Key chatter (dubbelklick), k70 RGB, andra exemplaret.. Hur vanligt är detta?

Permalänk
Medlem

Key chatter (dubbelklick), k70 RGB, andra exemplaret.. Hur vanligt är detta?

Hej!

Jag har nu fått ytterligare ett exemplar med key chatter.. denna gång är det framförallt "A" som spökar..

Vet någon hur vanligt detta fenomen är?
Mindre vanligt på brown switches?

Vill inte reklamera ytterligare en gång och få problem igen..
Är så synd för tangentbordet är så fint annars

Tack för alla svar!

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Ludde551:

Hej!

Jag har nu fått ytterligare ett exemplar med key chatter.. denna gång är det framförallt "A" som spökar..

Vet någon hur vanligt detta fenomen är?
Mindre vanligt på brown switches?

Vill inte reklamera ytterligare en gång och få problem igen..
Är så synd för tangentbordet är så fint annars

Tack för alla svar!

Hej Ludde551,

Så ska det förstås inte vara, jag hjälper dig gärna att få tag på ett som ska fungera som det ska.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde551:

Hej!

Jag har nu fått ytterligare ett exemplar med key chatter.. denna gång är det framförallt "A" som spökar..

Vet någon hur vanligt detta fenomen är?
Mindre vanligt på brown switches?

Vill inte reklamera ytterligare en gång och få problem igen..
Är så synd för tangentbordet är så fint annars

Tack för alla svar!

Cherrys brytare är väldigt känsliga om det kommer fett i dessa, om man tar bort tangenten och har en väldigt liten droppe sprit på brytaren, montera tangenten, samt spamma tangenten några sekunder.

Har alltid löst problemet för mig, men borde väl inte förekomma på helt nytt tangentbord förstås...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Corsair Johan:

Hej Ludde551,

Så ska det förstås inte vara, jag hjälper dig gärna att få tag på ett som ska fungera som det ska.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Får han ett specialtestat av självaste corsair Johan

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Har själv ett K70 RGB ifrån Corsair, men har aldrig stött på det problemet.
Corsair har alltid levererat kvalité till mig genom åren.
Givetvis får man räkna med att man kan stöta på något fel då och då
Men själv har man som sagt haft turen att undvika detta.

Fick dock ett problem med mitt Obsidian 800D då jag köpt det, men super supporten hjälpe mig otroligt snabbt och skickade helt nya saker till mig. Direkt fram till dörren!
Wow säger jag då! Därav blir det Corsair på så mycket jag kan hitta iframtiden.
Senaste inköpet blev 32GB DDR4 stickor ifrån Corsair. 2800Mhz CL14 <3

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Tack för svar allesammans!

Jag har nu skickat in tangentbordet för reklamation igen.. Synd med key chatter på ett annars väldigt fint tangentbord.
Verkar dock inte enbart jag som drabbats, men "förhoppningsvis" så har jag haft maximal otur:
https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&esp...

Skrivet av Corsair Johan:

Hej Ludde551,

Så ska det förstås inte vara, jag hjälper dig gärna att få tag på ett som ska fungera som det ska.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Det får du gärna göra :P. Men förhopnningsvis så får jag igenom reklamationen och ett nytt välfungerande exemplar.

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Ludde551:

Tack för svar allesammans!

Jag har nu skickat in tangentbordet för reklamation igen.. Synd med key chatter på ett annars väldigt fint tangentbord.
Verkar dock inte enbart jag som drabbats, men "förhoppningsvis" så har jag haft maximal otur:
https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&esp...

Det får du gärna göra :P. Men förhopnningsvis så får jag igenom reklamationen och ett nytt välfungerande exemplar.

Okej men hör av dig hur det går med reklamationen!

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

Japp, mitt Razer Chroma får ibland för sig att spöka med en tangent, tror det är "D". Har faktiskt inte tänkt på att reklamera en sådan sak men kanske borde göra det. Dock händer det riktigt sällan, kanske en gång i månaden max.

Borde nog kört på ett Corsair nu när jag ser hur bra support som erbjuds Corsair Strafe Silent RGB hade inte vart fel idag.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Har haft detta på 2st Razer Blackwidow. En av "original modellen" och en av 2014(?) modellen.
2014~ hände på space, g och d. Endast efter jag hade klickat på knappen. Razer skyllde på drivrutiner, men det hjälpte inte. Löste sig aldrig utan bytte till laptop tangentbordet som primärt istället.
Blå switchar för övrigt.
Hände ganska ofta, en gång per 2~3 rader skriven text.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem

Kolla bara så att du inte gjorde samma misstag som jag och satte båda usb-kablarna på mitt K65 i USB3-portar, jäklar vad bordet levde sitt egna liv då ^^