Permalänk
Medlem

asus z87-a för crossfire?

Har funderat på att köra dubbla RX 480 och undrar om/hur det fungerar med mitt moderkort ASUS Z87-A.

Tack i förhand!

Permalänk
Medlem

@Koisk:

Javisst, x8 - x8 istället för singelkort som kör x16

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Jag skulle avvaktat med just RX 480 CF på det moderkortet. Även om det troligtvis inte är något problem, hade jag själv inte velat ha fler än ett grafikkort som redan i stock ligger utanför effektspecifikationen på ett moderkort utan extra strömförsörjning för PCIe. När AMDs fix kommer borde det dock inte vara några problem.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LemonIllusion:

Jag skulle avvaktat med just RX 480 CF på det moderkortet. Även om det troligtvis inte är något problem, hade jag själv inte velat ha fler än ett grafikkort som redan i stock ligger utanför effektspecifikationen på ett moderkort utan extra strömförsörjning för PCIe. När AMDs fix kommer borde det dock inte vara några problem.

Fixen med ny drivrutin har ju redan kommit, eller tänker du på något annat? SweClockers har ju till och med testat den redan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Fixen med ny drivrutin har ju redan kommit, eller tänker du på något annat? SweClockers har ju till och med testat den redan.

Ojsan, här har man visst inte hängt med. Riktigt snabbt jobbat av AMD. Då är det bara att köra hårt TS!

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.