Koppla MBA till Benq GW2270H, no cable connected

Permalänk
Medlem

Koppla MBA till Benq GW2270H, no cable connected

Hej

Fick hem Benq skärmen GW2270H för någon dag sedan och satte mig idag för att koppla ihop min MBA med skärmen. Använder en sån här adapter thunderbolt-hdmi http://g02.a.alicdn.com/kf/HTB1kMEHIpXXXXcYXFXXq6xXFXXXT/Mini...

för att koppla in datorn till skärmen men får inte upp något överhuvudtaget...får endast upp felmeddelande på skärmen " no cable connected"

Vad gör man nu? :/ provat att ställa in i flera lägen, hdmi1 och hdmi2 men det fungerar inte. Har man slängt 999kr i sjön då?

tacksam för svar.

edit: Förövrigt MBA 13" earl 2015 med El capitan

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått det att fungera men det är inte helt smärtfritt. Jag får går in flera gånger på systeminställningar - bildskärm och sedan tryck på alt och så får jag upp "sök bildskärm" så klickar jag på den flera gånger och stänger av inställningarna och gör det igen minst 10ggr så fick jag tillslut upp bild via hdmi till skärmen. Varför är det så? Det är inte hdmi kabel det är fel på. Kan det vara adaptern? Köpte den via ebay, men det bör inte spela någon roll då jag har kopplat in antal tv-skärmar smärtfritt, en sony och samsung utan några problem via hdmi...

Visa signatur

if young metro don't trust you