Får coolermaster 212 plats i min dator?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2016

Får coolermaster 212 plats i min dator?

Hej

Har kommit fram till att min kylare lagt av. Kommer att köpa en coolmaster 212 och tänkte bara fråga om det är någon som vet om den får plats i min datorn.

http://heatgaming.se/?product=heat-gaming-980-black

Någon som haft ett liknande bygge och bytt till likadan kylare?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014

Med högsta sannolikhet, ja

Intel i5 4670K 4,4ghz - Asus Z97-A - G.Skill Ripjaws X 16GB - Asus GTX 660 OC - Samsung 840 250GB - EVGA Supernova G2 750W - Fractal Design Define R4 -

BenQ XL2411Z - Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Flisby
Registrerad
Maj 2013

Ser inget som skulle hindra den från att passa.

==CPU: I7 6700K @4.8Ghz==Mobo: Asus Maximus VIII Hero==RAM: 32Gb Corsair Vengeance Lpx==GPU: Asus strix 1080 Dc3==SSD: 1 ocz 400 m.2 @128Gb, Samsung 850 Evo @500Gb x2==PSU: EVGA Supernova G2 750+Röd/Svarta Cablemod kablar==Chassi: Phanteks Eclipse p400==Kylare: Corsair H115i==

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2016
Skrivet av DozeN:

Med högsta sannolikhet, ja

Skrivet av Zy77en:

Ser inget som skulle hindra den från att passa.

Tack så mycket för svar. Har läst att den ska vara ganska stor. Ram-minnen ligger ganska nära processorn, vet inte om det kanske kan störa på den fronten, åt andra hållet ska det få plats. Men alla youtube-klipp har alltid vänt fläkten mot sidan där ram-minnena står uppradade

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Flisby
Registrerad
Maj 2013

Du kan höja fläkten lite för att ram minnen ska få plats om det skulle vara ett problem, men de ramminnena ser inte ut att vara jättehöga så det ska nog gå att bara höja fläkten lite, eller sätta den så den drar luft igenom. Hursomhelst så tror jag att det ska gå att lösa på något sätt.

==CPU: I7 6700K @4.8Ghz==Mobo: Asus Maximus VIII Hero==RAM: 32Gb Corsair Vengeance Lpx==GPU: Asus strix 1080 Dc3==SSD: 1 ocz 400 m.2 @128Gb, Samsung 850 Evo @500Gb x2==PSU: EVGA Supernova G2 750+Röd/Svarta Cablemod kablar==Chassi: Phanteks Eclipse p400==Kylare: Corsair H115i==

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2016
Skrivet av Zy77en:

Du kan höja fläkten lite för att ram minnen ska få plats om det skulle vara ett problem, men de ramminnena ser inte ut att vara jättehöga så det ska nog gå att bara höja fläkten lite, eller sätta den så den drar luft igenom. Hursomhelst så tror jag att det ska gå att lösa på något sätt.

Tack, då får jag köpa den, så datorn får i sig lite kyla.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Flisby
Registrerad
Maj 2013

Gör så, hör gärna av dig om du har något problem eller liknande så ska jag försöka hjälpa till.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006
Skrivet av FRGN:

Tack, då får jag köpa den, så datorn får i sig lite kyla.

NZXT H440W Max höjd CPU-kylare 180 mm,, så det är väl tilltaget..

Cooler Master ATCS840, corsair AX750, Asus Sabertooth X58, i7 950, Highend vattenkylning, 12Gb Corsair, GTX275, Raptor 150, Spinpoint F1 1Tb x3, WD 640black, Windows 7 x64, Asus Xonar Essence STX. Skärm Dell U2711.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2016
Skrivet av Zy77en:

Gör så, hör gärna av dig om du har något problem eller liknande så ska jag försöka hjälpa till.

Tack gör så ifall jag skulle behöva hjälp.

Skrivet av ggustavsson:

NZXT H440W Max höjd CPU-kylare 180 mm,, så det är väl tilltaget..

Chassit är stort men allt är centrerat runt en plats, därför jag trodde att det kanske skulle bli krångligt att få den på plats. Men eftersom ni alla är eniga om att den ska få plats, så kommer jag köpa den.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2016

Behöver jag några speciella verktyg, eller medföljer allt vid köpet? kommer köpa rengöringskit och kylpasta givetvis.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2015
Skrivet av FRGN:

Behöver jag några speciella verktyg, eller medföljer allt vid köpet? kommer köpa rengöringskit och kylpasta givetvis.

Nä, inget särskilt krävs för montering av dem. Det är ingen direkt konst att få i skiten heller, även om mekaniken från själva kylartornet till stöden kring sockeln är lite skumma i början så fattar du galoppen rätt kvickt.

MSI X99A SLI Krait Edition - 5820k - EVGA GTX1080 FTW - 32GB Corsair Vengeance LPX 2400Mhz CL12 - Corsair RM750x - Dark Rock Pro 3 - Noctua-hottat Fractal R5 - Mionix Naos 7000 - Razer Tartarus Chroma RGB - Logitech K810

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2016
Skrivet av Masyve:

Nä, inget särskilt krävs för montering av dem. Det är ingen direkt konst att få i skiten heller, även om mekaniken från själva kylartornet till stöden kring sockeln är lite skumma i början så fattar du galoppen rätt kvickt.

Perfa!, det ska nog gå vägen. Har annars lite verktyg hemma ifall det skulle behövas

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2016

@FRGN:

Vill tacka alla för era svar uppskattas verkligen! Var lite krångligt men fick kylaren på plats efter en tid. Måste säga att den låter betydligt mindre än mina gamla kylare, den måste ha varit trasig från början och sedan blivit värre.

ligger mellan 32-37 idle, och endast testat CSGO med fps_max 0 tror jag att jag fick runt 50-53 i tempen. Ganska bra temp när jag gamear, men vet inte om idle är bra.

Hur som helst är jag nöjd och kan äntligen börja spela igen.