Är detta verkligen sanning och kan det hjälpa?

Permalänk

Är detta verkligen sanning och kan det hjälpa?

Hej satt och kika på detta fantastiska under kallat internet när jag snubblar över https://www.youtube.com/watch?v=8unagKHPGt8 och jag blir helt paff.

Är det bara jag som är mongo och inte vetat om detta och alla andra redan gjort det eller är det bara ett fåtal personer som igentligen vet om det hela?

Kan detta utöka och höja min hastighet/prestanda på min burka alltså? kan återkomma med specs senare imorgon om det behövs (tvivlar)

och borde detta vara något jag bör göra på min och mina vänner datorer? Har ju några vänner vars datorer är lite sega så detta skulle ju va en fantastisk grej igentligen?

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Inaktiv

Det är en satir, på svenska så fungerar det ej. Första eventuellt andra sådant här klipp ThioJoe på youtube kunde ses som rolig. Just nu gör han en massa meningslösa klipp enbart för att få en massa $ och subscribers.

Permalänk
Medlem

Nej men seriöst, du kan inte ha tagit denna video på allvar eller?

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Skrivet av john00133:

Hej satt och kika på detta fantastiska under kallat internet när jag snubblar över https://www.youtube.com/watch?v=8unagKHPGt8 och jag blir helt paff.

Är det bara jag som är mongo och inte vetat om detta och alla andra redan gjort det eller är det bara ett fåtal personer som igentligen vet om det hela?

Kan detta utöka och höja min hastighet/prestanda på min burka alltså? kan återkomma med specs senare imorgon om det behövs (tvivlar)

och borde detta vara något jag bör göra på min och mina vänner datorer? Har ju några vänner vars datorer är lite sega så detta skulle ju va en fantastisk grej igentligen?

AMD har 3 kärniga som kan i vissa fal låsas upp till 4kärninga (men finns en orsak till kärnan är avstängd).

Resten låter inte vettigt, idag är oanvänt utrymme dyrt (om man slösar kisel till detta). Sen hur ska cpu:n veta om en kärna är trasig?

Samt fler kärnor är sällan en fördel, i alla fall för normal hemmabrukare (räcker långt med 2 kärnor och HT). Fler kärnor igång så blir det mer värme som ska boer=lägre klock.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt att han får 16 "cores" heller eftersom han har HT.. Jag som kör utan HT får bara välja på 8 som max..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Skrivet av anon159643:

Det är en satir, på svenska så fungerar det ej. Första eventuellt andra sådant här klipp ThioJoe på youtube kunde ses som rolig. Just nu gör han en massa meningslösa klipp enbart för att få en massa $ och subscribers.

Skrivet av Lucce11:

Nej men seriöst, du kan inte ha tagit denna video på allvar eller?

Skrivet av Broken-arrow:

AMD har 3 kärniga som kan i vissa fal låsas upp till 4kärninga (men finns en orsak till kärnan är avstängd).

Resten låter inte vettigt, idag är oanvänt utrymme dyrt (om man slösar kisel till detta). Sen hur ska cpu:n veta om en kärna är trasig?

Samt fler kärnor är sällan en fördel, i alla fall för normal hemmabrukare (räcker långt med 2 kärnor och HT). Fler kärnor igång så blir det mer värme som ska boer=lägre klock.

Skrivet av Nevil:

Inte så konstigt att han får 16 "cores" heller eftersom han har HT.. Jag som kör utan HT får bara välja på 8 som max..

tack för svar allesammans jag viste inte riktigt vad jag skulle tro ärligt talat :/ ville ju att det skulle va sant men samtidigt så visste jag någonstans i liltån eller så att det inte va sant

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem

"För bra för att vara sant". Han har tydlige flera klipp om hur man får saker gratis och bl.a. fördubblar sin GPU prestanda. Tro det sen som vill.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

kolla bara snubbens kanal, gahahah

var det inte han som gjorde en video om hur man uppgraderade en ps3 till en ps4 for free?

rätt pinsamt må jag säga

Permalänk
Medlem

How to Get Faster Internet Speed for Free

https://www.youtube.com/watch?v=jF1NM0U8Plg

''We are going to use the batteries to create a type of transformer that will step up the voltage of the signal''

Permalänk
Medlem

Samma kille förklarar i detalj hur man "låser upp" ett extra lager lagringskapacitet i flashminne genom att vira in telefonen i en ethernetkabel och en handduk, lägga den i en stekpanna och spela upp en speciell ljudton med högtalare ner i stekpannan. Den nivån är det ungefär.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Samma kille förklarar i detalj hur man "låser upp" ett extra lager lagringskapacitet i flashminne genom att vira in telefonen i en ethernetkabel och en handduk, lägga den i en stekpanna och spela upp en speciell ljudton med högtalare ner i stekpannan. Den nivån är det ungefär.

haha, vilken tomte

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G