske 😳

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorken:

Ni som har köpt ett Palit kort 1070/1080 Super Jetstream eller GameRock Premium är ni nöjda med korten?

Jag är helt nöjd med min Palit 1080 Super Jetstream

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Rog Crosshair VIII DARK HERO| AMD Ryzen 9 5950X| G.Skill Tridentz RGB 16GB 3200 Mhz | Asus Rog Strix 3090 OC 24GB | EVGA G2 850W Gold| Samsung EVO 970 M.2 1TB | CPU kylare- NZXT Kraken X73 | Chassi: Fractal Design R6 | Skärm: Asus Rog Swift PG278Q | Windows 11 Pro