One Plus One soft brick

Permalänk
Medlem

One Plus One soft brick

Hej. Jag försökte roota min one plus one men den softbrickades. Jag har rootat innan men ej fått problem.

Jag följde https://forums.oneplus.net/threads/oneplus-one-how-to-unlock-... och genomförde alla steg. När jag skulle boota upp telefonen fastnade den i bootanimationen där det står cyanogen(det går ej att starta telefonen)
Jag tänkte skita i rooten och ta det någon annan gång så jag formaterade mobilen och hoppades att problemen skulle försvinna men de var kvar. Jag har läst lite på One Plus forum. Det var flera stycken med samma problem men ingen fått svar.

Jag har svårt att se en utväg (Kan bero på att jag är smått okunnig för att jag ej förstår vad problemet finns)
Jag kan ej skicka filer till mobilen från min dator.

Visa signatur

i7 4790k@4,7 ghz, 970 strix non oc 1400 core clock 8000 memory clock, ddr3 16 GB 1600mhz

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av heinis:

Hej. Jag försökte roota min one plus one men den softbrickades. Jag har rootat innan men ej fått problem.

Jag följde https://forums.oneplus.net/threads/oneplus-one-how-to-unlock-... och genomförde alla steg. När jag skulle boota upp telefonen fastnade den i bootanimationen där det står cyanogen(det går ej att starta telefonen)
Jag tänkte skita i rooten och ta det någon annan gång så jag formaterade mobilen och hoppades att problemen skulle försvinna men de var kvar. Jag har läst lite på One Plus forum. Det var flera stycken med samma problem men ingen fått svar.

Jag har svårt att se en utväg (Kan bero på att jag är smått okunnig för att jag ej förstår vad problemet finns)
Jag kan ej skicka filer till mobilen från min dator.

Kommer du in i recovery mode?
Lite oklart vad du menar med att den "inte går att starta“ nämligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Kommer du in i recovery mode?
Lite oklart vad du menar med att den "inte går att starta“ nämligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Förlåt glömde att skriva det! Jag kan komma in i både twrp recovery och fastboot. Det är bara systemboot som ej funkar

Visa signatur

i7 4790k@4,7 ghz, 970 strix non oc 1400 core clock 8000 memory clock, ddr3 16 GB 1600mhz

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av heinis:

Förlåt glömde att skriva det! Jag kan komma in i både twrp recovery och fastboot. Det är bara systemboot som ej funkar

Okej? Då är du väl hemma. Starta i recovery, reset:a allt och testa att boota på nytt.
Fungerar inte det så är väl OS korrupt, då för du över filer med ADB.

Fungerar inte det kan man be om att det finns en jtag header på kretskortet. Då för man löda dit en USB-kabel och programmera flash-minnet via Linux.

Dock låter det som att din fabriksåterställning inte gjorde susen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Okej? Då är du väl hemma. Starta i recovery, reset:a allt och testa att boota på nytt.
Fungerar inte det så är väl OS korrupt, då för du över filer med ADB.

Fungerar inte det kan man be om att det finns en jtag header på kretskortet. Då för man löda dit en USB-kabel och programmera flash-minnet via Linux.

Dock låter det som att din fabriksåterställning inte gjorde susen.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för tipsen. Jag ska testa föra över filer genom adb.
Vad kan jag föra genom adb som kan fixa problemet?

Visa signatur

i7 4790k@4,7 ghz, 970 strix non oc 1400 core clock 8000 memory clock, ddr3 16 GB 1600mhz

Permalänk
Medlem

Jag vill gärna ha hjälp med vad jag ska pusha in i mobilen och hur

Visa signatur

i7 4790k@4,7 ghz, 970 strix non oc 1400 core clock 8000 memory clock, ddr3 16 GB 1600mhz

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av heinis:

Tack för tipsen. Jag ska testa föra över filer genom adb.
Vad kan jag föra genom adb som kan fixa problemet?

Skrivet av heinis:

Jag vill gärna ha hjälp med vad jag ska pusha in i mobilen och hur

I grund och botten handlar det om att OS är korrupt om ingen reset kan få mobilen att starta men Recoverymode startar.

Genom att föra över en korrekt ROM till mobilen så kan du flasha mobilen med det nya Operativsystemet som mår bra.
Börja med att kolla att du kan prata med mobilen via ADB. Finns andra som är bättre på det där än jag som kan förklara hur du flashar OS via ADB. Annars finns google.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Att kalla det softbrick är ju lagom generöst. Flasha antingen ett custom ROM enligt guiden du länkade eller en stock-avbild härifrån. https://cyngn.com/support

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

I grund och botten handlar det om att OS är korrupt om ingen reset kan få mobilen att starta men Recoverymode startar.

Genom att föra över en korrekt ROM till mobilen så kan du flasha mobilen med det nya Operativsystemet som mår bra.
Börja med att kolla att du kan prata med mobilen via ADB. Finns andra som är bättre på det där än jag som kan förklara hur du flashar OS via ADB. Annars finns google.

Jag hittade en video och följde instruktionerna. Telefonen bootar Som den ska. Tack för hjälpen!

Visa signatur

i7 4790k@4,7 ghz, 970 strix non oc 1400 core clock 8000 memory clock, ddr3 16 GB 1600mhz

Permalänk
Medlem

Ser att du löst problemet, men jag kan rekommendera denna romen: http://forum.xda-developers.com/oneplus-one/development/rom-c...

Underbart smooth och bra batteritid! Bara lägg in på telefonen och flasha via TWRP.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av heinis:

Jag hittade en video och följde instruktionerna. Telefonen bootar Som den ska. Tack för hjälpen!

Slutet gott, allting gott?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin