Permalänk
Medlem

Zbook?

Jag ska köpa en ny dator i höst.
Min nuvarande är en Thinkpad edge E540 12gb ram i7 4710mq

Funderar på en hp zbook. vill ha 16-32gb ram. och nyare än haswell.

Budget.. frugan stryper mig vid 17.000:-

Permalänk
Medlem

Ja det är säkert bra grejer, vi har HP-datorer (Elitebook) på jobbet och de fungerar bra. De där datorerna är ju mer släpbara än bärbara och man betalar en ganska hög prispremium för att gå in i företagssegmentet. Privat skulle jag välja något billigare (och lättare).

Finns det någon speciell anledning att du kollar på just ZBook?

Visa signatur

Daniel

Permalänk
Medlem

@sumpan:

Är så fruktansvärt missnöjd med thinkpadden.. inte prestanda men durability, hela skiten viker sig när skärmen hanteras.
Ska klara att hänga med till jobbet varje dag, och det gör inte thinkpadden.
Zbook är Mil Spec.

Sen är det lite kul med trevliga specifikationer, körde dual xeon med quadro förr, har aldrig varit intresserad av spel. Vill ha det mest kraftfulla som finns i alla andra avseenden.

Permalänk
Medlem

Zbook är fina. Även Precision från Dell är fina grejer. Köpte en Zbook till jobbet för några veckor sedan, var bra pris då i HP:s shop.
Skippa Xeon och köp en äkta quad, lika snabb: https://www.dustin.se/product/5010914860/precision-m3510#spec...

Permalänk
Medlem

@hollen, då förstår mer. I så fall är ju alternativen inte så många.

Jag bär själv min dator mellan hemmet och jobbet varje dag och jag vill helst ha något som är så lätt som möjligt. Men jag är väl ganska svag och det verkar ju väldigt olika hur teknikprylar klarar sig för olika människor.

Och som en parentes: bara tre timmar efter mitt föregående inlägg så pajade moderkortet på min Elitebook...dock inget vanligt problem enligt vår it-avd.

Visa signatur

Daniel