Microsoft släpper testversion av Windows 10 inför Anniversary Update

Permalänk
Melding Plague

Microsoft släpper testversion av Windows 10 inför Anniversary Update

Microsoft har släppt en ny testversion av Windows 10 som innehåller en rad buggfixar för både datorer och telefoner. Sannolikt är detta den sista uppdateringen inför Anniversary Update.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har de släppt en ny build eller kommer de att släppa en ny? Fattar inte... har läst 3 gånger nu.

Jag har inte fått nån ny build sen 14393.

EDIT: Går och lägger mig ist.

Permalänk
Medlem

Hoppas MS får ordning på språkinställningarna som kan ställa till det ordentligt ibland vad gäller tangentbordslayouten. Det ligger överst på min lista över irritationsmoment just nu.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Inaktiv

Vet någon ifall de fått bort buggen som gjorde att startmenyn och aktivitetsfältet hängde sig? Massor med användare som stött på detta ända sedan release för ett år sedan.

Kollar man på nätet så finns alla möjliga hack och trix mot detta, där det i vissa fall slutar i total omformatering. Bra där Microsoft!

Smått otroligt att Ms låtit detta vara så länge...

Permalänk
Medlem

Är detta ens en nyhet?
https://blogs.windows.com/windowsexperience/ lägger upp info om alla insider previews, den senaste kom 18 juli.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz | 32Gb DDR4@3400Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Ser fram emot nollställd fläktprogramvara och program/spel mystiskt spårlöst försvunna från hårddisken

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk

Bara batteribuggen/buggarna är fixade. Min Lumia 640 gick från 3-4 dagars batteritid till runt 8 timmar(är ingen surfar/gamer på telefon). Nåväl, installerad nu så får se om M har fixat det hela.

Visa signatur

"Victorious warriors win first and then go to war, while defeated warriors go to war first and then seek to win."

Permalänk
Skrivet av Crockett:

Vet någon ifall de fått bort buggen som gjorde att startmenyn och aktivitetsfältet hängde sig? Massor med användare som stött på detta ända sedan release för ett år sedan.

Kollar man på nätet så finns alla möjliga hack och trix mot detta, där det i vissa fall slutar i total omformatering. Bra där Microsoft!

Smått otroligt att Ms låtit detta vara så länge...

MS gjorde en "fix" till startmenyn som jag har använt några gånger, den fungerar. Den säger dock att den misslyckades, fast jag kan öppna startmenyn.

Diacab finns här.

Permalänk
Medlem

Och nu kom även 14393.3!

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Ser ej fram emot ytterligare en force update och reboot tbh. Varje gång jag får Windows update så skjuter jag upp installation så långt det går (Har 10 Pro) men till slut måste man installera och det betyder reboot vilket i sin tur betyder G-sync f*cked up och ominstallation av G-kortsdrivrutiner behövs, och inte alltid det hjälper vid första omgång så kan behövas göras flertalet gånger innan G-sync fungerar igen....

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6Ghz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Har aktiverat win 10 pro på mina maskiner, men gick snabbt tillbaka till win 7pro.
Men om följande går vidare, och blir något för hela EU, kan jag tänka mig att pröva igen.

http://betanews.com/2016/07/20/windows-10-excessive-data-coll...

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Ser ej fram emot ytterligare en force update och reboot tbh. Varje gång jag får Windows update så skjuter jag upp installation så långt det går (Har 10 Pro) men till slut måste man installera och det betyder reboot vilket i sin tur betyder G-sync f*cked up och ominstallation av G-kortsdrivrutiner behövs, och inte alltid det hjälper vid första omgång så kan behövas göras flertalet gånger innan G-sync fungerar igen....

Har aldrig haft något problem med vara sig Geforce-drivrutiner eller G-sync. Kanske har haft tur.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Skrivet av NoNamesWayne:

Har aldrig haft något problem med vara sig Geforce-drivrutiner eller G-sync. Kanske har haft tur.

Kan bara instämma! Aldrig haft problem här heller, och jag kör SLI dessutom!

Permalänk
Testpilot
Skrivet av zipmiX:

Ser ej fram emot ytterligare en force update och reboot tbh. Varje gång jag får Windows update så skjuter jag upp installation så långt det går (Har 10 Pro) men till slut måste man installera och det betyder reboot vilket i sin tur betyder G-sync f*cked up och ominstallation av G-kortsdrivrutiner behövs, och inte alltid det hjälper vid första omgång så kan behövas göras flertalet gånger innan G-sync fungerar igen....

Kör själv SLI med en G-Sync skärm, inte upplevt problemen du har!

Enda jag märkt att ibland låser sig G-Sync vid 30fps om man kör Borderless Windowed - Detta kan bara lösas genom en omstart av datorn (vet ej vad det beror på, då skärmen körs i 165Hz).

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Hoppas på Otroliga saker till Windows Phone nokia mclaren 3d touch verkade så fin (Öppna Edge/Telefon)

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Har aldrig haft något problem med vara sig Geforce-drivrutiner eller G-sync. Kanske har haft tur.

Skrivet av oxygenial:

Kan bara instämma! Aldrig haft problem här heller, och jag kör SLI dessutom!

Skrivet av Yatagarasu:

Kör själv SLI med en G-Sync skärm, inte upplevt problemen du har!

Enda jag märkt att ibland låser sig G-Sync vid 30fps om man kör Borderless Windowed - Detta kan bara lösas genom en omstart av datorn (vet ej vad det beror på, då skärmen körs i 165Hz).

Skönt för er! Jag har haft problem 3 gånger i rad. Men efter senaste updaten jag fått så verkar det inte ha spårat ur iaf... så självklart när jag klagar och slänger in ett inlägg så har ingenting "gått sönder". Men det har hänt, som sagt och det har varit frustrerande. Spelar mer eller mindre bara CS:GO just nu, och vill gärna använda G-sync för att få smoothness och det blir då alltså 144fps jag landar på med min Swift.

Säkert många inbitna som säger att man absolut ska köra så man får 300fps. Men jag gillar inte tearing, eller minsta lilla som gör att det inte känns smooth och fint i alla rörelser. Man har blivit känslig efter man använt g-sync!

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6Ghz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Men nu när ni själva har insett att Windows Phone är död, Microsoft, kan ni inte sluta upp med marknadsföringsexperimentet att göra ett OS som skall fungera på alla plattformar (med alla de inskränkningar detta innebär) och fokusera på att göra ett bra OS för datorer, såsom Windows 7 var?

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

Yey, massa meningslösa saker som jag inte använder på något sätt eller vis, mera bloatware och mer skit att försöka få bort.

Tror inte jag kommer installera denna downgrade

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Ser ej fram emot ytterligare en force update och reboot tbh. Varje gång jag får Windows update så skjuter jag upp installation så långt det går (Har 10 Pro) men till slut måste man installera och det betyder reboot vilket i sin tur betyder G-sync f*cked up och ominstallation av G-kortsdrivrutiner behövs, och inte alltid det hjälper vid första omgång så kan behövas göras flertalet gånger innan G-sync fungerar igen....

Gå ur Windows Insider...?

Då slipper du få nya byggen pushade. Anniversary är ju bara den andra stora uppdateringen sedan Windows 10 släpptes.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Gå ur Windows Insider...?

Då slipper du få nya byggen pushade. Anniversary är ju bara den andra stora uppdateringen sedan Windows 10 släpptes.

Gå ur windows insider? Jag vet inte ens vad det är haha

Vanliga windows updates, "kumulativa säkerhetsuppdateringar" och andra småsaker de skickar ut till en, det händer väl alla? Det går ju inte att ta bort eller välja själv i W10 om man vill ha uppdateringen installerad eller ej, eller låta den ligga i all evighet som förr? Det är jag som, när jag ser/får indikation på att det finns windows update(s) att installera, som skjuter upp dessa så länge det bara går. Oftast kanske 1 vecka. Vet inte har inte räknat.

Under "Välj hur uppdateringar installeras" har jag valt att Windows ska meddela mig om det finns uppdateringar som kräver en "schemalagd omstart". Det går att välja det, eller "automatiskt".

Sen har jag bockat i "Skjut upp uppgraderingar" och vad jag nyss läste på om det så kan det tydligen skjuta upp större uppdateringar med flera månader. Men om jag söker manuellt efter uppdateringar så bör jag få fram det ändå, tror jag. Men bara för att jag valt att "skjuta upp uppgraderingar" så kommer fortfarande "säkerhetsuppdateringar" dyka upp som alltid, vilket oftast innebär att jag måste dra en reboot. När en sådan uppdatering kommer, så kan jag manuellt skjuta upp omstarten i en vecka cirka.

Det är alltså efter reboot från en Win-update som mitt G-sync spårar ur. Men nu senaste gången, så hände det inte konstigt nog. Eller ja, man ska väl förvänta sig att det ska vara som vanligt egentligen, inte tvärtom. Men det har hänt många gånger att jag blivit tvungen att installera om grafikkortsdrivrutiner och ibland flera gånger, tills det fungerar igen.

Ah. Wall of text, sorry. Kom gärna med expertis om du har Kollar in på Sweclockers så ofta jag kan.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6Ghz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Citat:

Microsoft påpekar dock att det fortfarande finns ett flertal buggar kvar att åtgärda, bland annat relaterade till Wifi och Bluetooth.

Vad är detta för buggar?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.