Permalänk
Medlem

Flytta runt i lägenheten

Hej alla glada!
Har precis flyttat till ny lägenhet med vänner och vill väldigt enkelt kunna flytta min setup till vardagsrummet från sovrummet för att lana.
Låter gärna min stationära stå i rummet hela tiden.
Det jag vill göra är väl någon form av wifi-anslutning till mus, tangentbord och headset, maximal USB-anslutning med kabel verkar tydligen vara 5m, så jag skulle uppskatta lite tips!
Skärmen funkar 10m på HDMI-kabel med DVI adapter hoppas jag, annars uppskattar jag hjälp här också!

Tack på förhand
Mvh Filip

Permalänk
Medlem

Är inte en aktiv usb-förlängning ett alternativ då? Bör väl funka att koppla in en USB-hubb i den? https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/datortillbeh...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Avstängd

jag har då längre än 5 meter usb-kabel här hemma.. och skulle det bli för lite ström så kan du alltid sätta en aktiv usb-hubb i slutet för att få tillräckligt med kräm till tbord/musen

3,5mm kablar kan vara hur långa som helst så headset fungerar ju utan problem.

Permalänk
Medlem

Glömde nämna att jag vill ha minimalt med lag då jag spelar FPS spel och diverse MMORPG's!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Är inte en aktiv usb-förlängning ett alternativ då? Bör väl funka att koppla in en USB-hubb i den? https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/datortillbeh...

Detta verkar ju vara precis vad jag behöver, vet du om man kan koppla in en USB-hub i den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av filleh:

Detta verkar ju vara precis vad jag behöver, vet du om man kan koppla in en USB-hub i den?

Det bör gå med tanke på att det blir som en vanlig USB-port fast längre bort. Om du vill vara säker kan du fråga de på Kjell & Company, och om det inte skulle gå så brukar de inte ha problem med att ta tillbaka öppnade produkter.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator