Permalänk
Medlem

nya fläktar till Corsair H90

Tjo.

Jag körde en liten OC på min 3770k igår för första gången, ingen superclock, ligger på 4.4ghz men min cpu går lite varm.
Idag har jag en Corsair H90 som kyler den med en ensam fläkt, den som följde med, funderar på att byta ut denna mot 2 nya 140mm.
eller om man ska köpa en till likadan som man fick med, men kan inte hitta vilken modell det är.
vad rekommenderar ni?

Sen undrar jag om pwm Y splitters fungerar bra, verkar bara ha 2 pwm uttag på mitt mobo och i den ena sitter pumpen, så tänkte mig en Y splitter samt 2 fläktar på den andra. typ denna:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/164649-akasa_...

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

Push-pull ger minimal vinst, men mer oljud. Den som följer med är med största sannolikhet corsairs sp-serie, sp140. Antingen köper du en ny sådan eller varför inte en noctua nf-a14?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

tack för svar. frågan är då om man kan göra om lite hur den är idag..
idag sitter den i pull bak på chassit, är det bättre med en push ut? eller ska man rentav ta en pull/push in i chassit?

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....