Permalänk
Medlem
Skrivet av DuZk:

Äger både Mionix Naos 3200 samt 8200 där den senare agerar Main. Hur står sig castor mot dessa, någon som äger båda?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har en Naos 7000 och Castor, använder Naos hela dagarna på jobbet men föredrar castor hemma

Permalänk
Medlem

Båda mina möss är småtrasiga på nåt sätt
Logitec G9X tappar kontakten ibland och ena knappen glappar så att man dubbelskjuter med pilbågen i Skyrim vilket är väldigt irriterande

Zowix EC1 är det scrollhjulet som spökar. Funkar et tag men efter en stund så rullar bara gummit men inte själva hjulet vilket gör att jag inte kan byta vapen så bra

Dags att köpa en sån här mus innan kampanjen tar slut på webhallen

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Håller inte med deras "Fine piece of craftmanship" text de har på kartongerna, den första Castor jag ägde så började vänstra knappen glappa efter typ två dar, den andra musen som jag har nu så är högra musknappen kass och låter förjävligt. Mjukvaran är ingen höjdare, men duger, gillar att man inte behöver installera något.

Att det inte finns DPI-dioder/lampor på musen som visar vilket steg du är på är också ett stort minus, att de kan lägga med konfigurerbart ljus men inte en indikator på vilket DPI-läge du är I känns ju sisådär.

Skulle inte köpa denna om jag var ute efter en ny mus nu, känns taskigt byggd.

Permalänk
Medlem

Köpte en på Webhallen igår och första intrycket är att den känns välbyggd och håller hög kvalité. Passar mig riktigt bra medans jag har svårt för möss som Razer Deathadder som känns lite för stora och "platta". Hade innan denna en Steelseries Rival som jag varit nöjd med men där scrollen nyligen gick sönder. Scrollen på denna är lite annorlunda, man känner inte klicken/stegen så tydligt men vet inte om det är en negativ sak, snarare ovant.

Permalänk

Använde musen i ett halvår, och slutade med att jag lämnade tillbaks den och gick tillbaks till min tre år gamla deathadder istället. Scroll hjulet verkar vara 50 50, har läst på flera forum att den känns ranglig och som om något klabbigt fastnat under hjulet. Tyvärr hade jag oturen att få ett scrollhjul som kom och gick med de sistnämnda problemet :/. Sensorn i sig var himmelsk i min mening, mycket exaktare än min da:s.
Skulle ge 10/10 om jag fått ett bra exemplar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Om det är så mycket jitter? Varför ens ha så hög DPI stöd i såna fall?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Vangen:

Om det är så mycket jitter? Varför ens ha så hög DPI stöd i såna fall?

För att höga siffror ser bra ut i marknadsföringsmaterialet.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Tror nog att jag får testa denna när min MX 518 äntligen dör men den är liksom som duracell kaninen som bara går går och går. xD

Har redan försökt hitta ersättare men tycks inte hitta något som skulle passa lika bra i handen som också inte är för stor och tung eller för liten eller som har en form som jag inte gillar osv. Det är alltid något jag stör mig på, MX518 känns liksom gjord för min hand att luta på.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Detta måste vara den skönaste gaming musen för fps spel någonsin!

Beställde den samma dag (innan denna nyhet) och plockade upp den idag. Känns att mitt aim har förbättrats mångfaldigt i fps spel. Den är riktigt ergonomisk och precis. Bästa FPS musen någonsin (av de jag äger/har ägt).

Visa signatur

PC: Intel i7 3930K16 GB RAMGTX 980 SLI1 TB SSD
Ljud: Audeze LCD-3 FazorShure SE846EONE MKII MUSES (AMP + DAC)
Bild: Samsung 43" 4K SUHD HDR 12-bit (till Dator/PS4 Pro)
Bärbart: Apple iPad Pro 12,9"Apple MacBook 12"Oppo HA-2

Permalänk
Medlem

Gick från en Logitech G9x till denna. Främst pga av att den såg ut att ha bra passform men även för att den var 50% lättare utan att vara för lätt.
Ruggigt bra mus!

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?