Vilken personlighetstyp är du?

Permalänk
Medlem

INTJ
INTJ-A

Permalänk
Medlem

ENFP

Stämmer rätt bra med tanke på ett annat test jag har gjort(Thomas test). Och då genom ett företag som använder det vid befordringar.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

ENFJ, om det sedan verkligen är så är en annan sak!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

INTJ, gjort sådana test tidigare och hamnar alltid där. Stämmer rätt bra med hur jag är som person och var jag hamnat i diverse personlighetstester som gjorts i samband med rekryteringar osv men som inte givit en personlighetstyp.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Jag tror väl lika mycket på dessa personlighetstester som horoskop.

Lika förbannat gör jag dem och får alltid samma resultat och det är INTJ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barren Wuffet:

Jag tror väl lika mycket på dessa personlighetstester som horoskop.

Lika förbannat gör jag dem och får alltid samma resultat och det är INTJ.

Testet visar ju vad testet visar. Frågan är snarare vad testet [och resultatet] har för syfte. Hur hjälper det mig/någon? Kanske sticker vi INTJ:are ut lite och tycker det är lite extra meningslöst eftersom vi redan känner oss själva, våra styrkor och svagheter, så pass väl?

Permalänk
Medlem

ISTJ/INTJ
Fick INTJ i det här, men brukar få lite blandat. Valde ISTJ då det är det jag är då jag gör något vettigt. Annars kan jag nog vara INTJ då jag dagdrömmer

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

INFP-T, tycker inte det stämmer.

Tog testet igen och fick lite andra frågor och då blev det INTP-T istället, tycker inte nått stämmer 100%, mitt humör svänger nog hela biten en hel del från dag till dag.

Permalänk
Medlem

Fick INTJ, men jag vet inte om det stämmer särskilt bra.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Avstängd

ESTP här... verkar väl vettigt, tycker jag.

Permalänk
Medlem

fick
Personlighetstypen INFJ
"Empatiska Ledare"

vilket land ska jag regera över ?

Permalänk
Medlem

ENTP

Sen så är det som vanligt med den här typen av tester att man hamnar där man vill hamna om man gör dem själv. Oavsett om du sitter och plitar i svar på en rekryteringsfirma eller på en risig hemsida så kommer du att svara dit du vill vare sig det är positivt eller negativt i dina ögon.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

ISTJ - Praktisk Ledare

Har gjort liknande test via en utbildning på jobbet där man tydligt såg en stor överrepresentation av personer som lägger stor vikt vid kommunikation/relationer och idegenerering/kreativitet, och väldigt få personligheter med struktur/analys och driftighet/resultatinriktning i fokus. Utbildningsledaren menade att överrepresentationen gäller i hela Sverige och inte bara vår grupp, det hade hon sett genom alla utbildningar hon hållt i över 10 års tid. Jag är väldigt beredd att hålla med den uppfattningen baserat på hur jag själv upplever min omgivning.

Permalänk
Avstängd

Jag blev ENFJ.
Var väldigt tråkiga frågor och alla sa samma sak men skrivna på olika sätt i ett par olika ämnen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

ESTP här... verkar väl vettigt, tycker jag.

Samma här, verkar statistiskt vara rätt ovanligt både här på Swec och på hemsidans egna statistik

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

ENFJ - "Empatiska Verkställare". Hmm tyckte också många frågor var väldigt lika varandra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har gjort testet med testledare och genomgång. Gigantiskt många frågor och fick
ENTP

Där vissa positioner låg runt mitten dvs jag är nära både ex E och I.

www.16personalities.com

ENTP-A

Visa signatur

Vad vore världen utan silvertejp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fakkahe:

Måste bara säga att frågorna är väldigt udda formulerade.

Varför ställer dem samma fråga 3 gånger?

Te.x

8. Du gillar att göra klart den uppgift du arbetar med innan du byter uppgift

12. Du gillar att nå ett avslut i en aktivitet innan du gör någonting annat

18. Du gillar att bli klar med det du fokuserar på innan du fokuserar på något nytt

Fick iallafall

INFP
Empatisk Rådgivare

Det är för att de ska få en bättre uppskattning. Om du svarar ja på 1/3 jmf med 3/3 så avgör de hur mycket de ska vikta svaret i någon viss riktning. Ett test med bara en fråga för varje komponent blir för oprecist.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem

ENFJ - Empatiska Verkställare

Stämde rätt bra, men frågorna/resultatet känns som det är upp till var individ att tolka.

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk

Jag har gjort sånna hät test ett par gånger och fått INTJ så jag antar väl att det stämmer.

Känns som att det stämmer också!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk

ENFP - Empatisk Utforskare nu under semestern men tar jag liknande tester när jag jobbar brukar jag oftast bli INTP.

Jag tror att jag är mer ENFP på ledigheter typ semester eftersom man är utvilad, glad, nyfiken, mer instinktiv och impulsiv och intresserad av människor, familj och vänner samt får grejer gjorda.

När jag jobbar blir jag mera åt INTP hållet dvs mera analytisk och formell, tänker framåt och spekulerar i hur olika alternativ väger mot varandra i både korta och långa perspektiv.

-EDIT1-

Ska testa den andra testen efter middan så får vi se.

-EDIT2-

INTP-A - Intellektuell Rådgivare i andra testen, jag börjar tro att frågornas formuleringar i sig styr personlighetstypen dvs det är en "bias" i båda testerna.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanp67:

ENFP nu under semestern men tar jag liknande tester när jag jobbar brukar jag oftast bli INTP.

Jag tror att jag är mer ENFP på ledigheter typ semester eftersom man är utvilad, glad, nyfiken, mer instinktiv och impulsiv och intresserad av människor, familj och vänner samt får grejer gjorda.

När jag jobbar blir jag mera åt INTP hållet dvs mera analytisk och formell, tänker framåt och spekulerar i hur olika alternativ väger mot varandra i både korta och långa perspektiv.

-EDIT1-

Ska testa den andra testen efter middan så får vi se.

-EDIT2-

INTP-A i andra testen, jag börjar tro att frågorna i sig styr personlighetstypen dvs det är en "bias" i båda testerna.

Som jag redan sagt, de här testen har rätt skräpig evidens.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Inaktiv

Är en INTJ-T
Det är ensamt på botten och det är ensamt att vara en utav de mest sällsynta och strategiska personlighetstyperna, en INTJare vet hur det är. INTJare upptar endast två procent av jordens invånare, och kvinnor med den här personlighetstypen är ännu ovanligare, endast 0.8%
Jag ändrade till botten då de måste ha skrivit fel.
Jag är en typisk nörd, för den skull betyder det inte att jag är kunnig utan många har även ett socialt liv och ändå spöar mig i precis allt.

Permalänk
Medlem

Brukar alltid landa nära INTJ på såna här test när det länkas på forum, tycker dock det är en lite intressant företeelse att INTJ ofta är så populärt, då det tydligen ska vara en minoritet bland människor

Undrar lite smått hur träffsäkra såna här undersökningar egentligen är, eller om det har med att göra med vilken sorts människor som dras till teknikforum.

Permalänk
Medlem

Har hittills bara kört den första (www.personlighetstyp.se).
INTJ