Permalänk
Medlem

AMD visar svarta siffror

Detta är med 1-2 dagars försäljning av RX480. Många notebook GPU har sälts och konsoller.. http://wccftech.com/amd-quarterly-q2-2016-operating-loss-8-mi...

Permalänk
Inaktiv

Med tanke på priserna i Europa så är det inte konstigt ifall siffrorna blir röda. Snart säljs deras bildkort bara i USA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Med tanke på priserna i Europa så är det inte konstigt ifall siffrorna blir röda. Snart säljs deras bildkort bara i USA.

Skojar du- De säljer bra i europa, bara i norden det går trögt. Vad har det med 2Q 2016 göra. Verkar som OEM tar massa notebook GPU som 460. Flesta datorer som säljs är laptop/notebooks

Permalänk
Avstängd

Troligast pga GTX1060 är mer lovande på alla punkter, och ärligt...dual GPU'er är inget att rekommendera, tvärtom..AMD måste göra nåt åt deras sätt att synas..och ta bort ''dåliga drivrutiner'' stämpeln.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Troligast pga GTX1060 är mer lovande på alla punkter, och ärligt...dual GPU'er är inget att rekommendera, tvärtom..AMD måste göra nåt åt deras sätt att synas..och ta bort ''dåliga drivrutiner'' stämpeln.

Dåliga drivrutiner har nvidia stolt ärvt det senaste året.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMDDDDD:

Dåliga drivrutiner har nvidia stolt ärvt det senaste året.

Exakt, tyvärr har ju nVidia en sjujävla fanboi-skala som försvara de till döden..Tyvärr.

Personligen föredrar jag AMD's drivers framför både Intels och nVidias.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

skulle gärna gått tillbaka i tiden och köpt amd.

Permalänk
Medlem

Den som är ekonomi- kunnig, kan fylla i. AMDs budget har 2 böcker. GAAP de får betalt för kostnader och non-GAAP (operativt)bara kostnader kontra försäljning. GAAP får de betalt för R&D som konsoller.

Edit; GAAP de går med vinst 169$ i vinst, det är externt som aktie marknaden tittar kortsiktigt på. Non-GAAP de går förlust 8$ när de kollar internt mellan kostnade och inkomst. Räkna inte in försäljning av deras test och sammansättningsfabrik men vet ej deras JV (joint venture) med kineser detta är cash.

Permalänk
Medlem

Nvidia växer kraftigt.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av dahippo:

Den som är ekonomi- kunnig, kan fylla i. AMDs budget har 2 böcker. GAAP de får betalt för kostnader och non-GAAP (operativt)bara kostnader kontra försäljning. GAAP får de betalt för R&D som konsoller.

I korthet (utan att vara ekonom själv), GAAP står för Generally Accepted Accounting Principles och är en serie regler och riktlinjer för hur bokslut ska räknas/redovisas för att i någon mån vara jämförbara mellan olika (amerikanska) företag. Det är vanligaste och mest accepterade siffrorna vilka oftast anses som "de riktiga", även om det som alltid är en del diskussioner.

Många redovisar utöver det även non-GAAP, där de själva har mer kontroll över poster och där andra relger gäller. Det brukar följas av förklaringar till varför företaget anser att siffrorna är mer relevanta. Som exempel, vill minnas att AMD hade rätt stor diff mellan GAAP och non-GAAP för ett par år sedan då företaget kunde ta med poster rörandes Global Foundries på ett annat sätt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

I korthet (utan att vara ekonom själv), GAAP står för Generally Accepted Accounting Principles och är en serie regler och riktlinjer för hur bokslut ska räknas/redovisas för att i någon mån vara jämförbara mellan olika (amerikanska) företag. Det är vanligaste och mest accepterade siffrorna vilka oftast anses som "de riktiga", även om det som alltid är en del diskussioner.

Många redovisar utöver det även non-GAAP, där de själva har mer kontroll över poster och där andra relger gäller. Det brukar följas av förklaringar till varför företaget anser att siffrorna är mer relevanta. Som exempel, vill minnas att AMD hade rätt stor diff mellan GAAP och non-GAAP för ett par år sedan då företaget kunde ta med poster rörandes Global Foundries på ett annat sätt.

Tack! Brukar vara så att företag som har gigantiska vinster mot budget kör endast GAAP .Fföretag som ligger på gränsen visar non-GAAP för att visa mer av sig och kostnader.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av dahippo:

Tack! Brukar vara så att företag som har gigantiska vinstermot budget kör endast GAAP (kan det vara nett) företag som ligger på gränsen visar non-GAAP för att visa mer av sig och kostnader.

Så kan det absolut vara. Om jag förstår allt rätt ger non-GAAP bland annat möjlighet att bryta ut Operating Earnings, alltså vinsten bara sett till företagets operativa del utan räntor eller andra omkostnader. Det ger en chans att visa att till exempel tillverkning och försäljning går bra, samtidigt som totala resultatet tyngs av yttre omständigheter.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Entusiast
Skrivet av versions:

skulle gärna gått tillbaka i tiden och köpt amd.

https://i.gyazo.com/576d25b3857697ced138fd65aed9fe56.png

Väldigt nöjd med köpet tidigare i vår/sommar.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Väldigt nöjd med köpet tidigare i vår/sommar.

jo, jag köpte ungefär på samma gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

jo, jag köpte ungefär på samma gång.

Höpte för 120k för 3-4 år sen när $ var låg(samma dag Hawaii släpptes). Har gått med 140K i vinst i denna sekund.

Edit: Släpper när jag tjänat !M
Ser mot 7$ Q3

Permalänk
Medlem

[quote postid="16281257" userid="220515" name="dahippo"]
Höpte för 120k för 3-4 år sen när $ var låg(samma dag Hawaii släpptes). Har gått med 140K i vinst i denna sekund.

Edit: Släpper när jag tjänat !M
Ser mot 7$ Q3

Helvete, som en av sveriges lägst betalda gick jag in med en månadslön omkring 15k, ligger på 208% idag så är ganska nöjd ändå!:)
Får gratulera

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Exakt, tyvärr har ju nVidia en sjujävla fanboi-skala som försvara de till döden..Tyvärr.

Fast där drog du själv en myt...
Min uppfattning är något helt annat på internet, inte för att jag bryr mig om vilket.
Jag har alltid köpt det som jag anser presterar bäst för mig.

Permalänk
Medlem

@leafbranch: 970's "3.5" GB Vram? Borttagning av SLI på 1060? AMD vs Nvidia papperslanseringar och hur folk reagera på det? "AMD är inte för spel. köp Nvidia istället"? AMD har dåliga drivrutiner?

Nvidia har blivit motsvarigheten till Apple och lika där så är folk ok med att företaget bestämmer för "dumma dumma användare".

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Fast där drog du själv en myt...
Min uppfattning är något helt annat på internet, inte för att jag bryr mig om vilket.
Jag har alltid köpt det som jag anser presterar bäst för mig.

det är "fan boys" som bara köper av ett märke och många andra köper det som passar dom bäst till deras behov.

själv föredrar jag amd för jag gillar inte hur nvidia försöker med fula metoder att sälja sina kort t.ex gameworks och annat skräp o missledande information från deras sida, väldigt bra produkter men skamligt företag.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheStudent:

det är "fan boys" som bara köper av ett märke och många andra köper det som passar dom bäst till deras behov.

själv föredrar jag amd för jag gillar inte hur nvidia försöker med fula metoder att sälja sina kort t.ex gameworks och annat skräp o missledande information från deras sida, väldigt bra produkter men skamligt företag.

ingen vet vad du prata om

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

@Bernd_P1:
Hahaha, den grafen är så oändligt pinsam

Permalänk
Medlem

Samtidigt kan man ju argumentera att det står tydligt och klart att det börjar från 0.8... Kan ju dra paralleller med priser som slutar med 9 ( 1299,90 kr, och varför inte 1300kr ) Nej det är bara för folk som vill leta fel och blåsa upp.

SLI är deras egna val om de inte vill ha på 1060, det är inget fult med det mer än att det inte stödjs. DX12 löser det problem också och detta kanske är en förvarning för framtiden med DX12. Om folk är ute efter SLI/Crossfire så köper de inte ett 1060.

Jag hade själv ett 970, den har fortfarande 4GB men endast 3,5GB i full hastighet. Det är ett problem (för vissa, i få spel). Kortet orkar ändå inte dra höga upplösningar där hela minnet är relevant i större utsträckning. Det var ett allvarligt problem, som kunde varit värre om det handlade om mer andel av minnet var begränsat. Nvidia har fått höra, jag går vidare.