Kan inte ta backup på krypterade diskar längre

Permalänk
Medlem

Kan inte ta backup på krypterade diskar längre

Har använt Veracrypt i ett år ungeför för att kryptera en intern och en extern disk som är en backup av min interna. Det har fungerat fint tills idag när jag skulle göra backup, för backup programmet jag använder kan inte hitta mina monterade diskar.

För att klargöra. Min interna disk har beteckningen G och denne monterar jag med en beteckning som A.
Min externa disk har beteckningen Z och blir monterad som disk F.

När jag har båda diskar monterade, kan jag med programmet Veeam Endpoint Backup med några få knapptryck göra en backup från disk A till F. Detta har alltså fungerat fint tidigare. När diskarna väl är monterade beter dem sig som vilka diskar som helst. Idag fick jag problemen avv Veeam inte hittade varken A eller F, utan enbart G och Z. Och dessa kan jag inte göra så mycket med eftersom de inte går att läsa från. Jag har ominstallerat programmet flera olika gånger med flera olika versioner, monterat och avmonterat diskarna flera gånger samt även formaterat och krypterat den externa disken igen, men Veeam kan inte hitta någon monterad disk. Värt att nämna är att ingen av de monterade diskarna dyker inte heller upp i windows inbyggda disk hanterare, är dock osäker på om de gjorde det tidigare. Jag kan också säga att det går alldeless utmärkt att utforska diskarna med utforskaren, precis som vanligt.

https://www.veeam.com/

Jag kör uppdaterat Windows 8.1.

Jag har även testat AOEMI Backupper och även där kan jag inte heller se någon monterad disk, så det är något med Veracrypt som spökar.

Permalänk
Medlem

Har du provat att markera denna inställning när du monterar disken i Veracrypt?

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeraton:

Har du provat att markera denna inställning när du monterar disken i Veracrypt?
http://i.imgur.com/pdK1iTc.png

Testade precis men det gjorde ingen skillnad.