Steep - actionsport i öppen värld

Permalänk

Steep - actionsport i öppen värld

Letade efter en tråd om detta spel men hittade ingen. Skulle det finnas en så ber jag o ursäkt.

Under E3 presenterade Ubisoft spelet Steep, ett spel som jag faktiskt inte hört något om förrän idag. Jag började kika på lite gameplay-videos på YT och inser snabbt att det är precis den typen av spel som jag väntat på. Känns lite som en mer avancerad och välutvecklad version av Snow. Nedan följer två videos, en från E3-presentationen och en vanlig gameplay-video som är värda att ta en titt på!

Vad tycker ni? Som sagt tycker jag själv att det ser extremt lovande ut och längtar efter att få testa det. Kan inte heller förstå att det inte blivit en större hype likt innan SWS släpptes, eller är det bara jag som bott under en sten senaste månaderna? Ubisoft planerar att släppa spelet i December, men man kan ansöka om att få testa beta-versionen tidigare via spelets hemsida.

Permalänk
Rekordmedlem

Spelet har en lite tråkig eftersmak eftersom Matilda Rapaport dog förra veckan i en olycka under inspelningen av en reklamfilm för det.
http://www.expressen.se/sport/alpint/ilskan-mot-foretaget-har...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Kollade inte hela videon så jag vet inte om de säger något om det, men Steep i vr skulle vara asgrymt.

Visa signatur

Nuvarande Bygge: Green Envy

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrqaffe:

Spelet har en lite tråkig eftersmak eftersom Matilda Rapaport dog förra veckan i en olycka under inspelningen av en reklamfilm för det.
http://www.expressen.se/sport/alpint/ilskan-mot-foretaget-har...

Instämmer, var verkligen en trist olycka och E3-trailern där motspelare faller till sin (virtuella) död blir lite osmakligt efter detta.

Spelet ser verkligen intressant ut, och det säger jag som inte gillar sport ens, och något jag kommer behöva kolla närmare på närmare lanseringen.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Spelet har en lite tråkig eftersmak eftersom Matilda Rapaport dog förra veckan i en olycka under inspelningen av en reklamfilm för det.
http://www.expressen.se/sport/alpint/ilskan-mot-foretaget-har...

Oj, jag hade ingen aning om att hennes olycka hörde till inspelningen av just detta spel. Väldigt tragiskt. Det påminner en om hur otroligt försiktig man måste vara i sådana miljöer, och att man i princip aldrig är 100 % säker.

Permalänk
Skrivet av Magicanz:

Kollade inte hela videon så jag vet inte om de säger något om det, men Steep i vr skulle vara asgrymt.

De nämner inget om det i trailern tyvärr. Med största sannolikhet antar jag att vi alltså inte kommer att få VR-stöd.

Permalänk

Testat betan. Riktigt skoj och kul spel måste jags säga. Otrolig fysik och grafik som de fått till och den öppna spelvärlden ger verkligen mening i och med att man själv kan hitta på egna utmaningar efter dom bergen man upptäcker. Satt idag och försökte hoppa över en klippvägg i 1 timme innan jag lyckades. naturligtvis utan att riskera mitt eget liv

Visa signatur

Intel i5-6600K™ / ASUS STRIX Geforce GTX 970 / ASUS Z170-A / 16 GB DDR4 2133Mhz / be quiet! Pure Rock / Fractual Define R4 / EVGA Supernova G2 750W
TV: Samsung 7505 55" 4K

Permalänk
Medlem

Måste också passa på att säga att efter vad jag kunde konstatera av betan kommer detta mest troligt bli ett köp längre fram.

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Medlem

Hade gärna provat betan men fick ingen nyckel :/
Men kommer nog bli ett köp. Saknat ett bra snowboard/skidspel.
Skulle även vilja kunna köra Skate på PC. Äger ingen konsol och känner inte för att köpa en gammal konsol bara för att lira ett bra skateboardspel.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

@Skippo:
Hade inte så höga förväntningar innan betan men efter testat så kommer det bli köp direkt!
Det som verkligen gjorde positiv överraskning var att det inte var så superarkadigt (SSX var ju skit av denna anledningen) samtidigt som man ändå kan landa hyffsat fel utan att krasha helt. En imperfekt landning påverkar istället balansen (g-force) och förmågan att följa upp ett hopp efteråt. Detta ger flyt men kräver ändå att man strävar efter perfektion.

Andra saker jag gillade var:
1. Go pro kamera. Skitcoolt!
2. Grafiken, snöfysiken och styrningen

Saker som jag inte gillade var:
Rörig meny, halvsvårt att förstå sig på mountainsystemet och det faktum att man behöver lite kreativitet för att spela det och chansen finns att det blir enformigt tillslut.
Sen så saknade jag möjligheten att spara replay över exempelvis en free-ride session och endast replays med high scores på banor sparades.

Visa signatur

Intel i5-6600K™ / ASUS STRIX Geforce GTX 970 / ASUS Z170-A / 16 GB DDR4 2133Mhz / be quiet! Pure Rock / Fractual Define R4 / EVGA Supernova G2 750W
TV: Samsung 7505 55" 4K

Permalänk
Medlem

Hade inte kikat så mycket på det innan men laddade ner ändå.

Kort:
JAG tycker spelet tom är tråkigt om man inte kör första person. Tycker om att hålla det på någon som helst realistisk nivå och det är 100 gånger mer utmanande och roligare så Hade sett några videos innan och inte sett någon som använt sig av det.

Väldigt rörigt ui. Fruktansvärt "töntigt" spel, man får cringa sig saker ibland

"Wow you got some sweet air there bro! I am impressed and i heard word in town is spreading about you, keep shredding!"
>_<

Crashar var 15:e minut dock.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Jag gav inte spelet många minuter men jag höll på att kräkas genom näsan. Visserligen gillade jag SSX, mest för att det kändes lättillgängligt och flytande, man hade känsla av sport och poängräknande. Visst var det mycket arkad och STEEP hade väl kunnat neutraliserat det.

MEN, nu när jag har facit i handen så är ju STEEP bara en simulator, en snowboard simulator med usel grafik.. Visst snön är snygg det är bra ljussättning.. Men i ett sånt här spel måste grafiken och effekterna framhäva farten.. Det är ingen DOF, det är alldeles för pixligt och skarpt för att man ska känna något som helst djup när man kör, man kanske måste ha VR brillor för att det ska bli nån som helst känsla i det. För det känns som en Skidmod till GTA V.

Styrningen och känslan i det är klumpigt, precis vad man kan förvänta sig av e överambitiös simulator. Det är töntiga röster och fula karaktärsmodeller som mer liknar vaxmodeller än människor, i dessa fall tycker jag man lika gärna göra spelet teknat om man ändå inte lyckas göra karaktärerna lite mer neutrala, jag hatar att se på kläder som har samma texturväv som oljade och skrynkliga ballonger.

Nä, SSX var bra, varför inte göra ett nytt sånt istället för sån här simulatordynga.

Visa signatur

MSI Z87-S02 INET EDITION - i5 4670K 3.4 GHz - Corsair 16GB CL10 1600MHz VENGEANCE LP - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - SilverStone Argon AR01.

Permalänk
Medlem

Laddar ner betan nu, återstår att se om det blir ett köp. Kör lite SNOW ibland, hoppas att detta är ännu roligare och betydligt mindre buggigt (även om det är beta och ubisoft )

Permalänk
Medlem

Jag tycker det verkar rätt bra även om det inte är min typ av spel. Tycker också att grafiken är riktigt bra.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Jag älskade betan. Ser fram emot release!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag älskade betan. Ser fram emot release!

Själv gillade jag faktiskt inte betan alls, känns alldeles för arkadigt, konstiga kontroller (orkade inte ändra dock). Smaken är som baken

Permalänk
Medlem

Någon som kommer köpa detta idag?

Visa signatur

Main: | I5 4670K | Asus Z97M-Plus | CORSAIR Vengance 16 Gb | Intel 520 120GB | Corsair RM750X | MSI Radeon R9 280 |

Server: | I3 4160 | ASRock H97 Pro4 | Samsung 840 Evo 120 | CORSAIR Vengance 16 Gb | WD 2 TB Red *2 | WD 3 TB Black | WD 500 GB | Samsung 500 GB *2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nreko:

Någon som kommer köpa detta idag?

Näe, ingen. 0 sales kommer det stå på ubisoft kontot. Fan va synd.

Nä men jag ska köpa det nu efter jobbet! Måste nå det högsta berget i spelet, det såg så mäktigt ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphone.ninja:

Näe, ingen. 0 sales kommer det stå på ubisoft kontot. Fan va synd.

Nä men jag ska köpa det nu efter jobbet! Måste nå det högsta berget i spelet, det såg så mäktigt ut!

Första du skrev förstod jag att du var ironisk, men andra meningen.. Är den också ironisk?

Visa signatur

Main: | I5 4670K | Asus Z97M-Plus | CORSAIR Vengance 16 Gb | Intel 520 120GB | Corsair RM750X | MSI Radeon R9 280 |

Server: | I3 4160 | ASRock H97 Pro4 | Samsung 840 Evo 120 | CORSAIR Vengance 16 Gb | WD 2 TB Red *2 | WD 3 TB Black | WD 500 GB | Samsung 500 GB *2 |

Permalänk
Medlem

Denna helg så är det gratis att testa Steep.