Sänka kvalitén på mikrofonen?

Permalänk
Medlem

Sänka kvalitén på mikrofonen?

Hej, udda problem, men som rubriken säger så undrar jag hur jag kan sänka kvalitén på min mikrofon, den är lite för bra helt enkelt - gillar det inte.
Snackar mest via Discord/TS eller Skype, har ett par Astro A40 kopplade via en MixAmp så dyker upp som "USB Generic Audio", kan därför inte ändra det vanliga standardformatet till lägre än 48000 Hz, skulle vilja ha ett lite mer förvrängt ljud, som man brukade ha på gamla Siberia V2 tillexempel.

Tack tack på förhand

Permalänk
Medlem

Snabb fråga bara - varför? Tycker dina kompisar att du låter för bra? Isf kan du ju bara sänka volymen på micken...

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Går ju alltid trä något över micen. Har du ett par vantar du inte använder kan du exempelvis klippa av ett finger på en och trä över, eller något annat kreativt.

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain_Spock:

Snabb fråga bara - varför? Tycker dina kompisar att du låter för bra? Isf kan du ju bara sänka volymen på micken...

Jag gillar inte riktigt ljudet, det låter som att man pratar själv med någon i ett tyst rum, hör alla små smack osv

Skrivet av MadMantiz:

Går ju alltid trä något över micen. Har du ett par vantar du inte använder kan du exempelvis klippa av ett finger på en och trä över, eller något annat kreativt.

Bra idé faktiskt, ska prova med någon liten tygbit eller så, tack (:

Permalänk
Medlem

@Brunbag: Återkoppla gärna hur det gick

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!