Lite problem med multi-monitor setup

Permalänk
Medlem

Lite problem med multi-monitor setup

Eh, lite svårt att sammanfatta problemet i en rubrik.

Jag använder Windows 10.
Jag har 3 skärmar kopplade till mitt grafikkort, Gigabyte GTX 1060, och det funkar väldigt bra.
Min huvudskärm, HP ZR24w, är kopplad med displayport, min andraskärm, Benq VW2430H, är kopplad med DVI och min TV, 46 tums Samsung, är kopplad med HDMI.
Allt bra så.

Men när jag stänger av min huvudskärm så märker Windows att den är avstängd och flyttar alla aktiva fönster till en av dom andra skärmarna, vare sig dom är på eller inte.
När jag sedan sätter på skärmen igen så måste jag ibland flytta tillbaka mina fönster och program till huvudskärmen igen vilket är lite irriterande.

Så, min fråga är alltså hur jag ska få Windows att sluta koppla bort min skärm.
Och om det inte går, hur jag ska få den att sluta flytta på mina fönster?

Jag hittar detta men det verkar inte vara tillgängligt på mitt grafikkort: https://sites.google.com/site/ebobster/stuff/displayportblank...

Permalänk
Hedersmedlem

Passar antagligen bäst här, men passade hursomhelst inte där den låg under "Windows" när det handlade om W10, som har egen avdelning.

*Tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro