Razer öppnar förbokning av OSVR HDK2

Permalänk
Melding Plague

Razer öppnar förbokning av OSVR HDK2

OSVR är den öppna plattformen för virtuell verklighet som grundades av Razer. Nu finns den andra generationens utvecklarpaket tillgänglig för förbokningar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bra pris

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

Blir nog OSVR när det är dags att ta steget.
Vive är fin, men mitt hjärta slår hårt för open source. <3

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Inaktiv

Bättre prissättning än de två andra. Närmar den sig 4000kr och inte har några alltför stora brister kan det nog bli ett köp. Vore trevligt till bilspel och Elite Dangerous.

Permalänk
Medlem

Ingen kan väl ta en produkt från Razer seriöst?
Blir att invänta recensioner, visst jag kanske får svälja mina ord men tveksamt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Tyckte OSVR var skit när jag testade på DH och jämförde med min Vive.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att se hur detta går. Hoppas det blir en succé och sätter press på HTC och riftens priser .

Permalänk
Medlem

Mkt positivt med fler aktörer på marknaden. Hoppas det går bra för alla! Gynnar oss konsumenter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Gillar open source, men tror att de är lite sena. Snart borde de stora satsningarna (läs AAA titlar) som spelutvecklare jobbat med bli klara till rift och vive. Det är då som mycket kommer att avgöras vilken eller vilka av plattformarna som kommer få marknaden med sig.

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem

Vilka minnen, kommer ihåg när jag under 90-talet testade VR på PC-museet i Stenungsund vid Hogia.
Har då starkt för mig att det även då var Descent som gällde, dock tidigare inkarnation.

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem

Va? Inga handkontrollers ? Ingen "roomscale" ? Vilket junk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyzed:

Gillar open source, men tror att de är lite sena. Snart borde de stora satsningarna (läs AAA titlar) som spelutvecklare jobbat med bli klara till rift och vive. Det är då som mycket kommer att avgöras vilken eller vilka av plattformarna som kommer få marknaden med sig.

Det är irriterande att de ens försöker kalla sig själva för plattformar. Plattformen är ju Windows och de tillverkar bara kringutrustning. Med razer med i bilden (och snart säkert fler), kommer vi förhoppningsvis se en gemensam standard. Som det är nu så är det OSVR eller OpenVR som kan bli standarden.

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk

Förstår inte de negativa kommentarerna i tråden. Ett VR headset som är 1500-2000 kr billigare än Oculus Rift och med samma specifikationer.

Kan någon tala om vad jag missat (har haft en Razer mus och ett headset som jag avskytt men 3:e gången gillt kanske).

Permalänk

Snart kommer väl troligen ett ordentligt VR headset från kina man kan köpa för halva priset med samma specc, bara invänta.
Eller ha is i magen 5 år till och ha en uppsjö utav alternativ

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Tyckte OSVR var skit när jag testade på DH och jämförde med min Vive.

Samma här! På papperet ska de väl vara likvärdiga?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Samma här! På papperet ska de väl vara likvärdiga?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag testade också det på DH, men som jag fattade det handlade det mer om spelet i fråga som hade rätt ljusa färger vilket gjorde det möjligt att se screendoor effekten mycket mer. Skulle inte förvåna mej ifall man får samma resultat med vive och oculus.

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Jag testade också det på DH, men som jag fattade det handlade det mer om spelet i fråga som hade rätt ljusa färger vilket gjorde det möjligt att se screendoor effekten mycket mer. Skulle inte förvåna mej ifall man får samma resultat med vive och oculus.

Smart val av spel när man demar ett vr headset 😀
Blev jäkligt sugen att köpa, men lite osäker när alla skriver negativt om den. Är ju trots allt en hel del pengar det handlar om.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Jag testade också det på DH, men som jag fattade det handlade det mer om spelet i fråga som hade rätt ljusa färger vilket gjorde det möjligt att se screendoor effekten mycket mer. Skulle inte förvåna mej ifall man får samma resultat med vive och oculus.

Jag har provat Oculus DK2 (på DHS15) och färgerna på den demon var betydligt ljusare; upplevde ändå OSVR (nu i somras) som "pixligare". Har vi provat samma demo, när man gick genom en post-apokalyptisk stad som avslutades med en rytande robot?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av delete_home_end:

Förstår inte de negativa kommentarerna i tråden. Ett VR headset som är 1500-2000 kr billigare än Oculus Rift och med samma specifikationer.

Kan någon tala om vad jag missat (har haft en Razer mus och ett headset som jag avskytt men 3:e gången gillt kanske).

Något lär de väl sparat in på.

Ett par saker man ser direkt är ju att det är elastiskt huvudband så ergonomin lär ju vara rätt dålig vid längre sessioner. Optiken verkar vara vanliga standardlinser, inte fresnel som Oculus och Vive vilket innebär en hel del kromatisk aberration (regnbåge runt kanter) och en del förvrängning i bilden. Kvalitén på panelerna vet vi kanske inget om men kan ju sparats in där också. Inga inbyggda hörlurar.

En annan sak är ju att det aldrig kommer komma några officiellt supportade kontroller utan det är alltså upp till utvecklarna ? Och vad ska den köra för titlar, hurdan blir supporten för Steam etc ?

Verkar redan finnas tester så bara googla, går att läsa allt ifrån att den är obekväm till mycket bättre än konkurrenterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Jag har provat Oculus DK2 (på DHS15) och färgerna på den demon var betydligt ljusare; upplevde ändå OSVR (nu i somras) som "pixligare". Har vi provat samma demo, när man gick genom en post-apokalyptisk stad som avslutades med en rytande robot?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag lirade wipe out.

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

När jag läser om Razers VR så känner jag inget íntresse. Oculus o Vive känns intressanta att läsa om men inte Razers....kan inte förklara varför jag känner så men jag är väl inte ensam om det?

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]