Permalänk
Medlem

InWin 909

Det är enda jag vill säga att jag tycker inte om att skriva massa text under bilder !
Hmm ja sorry för samma bilder eller olika kvalitet.

Snälla glöm inte på att rösta. Jag vill veta om det suger allt jag gör.

lMicrosoft Windows 10 Pro l
MSI Z97-G45 l Team Vulcan 32GB 2133MHz l
Intel Core i7 4770K 3,5 GHz (Haswell) l
2x NVIDIA GTX 1080 Founders Edition l
1x 250GB SSD Kingston Now V300 l
1x 500GB SSD Samsung 850 EVO l
2x WD Red 3TB HDD l
Corsair RM850 850W l
CableMod Corsair-Series AXi/HXi/RM -Svart/Grön l
InWin 909 l

https://www.facebook.com/pavel.bunkov.1/videos/10206870791314...

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Trevlig dator! tyvärr föll inte direkt temat med färgerna mig i smaken, men bra jobbat ändå!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

@Adnerhill:
Tack !
Gick inte efter färger ,, till exempel CableMod hade jag från gamla project

Permalänk
Entusiast

Kanonfint, inget snack om saken. Men vad använder du för slang? Ser grumligt ut... säg inte att det är masterkleer?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Snyggt! Hur är det att bygga i det där chassit?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@jmeistr:
Hmm jag tycker att det var enkelt men lite trångt i bak med radiator, fläkt och pump , svårt att komma åt till kablarna i bak......
Men med den chassi finns många olika möjligheter for moding det enda man ska ha lite extra pengar i plånboken

Permalänk
Entusiast

Hmmm exakt samma slang jag köpt... är det gamla versionen du har eller är du säker på att du har "advanced"? Den nya ska vad jag hört fått bra recensioner och ska inte släppa nåt medans den gamla var sämre och släppte av sig.

Permalänk
Medlem

@BunkeR: Det jag misstänkte, riktigt fint dock.

Permalänk
Medlem

@Zpnk:
Menar du att den läcker ? Det står på förpackning Advanced LRT.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av BunkeR:

@Zpnk:
Menar du att den läcker ? Det står på förpackning Advanced LRT.

Har för mig att jag läste på overclock att de äldre versionerna släppte plasticisers.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Zpnk:
aha okej aldrig hörde om detta hmmm....

Permalänk
Administrativ avgift

Om du bara hade kört kromade rör överallt <3 eller varför inte hardtubing Så hade detta bygge ansetts vara nästan perfekt. Hur är tempsen?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

@andra94:
Hmm hade full kromade rör i en annan projekt .
Hard tubing ,, jag tänkte på detta, tror jag att det blir nästa gång ,,,, samtidigt jag villa ha lite grövre rör och då kom jag fram till att köra med tubing den här gången

Temperatur är okej, luften kommer bara under i från chassin,,, men om man skruvar lite på BIOS hur pump och fläktar ska gå då är det inga problem

Jag gick för tystare ljud , då får leva lite med lite högre TEMP,, men den är inte så hög alls !

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av BunkeR:

@andra94:
Hmm hade full kromade rör i en annan projekt .
Hard tubing ,, jag tänkte på detta, tror jag att det blir nästa gång ,,,, samtidigt jag villa ha lite grövre rör och då kom jag fram till att köra med tubing den här gången

Temperatur är okej, luften kommer bara under i från chassin,,, men om man skruvar lite på BIOS hur pump och fläktar ska gå då är det inga problem

Jag gick för tystare ljud , då får leva lite med lite högre TEMP,, men den är inte så hög alls !

http://cdn.sweclockers.com/galleri/bild/181839?l=eyJyZXNvdXJjZSI6IjE4MTgzOSIsImZpbHRlcnMiOlsidD1zbGlkZSJdLCJwYXJhbXMiOltdLCJrZXkiOiI2OTI2OGNmMjY3OGQzOTM4NmY2YjQzOTcwMDJlZDgxMCJ9

Aldrig att det där är temps under load , dina idle temps är lika intressanta som ett bananskal på gångbanan

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

@andra94:

Permalänk
Medlem

Börjar med att kommentera "kör internet för fullt" du kan lika gärna skriva "när jag vattnar gräsmattan i regnet" totalt märklig benchmark att visa upp, idle/load temps hade varit betydligt intressantare att visa upp.
Ditt bygge verkar trevligt, men ska vara ärlig jag såg nog enbart 2 bilder från ditt byggande, det är påtok för många bilder för att man ska orka skimma igenom allt.

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Medlem

@BunkeR: Vad är det för matta du har över bordsskivan?:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Permalänk
Medlem

@BunkeR: Arigato!

Snyggt bygge förresten, älskar inWins deisgn på deras tidiga 90x serie, sitter själv med ett 901:)

Kanske lägga några av dom olika RGB bilderna under en spoiler flik så kan du korta ned galleriet lite :I

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

@Curemylife:
Tack !
Tack för tipsen men jag vill att alla ska se allt
Då blir det mindre frågor