Hjälp! Jag fick D disken att försvinna vid "pooling"

Permalänk
Medlem

Hjälp! Jag fick D disken att försvinna vid "pooling"

Efter att jag skulle "merga" mina diskar genom "pooling" så syntes inte min D diskenhet på datorn. Är inte alls så bra på detta så om nån skulle kunna hjälpa mig så skulle detta vara underbart!

Bilder kommer snart.

Permalänk
Medlem

till att börja med: varför?

Du har dock raderat allt på den andra hårdisken.

Öppna diskhanteraren
http://pcsupport.about.com/od/tipstricks/f/open-disk-manageme...

lägg upp en screenshot sen av den. Gissningsvis har du en "disk" utan partitioner på.

du har skapat ett lagringsutrymme av poolen, så det ska då alltså finnas opartionerat utrymme.

Jag är dock rädd för att du har blivit av med all din data om du inte råkar ha en partion utan enhetsbokstav, men jag tror man raderar allt på diskarna när man skapar lagringspoolen.

Permalänk
Medlem

@boibo:

Satt uppe till klockan 3 igår och verkar som jag fick den att funka igen med att dela ut en bokstav till den men det är som du skriver att all data är borta nu.

Det som är störigt är bara att datorn kommer med så mycket uppslukat minne på C-disken och att merga C och D skulle nog vara en hit då D-disken har 1,8 TB minne.

Permalänk
Medlem

Är den ena disken en SSD och den andra en vanlig mekanisk ? det är ingen bra ide att låta två enheter med väldigt olika prestanda jobba som en enda enhet.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Det du kan göra för att spara plats är att flytta dina användarmappar till D:
lättast är att högerklicka på tex dokument, hämtningar, filmer, musik osv och där välja plats och ange d:\whatever

att skapa en pool av bootdisken går inte, då windows ej kommer vilja starta då

Permalänk
Medlem

Sorry kom precis hem från Kreta men det får bli att spara över allt till D disken men tråkigt när det är så mycket som är nödvändigt i C-disken och som inte går att flytta. Redan från när jag köpte datorn så hade den enbart 20g ledigt om ens det.