Permalänk
Medlem

Asus rt-n56u Samsung Galaxy S7

Hej, jag har ett stort problem med min Asus rt-n56u i kombination med min nyinköpta Samsung Galaxy S7. Routern har jag ägt i cirkus 1 år nu och den har fungerat felfritt med alla enheter, iPads, iPhones, Macbooks, PC-laptops, Apple TV, Sony telefoner, you name it men inte med Samsung telefoner.

Telefonen hittar routern och kopplar upp sig till nätverket men när man väl ska besöka en hemsida eller använda en app som kräver internet så får jag upp detta:

Jag har sökt runt på Google i ren förtvivlan men inte hittat någon med liknande problem, jag har försökt att byta kanaler på både 2,4 Ghz och 5 Ghz. Jag ser även i routern att min telefon samt alla andra enheter jag använder finns där men ändå går det inte att använda internet.

Är det dags att byta router helt och hållet och ge upp eller finns det någon som har en eventuell lösning på problemet? Jag som inte är speciellt kunnig inom ämnet får snart ett nervsamanbrått på det här.

Mvh

Permalänk
Vila i frid

Du har senaste FW installera i RT-N56U B1? Funkar det fortfarande inte, prova Padavan's version.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Du har senaste FW installera i RT-N56U B1? Funkar det fortfarande inte, prova Padavan's version.

Tack för tipset, har senaste programvaran men ska försöka mig på Padavan varianten imorgon.

Något jag glömde att tillägga var att jag har fått det att fungera vid två tillfällen då jag kört installationsguiden X antal gånger och helt plötsligt så fungerar det. Men när man väl lämnar hemmet och kommer tillbaka hem igen måste man göra om samma procedur igen, nu har det gått tre dagar med ominstallation och återställning XX antal gånger utan framgång.

Det mest skrattretande är att min iPad kopplar upp sig direkt utan några konstigheter, men inte min eller någon annans Samsung-telefon.

Permalänk
Medlem

Kör likadan router med s7 edge. Funkar kalas. Ca 1 år den med och inte uppgraderat firmware sen den var ny.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Jag får det ändå inte att fungera. Vet inte vilken inställning jag ska in och pilla på eller om jag bara ska åka raka vägen och köpa mig en ny router.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått det att fungera, men det är väl bara provisoriskt förmodar jag. Gjorde ominstallationen en tredje gång idag och då började det att fungera igen. Nu kommer det väl att fungera fram tills jag lämnar för att åka till jobbet imorgon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Som jag misstänkte, nu fungerar det inte igen. Slänger ut routern från det här hushållet och köper mig något från en annan tillverkare.