Permalänk
Medlem

Android Custom Recovery

Tjenare

Jag har rootat min telefon och tänkte installera en custom recovery för min Galaxy S4 GT-I9505.

Jag försöker få det installerat via Odin programmet. Men det verkar inte fungera. Jag har kryssat i USB - felsökning under utvecklaralternativen.
Sen har jag tryckt in volym knappen ner och startat telefonen i Donwload mode .. För att sedan lägga in custom recovery filen i odin och startade programmet .

Det står att det går bra och startar om telefonen strax efter så står det PASS! i Odin.

Men sen när jag ska starta i Custom Recovery ( genom att hålla volym upp och startknappen samtidgt) .. så kommer jag bara in i den vanliga Android recovery .

Någon som har någon bra idé varför jag inte får upp Custom Recovery? Vad har jag missat?

tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

testa att bocka ur att den ska starta om efter att den flashat recovery, sen testar du att boota till recovery direkt från download mode med recovery kombinationen.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

testa att bocka ur att den ska starta om efter att den flashat recovery, sen testar du att boota till recovery direkt från download mode med recovery kombinationen.

Okej ska testa det! Återkommer om det fungerar eller inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackoxy:

Okej ska testa det! Återkommer om det fungerar eller inte!

Fantastiskt det fungerade fin fint! , nu ska jag bara installera en Custom ROM som är lite trevligare! ^^

Tack så mycket för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

testa att bocka ur att den ska starta om efter att den flashat recovery, sen testar du att boota till recovery direkt från download mode med recovery kombinationen.

Problem igen dock .. när jag har startat om telefonen och ska in i Recovery läget, så kommer jag bara tillbaka till det vanliga Android Recovery läget igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackoxy:

Problem igen dock .. när jag har startat om telefonen och ska in i Recovery läget, så kommer jag bara tillbaka till det vanliga Android Recovery läget igen!

kör du senaste TWRP?

https://dl.twrp.me/jfltexx/twrp-3.0.2-0-jfltexx.img.tar.html

Note many devices will replace your custom recovery automatically during first boot. To prevent this, use Google to find the proper key combo to enter recovery. After typing fastboot reboot, hold the key combo and boot to TWRP. Once TWRP is booted, TWRP will patch the stock ROM to prevent the stock ROM from replacing TWRP. If you don't follow this step, you will have to repeat the install.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

kör du senaste TWRP?

https://dl.twrp.me/jfltexx/twrp-3.0.2-0-jfltexx.img.tar.html

Note many devices will replace your custom recovery automatically during first boot. To prevent this, use Google to find the proper key combo to enter recovery. After typing fastboot reboot, hold the key combo and boot to TWRP. Once TWRP is booted, TWRP will patch the stock ROM to prevent the stock ROM from replacing TWRP. If you don't follow this step, you will have to repeat the install.

Jag körde med CWM 6.0.4.7 , så jag är lite lost :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackoxy:

Jag körde med CWM 6.0.4.7 , så jag är lite lost :S

kör TWRP så kommer det fungera.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

kör TWRP så kommer det fungera.

Okej, jag får testa det, vet du någon bra sida där jag kan få fatt på en Galaxy 4 GT- i9505 custom recovery fil från TWRP ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackoxy:

Jag körde med CWM 6.0.4.7 , så jag är lite lost :S

CWMR är död. Använd TWRP.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackoxy:

Okej, jag får testa det, vet du någon bra sida där jag kan få fatt på en Galaxy 4 GT- i9505 custom recovery fil från TWRP ?

jag länkade den i inlägget ovan.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Tack för era svar ska testa TWRP istället

Tack för länken missade det xD
Trevlig kväll! : )