Massor av spammail. Vad göra.

Permalänk
Avstängd

Massor av spammail. Vad göra.

För drygt ett år sedan deltog jag i en tråd om ögon som slocknar i ett forum på Vårdpassagen. Jag deltog med några frågor sedan dog tråden och jag glömde bort den.

Nu ett år senare får jag helt plötsligt varje dag masssor av spammail från Vårdpassagen om ögon som slocknar.

Man vill att jag loggar in, men det tänker jag inte göra.

Dom som äger Vårdpassagen måste väl undra över allt spam och stoppat detta, men ingenting händer. Mailadressen är No reply. För mig låter det som Nigeriabrev. Är det bara att låta dom fortsätta tills dom ledsnar. Eller.

Någon med ideer.

Tack.

https://s32.postimg.org/apnpi9ovp/Sk_rmavbild_2016_07_23_kl_1...

Permalänk
Medlem

Blocka alla mail från dom bara?

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Jag föreslår att du går in på Vårdpassagens hemsida och lämnar ett meddelande om problemet. Det finns ett kontaktformulär som man kan fylla i.

Skrivet av Nisse HultSL:

För drygt ett år sedan deltog jag i en tråd om ögon som slocknar i ett forum på Vårdpassagen. Jag deltog med några frågor sedan dog tråden och jag glömde bort den.

Nu ett år senare får jag helt plötsligt varje dag masssor av spammail från Vårdpassagen om ögon som slocknar.

Man vill att jag loggar in, men det tänker jag inte göra.

Dom som äger Vårdpassagen måste väl undra över allt spam och stoppat detta, men ingenting händer. Mailadressen är No reply. För mig låter det som Nigeriabrev. Är det bara att låta dom fortsätta tills dom ledsnar. Eller.

Någon med ideer.

Tack.

https://s32.postimg.org/apnpi9ovp/Sk_rmavbild_2016_07_23_kl_1...

Permalänk
Medlem

@Nisse HultSL: Finns det ingen "avregistre mig"-länk? Skriv till postmaster@, webmaster@ info@ och begära att du får reklamspärr.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Det står ju i mailet precis vad du behöver göra för att slippa dom?

Permalänk
Avstängd

Spam.

@jensa86:

När jag googlade på Vårdpassagen för att komma till deras hemsida eller hitta ett telefonnummer att ringa, fanns ingenting utan en domän som inte hörde hemma någonstans.

Dom vill att jag loggar in, men det är bara för att dom skall få tag på fler detaljer om mig. Majladress med noreply skall man se upp med. Varför blev helt plötsligt 20 intresserade av tråden som varit död i över ett år. Jag har inte heller sparat några inloggningsuppgifter så problemet får självdö.

*Tillägg
Permalänk
Medlem

@jensa86: Det står också att han inte vill logga in.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Rent tekniskt är inte detta spam, då du har gjort inlägg i en tråd samt att du prenumererar på tråden så att du får alla inlägg i den.

Däremot är inläggen som sådant av döma av innehållet spam...

Facebook har tex samma system, ända sättet är blocka alla mail från den adressen/domänen, eller logga in och ta bort prenumerationen på tråden.

Vårdpassagen i sig är inget spamföretag, och att dom inte gör något åt det hela är nog därför att dom inte känner till dessa inlägg, och det dom inte vet om kan dom heller inte ledsna på heller

Man kan väl däremot säga att Vårdpassagen har dålig övervakning av forumet...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

De ny inläggen i den tråden är spam och 'länkarna är' virusinfekterade. ('edit')
Själva sidan vårdguiden verkar det inte vara något fel på förutom att det är dåligt underhåll, och sen möjlighet till massregistrering.

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem

När jag googlade på Vårdpassagen kom jag genast till deras hemsida. Där finns, längst till höger, ett kontaktformulär. Det är ju bara att gå in där och beskriva problemet. De vill ha mailadress men det kan ju inte vara något problem. Uppenbarligen har de den redan.

På så sätt slipper man risken att de tidigare mailen är skumma på något vis.

Permalänk
Avstängd

Vårdpassagen

@Hubertus:

När jag googlade efter Vårdpassagen en gång till kom jag till deras hemsida. Jag loggade in och avslutade prenumerationen och skickade ett meddelande till admin om att radera mitt konto. Jag ser också massor av spaminlägg de sista dagarna.
Vad bra att det löste sig.

Tack för hjälpen.