Permalänk
Medlem

Pokémon GO

Antar att det finns några spelare på Sweclockers.
Skaffade det igår, och har promenerat runt kvarteret bara. Känns ganska kul på det stora hela, och ska prova lyckan inne i Stockholm idag.
Hur går jakten för er?

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

Man får ju bara skräp monster inget bra? spelar det roll var man rör sig, i stan eller i parker där dom kan spawna? känns lite långsökt bara traska omkring och hoppas man får nåt bra...

Jag hade några ägg som hatchades efter man gått 5km men tror inte jag fick nåt bra..

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Baalex:

Antar att det finns några spelare på Sweclockers.
Skaffade det igår, och har promenerat runt kvarteret bara. Känns ganska kul på det stora hela, och ska prova lyckan inne i Stockholm idag.
Hur går jakten för er?

Tänkte skaffa men finns ju inte i Europa än, finns det risk att bli bannad om man plockar APK direkt?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Har spelat lite och har bara hittat rätt kassa Pokémon ett tips är att gå där det växer gräs på kartan

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

När kommer det till Sverige?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Tänkte skaffa men finns ju inte i Europa än, finns det risk att bli bannad om man plockar APK direkt?

Har ingen aning, men jag såg det som att "skulle dom banna någon från USA som åkte till Sverige?"
Jag är inte bannad än iaf, installerade för 2 dagar sen tror jag det var.

Permalänk
Forumledare
Skrivet av Cooling23:

När kommer det till Sverige?

Skickades från m.sweclockers.com

Tyvärr har man uppenbarligen pausat utrullningen då man inte kan möta belastningen på servrarna

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

sjukt kul, fångade pokemon inne på systembolaget i katrineholm och fick frugan att börja spela med
fångat en raticat med 100CP. kan tipsa om att använda en incense som u har i backpacken.

och för er som inte har det än så laddade jag ner den från :
http://www.apkmirror.com/apk/niantic-inc/pokemon-go/pokemon-g...

Visa signatur

_______________________________
<Sömn filantrop>

Permalänk
Inaktiv

Normalt ogillar jag mobilspel, jag kan gilla tanken på att spela dessa men sällan att faktiskt använda min mobil för spel. Det absolut sämsta är just att batteriet töms fort. Men detta spel kommer jag iallafall prova, jag gillar upplägget.

Själv inväntar jag officiell lansering, borde ske när som helst bara anslutningsproblemen minskar.

Permalänk
Medlem

@HazZarD: Verkar vara mer aktivitet där fler spelare rör sig, roligare pokemons etc.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

Jag har kört här på Mallorca, älskar Pokemon och har inget emot lite "grinding". Upplägget med Stardust och candies känns helt okej och man känner sig stolt och glad när man kan utveckla sin Pidgeotto till Pidgeot. Hade gärna sett lite mera strid, men gissar på att det kommer i framtiden.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är kul, hittat massa grejer i stan som jag inte visste om innan. Bor mitt i stan så har nära till massa PokeStops och gym.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Rip batteri. Tur att man har en powerbank sen innan. Den har aldrig varit så användbar som nu.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

Ju högre level ni får, ju bättre Pokemons kan spawna, jag är level 10 nu och får med Combat Points 220-250 som högst (gul/röd cirkel, de rymmer ett par gånger ur bollen ibland), även om det fortfarande finns enkla med grön cirkel på låg CP också.

Vilka typer det blir baseras på området ni rör er i. För att fånga vattenpokemon måste ni vara nära sjöar, åar t.ex. I stan där jag bor blir det massor med Drowsys t.ex. för att det är "bebyggd slätt" eller nåt XD

EDIT: Eftersom det är Niantic som ligger bakom det så har de återanvänt vissa portaler från deras spel Ingress, vilket gör att vår hemmaportal i Ingress nu även är ett Pokestop =D Har även ett gym + ett poketop bredvid varandra ett par hundra meter bort där det finns ett kluster med fyra Ingressportaler.

Så om ni undrar var de fått alla bilder och beskrivningar till stops från så är det vi Ingress-spelare som gjort det jobbet i ett par år

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk

Hur får man tag på detta? Vet att min son önskar sig det.

Permalänk

Sorry, såg inte att det stod i tråden... :-/

Permalänk
Medlem

Tror inte man kan bli bannad för att spela genom en nedladdad APK. Troligtvis kommer det till Europa inom kort, de vågade säkerligen inte satsa för mycket för servrar och uppgraderar gradvis.

En sak som verkligen förstör spelet är att själv duellen mot andra pokemon är mer eller mindre att spamklicka skärmen. De borde implementera samma system som vanliga Pokemon-spel.

https://youtu.be/8vHeBM-EnZ4?t=3m3s

Permalänk
Medlem

Nån som bor i Eskilstuna och har sätt alla som går runt på torget och slås på gymmet där? Tycker det är lite roligt att se

Visa signatur

En dator

Permalänk

Nu har vi gjort första rundan i närområdet (villa/natur område) ca en halvtimme. Vi fick tag i 17 pokemons, passerade två Pokestops och ett gym. Kom nästan upp i level 5 så vi får gå tillbaka till gymmet imorgon när vi levlat. Kul!

Permalänk
Medlem

209CP Schyter chillade på SJ Lounge på Stockholm C.
Och jo, det är betydligt roligare inne i stan.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

Kommer att invänta den officiella lanseringen orkar inte hålla på med APK samt ta risken att bli bannad i onödan.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Nån som bor i Eskilstuna och har sätt alla som går runt på torget och slås på gymmet där? Tycker det är lite roligt att se

Ta gärna bild nästa gång, skulle vara kul att se!

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt att det är så mycket lättare i stan. På 15minuter inne i Stockholm hinner jag med fler pokestops än jag gör på 4timmar här ute i förorten. Visst kan man gå fram och tillbaka runt de få som finns, men hur djävla kul är det att gå runt i en cirkel...

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Ta gärna bild nästa gång, skulle vara kul att se!

Ja. Vilket gym? Jag spelade Ingress till lvl8, sen blev det sm ett extra jobb, så har vant mig vid att se folk stå och se ut som att de skriver sms väldigt snabbt med tummen.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Krävdes rätt mycket meckande innan man fick koll på batteriätandet iaf; gps inställningen device only, med wifi, bluetooth och rätt låg skärmbelysning ger mig iaf 4h promenad på en 100% laddad HTC One M9.

Ska kika med gamla z3 compacten imorgon om jag får loss mer promenadtid då den bara har 720p skärm och slöare processor.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Ta gärna bild nästa gång, skulle vara kul att se!

Ska göra det, måste bara vänta tills något försöker köra vid det gymmet, det är typ level en miljon

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Rip batteri. Tur att man har en powerbank sen innan. Den har aldrig varit så användbar som nu.

Fixa GPS-inställningarna på din lur; Skit i hög noggranhetoch energispar, kör på rak gps mottagning och stäng av wifi/bluetooth

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

@ksw: Har redan vidtagit alla åtgärder. Suger fortfarande krämen ganska snabbt när man aktivt går runt och letar.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

@ksw: Har redan vidtagit alla åtgärder. Suger fortfarande krämen ganska snabbt när man aktivt går runt och letar.

Du kan cykla eller åka skateboard så använder du tiden bättre. Jag glider runt på en longboard och det är ganska kul, dock jobbigt när man måste gå av på gräs.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

@Daark: Jag cyklar i ett lagom glidartempo. Riktigt smidigt.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE