Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2012

Min i7 med H80i blir väldigt varm?

http://imgur.com/a/YY0rp

Screenshot jag tog idag på mina CPU temps. Tycker dom är väldigt väldigt höga med en hyfsad kylare som H80i ska vara. Den har några år på nacken nu förvisso, men min 4770K som jag hade innan blev också väldigt varm.

Vad är felet, är det kylaren som är dålig?

Jag har flera gånger monterat på kylaren, med nytt värmeavledande material för att testa om det blir någon skillnad. Men icke.

Den är inte överklockad heller.

i7 4790K @ 4.3 GHz | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 @ 2GHz / 11GHz | Samsung EVO 850 250 GB | 5 TB Lagring | MSI Z87-G45 Gaming | Corsair 650D| ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q + Samsung SyncMaster T260 | Corsair Vengeance 16 GB @ 2400 MHz | EVGA Supernova 750 P2 | FUnc KB-460 Cherry MX Blue | Logitech G35 | Logitech G402 | Logitech Z-2300 |

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jul 2016

Du skriver att den har några år på nacken... Vätskan avdunstar med tiden.

Du bör köpa ny kylare inom snar framtid.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2015

Äre vatten kvar i kylarn?

Var god citera mig så jag vet om ni svarar!

Trädvy Permalänk
Corsair
Plats
Sverige
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av Bonovox85:

http://imgur.com/a/YY0rp

Screenshot jag tog idag på mina CPU temps. Tycker dom är väldigt väldigt höga med en hyfsad kylare som H80i ska vara. Den har några år på nacken nu förvisso, men min 4770K som jag hade innan blev också väldigt varm.

Vad är felet, är det kylaren som är dålig?

Jag har flera gånger monterat på kylaren, med nytt värmeavledande material för att testa om det blir någon skillnad. Men icke.

Den är inte överklockad heller.

Hejsan,

Är de där temperaturer i IDLE eller LOAD? Kan du ta en bild på baksidan av moderkortet så jag kan få se hur backplaten är monterad? Samt om du känner på blocket/pumpen, känns de att den vibrerar då?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Nyfiken på våra produkter och nyheter? Besök vår hemsida för mer information eller gilla vår Facebook-sida för de senaste nyheterna och tävlingarna! Har du haft något problem med våra produkter? Kolla då in våran supportsida!
| Corsair hemsida | Corsair på Facebook | Corsair RMA & Support | Corsair subform här på Sweclockers |

Mina custombyggen: C.ACE | Chrome 240 | K65 RGB "Battlescarred Edition" | Spec-Edge

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Jul 2011

@Bonovox85

80-90 grader max är galet högt.

Det kan vara pumpen som gett upp.
Tror du ska kunna se med Corsairs program vilken RPM pumpen snurrar i (Corsair Link), om du har det installerat och inkopplat rätt.

* Fractal Design R5 * Acer Predator XB240Hbmjdpr * MSI Z170A GAMING M7 * Intel Core i7 6700K / NZXT Kraken x61 * MSI GTX 1080 8GB Gaming X* Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2x8GB 3000MHz * EVGA SuperNova 850W G2 * Samsung SSD PRO 850-Series 250GB * Samsung SSD EVO 850-Series 1TB * Windows 10 Pro -64bit * Objetive Designs O2+ODAC * Philips Fidelio X2 + AntLion MicMod V4