Permalänk
Medlem

Mistänkt kortslutning

Tjena

För en vecka sedan så skulle jag ladda min telefon via min laptop. När jag stoppade in USB kabeln så tog det nån sekund innan datorn bara dog. Den gav inga som helst livstecken under några dagar. 2-3 dagar senare så pillade jag lite på den medans jag kolla på film. Till min förvånan så startade den som om inget skulle ha hänt. Dum som man är så tänkte jag ladda telefonen i datorn igen några dagar senare och inte så oväntat så händer exakt samma sak igen. Tänkte att jag skulle vänta några dagar och att den skulle starta igen. Nu gjorde den inte det, fortfarande stendöd. Läste på något forum att man skulle ta ur batteriet och hålla in startknappen i 45 sekunder. Provade det och lite framsteg vart det väl för nu lyser åtminstonde lampan som visar att batteriet laddas (gjorde inte det innan) men går fortfarande inte att starta.

Några tips?

Permalänk
Hedersmedlem

Du har väl krökt några stift i uttaget. Vanligt att det händer om man är oförsiktig.

Felsök alltid direkt eftersom risken för terminala fel ökar vid varje kortslutning.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro